gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

22.12.2008 Notování obrazem a slovem - IV. základní kolo (Cimbura)    PDF Tisk Email
Reportáže

Pár dnů před čtvrtým základním kolem VI. ročníku Notování pod Vyšehradem uvízl dramaturg soutěže Milan Plch - Belmondo v motolském špitálu, a tak jsme věděli, že 4. prosince 2008 to v Trojické budeme mít o něco složitější. Ale když při zahájení programu nastupovala, před průměrně zaplněný sál, vedle konferancierky Bubliny na Belmondovo místo Kytka, ještě pořád jsme netušili, že tento večer bude o něco složitější, než jsme si sami představovali. 

foto: Jiří Šámal st. © foto: Jiří Šámal st. ©
Slovy "Šuplík plný folku, blues a jazzu," uvedla Bublina první soutěžící, středogenerační soubor, který v posledním roce prošel výraznou přestavbou a rozšířením obsazení. Noví členové jsou pro kapelu přínosem, zvuk kapely je zajímavější než ve starém obsazení, ale k dokonalosti zbývá ještě značný kus cesty. Potvrdil mi to i kapelník a obratný autor písniček Zdeněk Vidlák, který se, jak mi řekl, s novými lidmi v kapele učí spoustu věcí od základů znovu a jinak. Překvapením kola byl obrovský krok vpřed, který udělalo v posledním roce jak autorsky, tak interpretačně duo Quaoar. Po letech sice dobře naučené, ale beznápadové, klasické hry na kytaru přišly tentokrát sestry Vytiskovy se zajímavou autorskou tvorbou (dvě písně) a nápaditě zaranžovaným převzatým repertoárem, z něhož se interpretačně ne úplně povedla lidovka Ja keď sa Janoško. Trvalým nedostatkem zůstává Zuzčina vada řeči. Sóla by asi měla zpívat jenom Klárka.
foto: Jiří Šámal st. © foto: Jiří Šámal st. ©
Zvuk solidně sehrané, tak trochu tancovačkové, bluegrassové kapely Ježkovy voči, hrající výlučně převzatý repertoár, silně umocňuje, i poněkud kazí, zpěvačka Dáša Drechslerová. Chybou je její ve výškách často nepříliš čistý zpěv, přínosem obrovský elán a vitalita, které do svého zpěvu vkládá. Uvedená chyba výrazně zavadila pořadatelské radě. Na druhé straně právě Dášino nasazení určitě získalo nejeden bodík pro kapelu od publika, jehož část určitě patřila k jejím stálým příznivcům. Zkušený muzikant Jirka Kyncl z dua Svitky neměl svůj šťastný den a nepovedlo se mu naladit nástroje, na které hraje, elektroakustický rezonátor (kuriózní nástroj z roku 1953, předchůdce dnešních havajek) a elektroakustickou kytaru vlastní konstrukce. Navíc ne každému je blízký humor a vtip jeho písniček a občas narazí na nepochopení. Stalo se to i zde, mezi diváky i v části pořadatelské rady, a nepomohl ani kvalitní výkon Kynclova spoluhráče, klarinetisty Jiřího Svítka. Je to škoda?
foto: Jiří Šámal st. © foto: Jiří Šámal st. ©
Z několika měst se sjeli rodem pardubičtí studenti tvořící mladou kapelu Balzamína. Přesto, že bylo na jejich výkonu znát, že nemají mnoho příležitostí zkoušet, lze konstatovat, v porovnání s loňskou účastí, jistý pokrok ve vokálech, tím spíš, že soutěžili se stejnými písničkami jako loni. Z nich jako interpretačně nejhorší vnímala pořadatelská rada Černého rytíře. Umístění této písně, zefektněné hrou na skládací kosu, na 3. až 4. místě diváckého hlasování, radu velmi zaskočilo? Písničkář Michal Knébl přispěchal, zaneprázdněn pracovními povinnostmi, až během večera. Zhruba čtvrtstoletá písničkářská zkušenost mu byla tentokrát, žel, málo platná. Nestačil se zkoncentrovat a předvedl nejisté a negradující vystoupení. Zajímavé je, že píseň Soudce, kterou hrál jako první, byla, co do diváckého ohlasu při a po zahrání, nejúspěšnější soutěžní písní tohoto kola a přesto téměř žádné divácké body nedostala. O Michalově výkonu pořadatelská rada dlouho rokovala.
foto: Jiří Šámal st. © foto: Jiří Šámal st. ©
Tento obrázek představuje tři důležité muže v pozadí soutěže, kteří nebývají moc vidět. Zleva Olda Dolejš (předseda pořadatelské rady, kapelník Sekvoje) a zvukařský tým hudební agentury Kubahudba, Vojta Samohel a Jakub Moravec - Blesk. S viditelným zaujetím a potěšením sledují vystoupení hostí večera, (vedle zprava) fenomenálního kytaristy Jakuba Kořínka, jedinečné zpěvačky Katky Misíkové a perkusisty Libora Jonáše. Jakub, kterého po vystoupení s obrovským respektem oslovoval jeden mladý muzikant "Mistře" a myslel to smrtelně vážně, a Katka byli finalisty IV. ročníku Notování. Tentokrát představovali svoje první společné (Jakubovo třetí) CD Dvanáct slov, které právě vyšlo ve druhém vydání a Notování pod Vyšehradem se stalo dějištěm jeho prvního prodeje. Hosté byli vynikající a jejich úspěch byl obrovský a zasloužený. Cédéčko šlo na dračku?

Pořadatelská rada poprvé bez Belmonda, jinak ve standardním složení Olda Dolejš, Pavlína Plchová - Bublina, Brigita Vidimská - Kytka, Karel Vidimský - Cimbura, doplněná o takřka stálého hosta Mirka Buriana (Sekvoj) a výjimečně i o vítěze IV. ročníku Notování, písničkáře Martina Rouse, měla po soutěži nejednoduché rozhodování. Chyb, jak vyplývá z předchozího, se dopustili všichni soutěžící. Po jejich vyhodnocení, srovnávání a dlouhém jednání vyšel pořadatelské radě výsledek, který ji překvapil stejně jako některé čtenáře FOLKtimu (viz diskuse pod výsledky tohoto kola zveřejněnými zde. Nicméně mladičkým sestrám Vytiskovým patří gratulace k postupu do semifinále stejně jako kapele Ježkovy voči, která zvítězila u diváků a zahrála po vyhlášení vítězů závěrečný přídavek.

 

Tolik ke IV. základnímu kolu Notování pod Vyšehradem, kde opět fotografoval, pro tuto reportáž i svoji galerii, Jiří Šámal. Na V. základní kolo, opět v P-klubu, se můžeme těšit již VE STŘEDU 7. ledna 2009. Hosty budou tentokrát, po minulém kole s Jakubem Kořínkem, další dva výteční kytaristé, Tomáš Berka a Adam Pavlíček. A Belmondo se nám už ze špitálu taky vrátil a bude-li jeho rekonvalescence po těžkém zápalu plic úspěšná, můžeme se těšit i na jeho účast.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Misse  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |94.112.202.xxx |22.12.2008 05:02:00
Komu z požadatelské rady se nelíbí geniální textařina pan Kyncla? Žeby některému z hudebníků zde jmenovaných? Asi dává přednost vynikajícímu šišlání jedné ze sester V, soudě podle výsledků. Ale jak je psáno, nebylo to lehké, především pro diváky.
Klára  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |194.228.197.xxx |22.12.2008 10:21:00
Taky by mě zajímalo, co přesně "nesedlo" u Svitků. Viděla jsem je už několikrát a slovní humor p.Kyncla je zde podstatně stravitelnější než u Panelfotrů...
Víťa Troníček  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.24.7.xxx |22.12.2008 11:26:00
Cimburo, neuvažoval jsi někdy o rozdílu mezi novinařinou a poznámkovým blokem porotce? Mezi tím, co je určeno kapele a co veřejnosti?
Holky z dua Quaoar mají před sebou samozřejmě ještě dlouhou cestu, jak najít a oslovit širší publikum, ale vytýkat Zuzce jazykovou vadu a doporučovat, aby sóla zpívala jen Klára je fakt hustý... Zrovna od Tebe...
Žijeme v době Jana Vyčítala a měli bychom vědět, že o takovéhle věci jde v téhle muzice opravdu až v poslední řadě...
Dlužíš jim omluvu!
Pavla  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |195.144.99.xxx |22.12.2008 14:08:00
A to by mne teda zajímalo, kdo se pořadatelské porotě líbil. Podle této recenze všichni hrozní...Nebo že by spíše neměl autor článku svůj den?
H.  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |195.144.99.xxx |22.12.2008 14:36:00
Autor si asi spletl recenzi s negativní kritikou. Možná by také stálo zato vzít v potaz přínos zvukaře, který nemůže na třech nebo čtyřech písních vychytat zvuk, takže se na výkonu zmíněných také podepíše.
MK  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |193.179.126.xxx |22.12.2008 14:59:00
Normální standardní otevřený popis situace. Žádné dojmy, prostě fakta. Ne nebyl jsem tam, ale hodně jsem toho přečetl, tak dost poznám.
Milánkové, pokud se budete divit tomu, co je v článku napsáno, bude folk ztracen i na další generaci. Nechte si už konečně poradit.
Víťa Troníček  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.24.7.xxx |22.12.2008 15:13:00
Miloši, nesouhlasím.
Pokud někdo napíše: Vadila mi vada řeči zpěvačky... je to osobní názor, který byť se možná necitlivě veřejně prezentuje je v rámci dojmologije pořádku.
Pokud ale někdo v reportáži napíše, že "Trvalým nedostatkem zůstává Zuzčina vada řeči. Sóla by asi měla zpívat jenom Klárka." Je to velice diskutabilní konstatování, notabene s hloupým doporučením řešení. Jednak s tím asi interpretka nemůže moc dělat a druhak je to pitomost. A hlavně to moc nesouvisí s muzikou. Jak asi těm holkám je?
Překvapuje mě, že zrovna ty to hájíš.
Trvám na tom, že by se Cimbura měl omluvit!
Petr Brabec  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |195.144.99.xxx |22.12.2008 15:39:00
No, asi jsem úplně mimo, ale konstatovat,"...ne nebyl jsem tam, ale hodně jsem toho přečetl, takže dost poznám..." mi přijde.....velmi divné. Já jsem tam byl a přijde mi, že jsem byl asi někde jinde, než jak Cimbura popisuje. A nemyslím si, že jsem úplně hudební analfabet.....
A také nechápu,proč MK používá tak silná slova, myslím, že to není potřeba. Folk je hlavně hudba, nic jiného. A to, že někdo nesouhlasí s recenzí, je naprosto O.K. Tím se rozhodně folk pro příští generace neztratí
Marek Jonáš  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.24.6.xxx |22.12.2008 18:05:00
Víťo, v případě M.K. se divím, že ty se divíš. A to že folk bude ztracen na věky jen proto že se divíme............. radši nekomentovat. Nemůžu si stejně pomoci, ale kritizovat, psát recenze atd atd, by měl psát člověk od fochu. Např. textaře- textař, básník,...................... Marek
Divák, který Notování neviděl  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |94.112.202.xxx |23.12.2008 00:02:00
Souhlasím, že výtka dívce v pubertě, že patlavost je její trvalý nedostatek, ignoruje možnosti logopedie. Patlavost se dá zcela jistě odstranit, na rozdíl od vrozené ješitnosti a prosté lidské blbosti, což jsou neměnné konstanty.
Protože divák je od slova "divit se", ničemu se nedivím a věřím ve světlé zítřky folku.
Víťa Troníček  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.24.6.xxx |23.12.2008 01:31:00
Tomuto příspěvku zcela nerozumím. Čí ješitnost a blbost je v terči? Pokud Cimburova: proč? Protože napsal kritický článek? Pokud moje: Proč? Protože vytýkám Cimburovi, že se zachoval jako slon v porcelánu? A to o té všeřešící logopedii je blábol.

Tohle je o nečem jiném.
Vytýkají političtí komentátoři ministru zahraničí Karlu Schwarzenbergovi jazykovou vadu a nebo se při komentáří drží toho, co říká?
Tohle je o novinářské etice. Nehodnotím Cimburovi názory a vážím si kohokoliv, kdo pro tuhle muziku něco dělá, třeba pořádá nebo píše.
Ale v případě dua Quaoar Cimbura velice přestřelil, když pominu, že je to trošku od věci hudební, dalo se to napsat přinejmenším gentlemansky.

A divák je spíš od slova dívat se, ne?

A proč reaguji na někoho, kdo se nepodepíše?
Inu proto, že mi bující blbost vadí...
Okena  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |94.112.202.xxx |23.12.2008 04:38:00
Ironický je od slovy Iron.
MK  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |193.179.126.xxx |23.12.2008 09:45:00
Upozornění na vadu je prvním krokem k tomu, začít pracovat na jejím odstranění. Nebo se taky samozřejmě může říct: Já to tak chci. Ale když o vadě nepohovořím, budu se jen divit, proč mě nikde nechtějí a za zády se mi smějí. To platí obecně, nejen o tomto případě.
Kdo jiný by o tom měl Víťo psát, znám to z vlastní zkušenosti. Ř jsem se začal učit až v 17, když jsem poprvé držel mikrofon a ten to Ř zvýraznil a bylo mi to řečeno.
MK  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |193.179.126.xxx |23.12.2008 09:46:00
Myslíte jako taková malá domu, jo? Každej zná každýho a každej každýho pochválí, protože neví, kdy to bude potřebovat od něj. Tak právě to vede folk tam kde je. Jako že rohlíky by měli kritizovat pekaři, ale ne zákazníci, tak nějak jste to myslel, jo?
MK  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |193.179.126.xxx |23.12.2008 09:52:00
To srovnáváš Víťo nesrovnatelné s tím šlechticem. Jednak sdělení politika jsou především o obsahu, sdělení umělce jsou i o formě. Navíc nikde není řečeno, že se musí pracovat na změně, vždy je tu ta možnost: "Já to tak chci". Ale mlčet o tom? Toto asi není ten případ, ale přehlížením různých vad se z nich stane norma. Abychom zůstali u tématu, tak např. velmi to platí pro pražskou výslovnost v soukromých rádiích. O tom bys mohl něco vědět, ne?
Marek Jonáš  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.24.7.xxx |23.12.2008 10:43:00
Miloše nee. Nejsem takový alibista a vlez doprdelist. Já dost často říkám svůj názor a málokdy se ve vše slučuje s davem. Jen myslím takové ty odborné kritiky. Na druhou stranu vím že je to nemožné ale zkrátka já to tak někdy cítím .
Vořech  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |88.100.132.xxx |23.12.2008 10:48:00
Ahoj Víťo, dnes musím souhlasit s MK. Je to otázka charisma. Vyčítal dokáže i přes své ráčkování vytvořit docela šou, tj. jeho charisma to nikterak nesnižuje, naopak mu to přidává na osobitosti (nebo už jsme si prostě zvykli). Pokud si pamatuji výkony Quoaru, tak zde mi to spíš vadilo. Ale je pravdou, že je to dojem starý zhruba rok. Prostě někomu to sluší, protože toho umí využít a někomu ne. A tak je třeba k tomu přistupovat.

A i to politické přirovnání je trochu zcestné - viz reakce MK.
Vořech  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |88.100.132.xxx |23.12.2008 10:56:00
Tím jsem chtěl říct, že ráčkování je součástí projevu a tudíž ho jako kritik/recenzent/novinář/divák hodnotit musím. A záleží na mém vkusu a cítění, jestli mi do celkového obrazu zapadá, nebo ho ruší. Pokud ruší moc, pak na to musím upozornit.
Víťa Troníček  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.24.6.xxx |23.12.2008 12:19:00
Nesouhlasím.
Politik je především řečník, vada řeči hraje v jeho projevu stejnou roli jako u zpěváka. Forma neforma. Samozřejmě, že jde o charisma a samozřejmě, že je to ve výsledku velice nepodstatné, protože jde především o sdělení. Obzvláště ve folkové muzice, kde by mělo jít o sdělení.
Vořechu, to, že by se jazykové vady dalo nějak využít snad nemyslíš vážně (kromě nějaké sranda písně...)? Sám uvádíš, že jsme si na Vyčítalovu svéráznost zřejmě zvykli a bereš stejné měřítko na začínající dívčí duo? Jistě, že jde o zvyk, právě proto je Cimburovo upozornění nesmysl, které moc nesouvisí s muzikou. A propo - já Quaoar slyšel coby porotce několikrát, dalo by se rozjímat nad jejich hudebním vývojem, novátorstvím, inteligencí i náročností, ovšem Zuzčiny sykavky zas tak hrozné nejsou a nepamatuji se, že bychom to s porotci na kolínských portách, kam holky každý rok jezdí, nebo teď nedávno na Skleněnce jakkoliv zmínili.

Miloši, tvá představa, že neupozorňováním na jazykovou vadu se z toho stane obecně přijímaná norma mě fakt pobavila...

Ale zpět na začátek:
To co mě irituje není až tolik to, že Cimbura upozornil na jazykovou vadu (v rámci psaní svých osobních dojmů na to má bezesporu právo). Naštvalo mě, že velice netaktně doporučil, aby sóla pro příště zpívala Klárka. Navrhovat veřejně takováto řešení mu nepřísluší. A dělat to veřejně u mladého dívčího dua je prostě řepáctví.

Trvám na té omluvě!
Víťa Troníček  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.24.6.xxx |23.12.2008 12:22:00
Nejdřív si zjisti proč má Zuzka sykavky, jestli se dají logopedicky odstarnit a pak takto polemizuj...
Víťa T.  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.24.6.xxx |23.12.2008 12:41:00
Navíc si myslím, že to Zuzka v osmnácti asi ví, že má výraznější sykavky...
slovo logopeda  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |86.49.42.xxx |23.12.2008 12:51:00
Omlouvám se, ale z pozice své profese jsem citlivější na řečové vady, mezi něž patří i výslovnost. Tvrzení, že vadná výslovnost Zuzky nesouvisí s muzikou, je poněkud úsměvné. Kromě akusticky nepříjemného vjemu je vadná výslovnost sykavek patrná i na pohled. Co možná působilo v dětském věku roztomile, mě u dvacetileté slečny ruší a jestliže logopedická terapie není možná (mluvila jsem o tom se Zuzkou, řekla jí to její logopedka), můžeme označit vadu za trvalou. A pak už záleží na umělci nebo jeho charismatu či míře citlivosti každého z nás, budeme-li jeho handicap vnímat jako handicap. V tomto smyslu nevidím na Cimburově dopručení nic špatného.
Jen obecná poznámka: Většina vadné výslovnosti se dá odstranit i v dospělosti, ale jsou případy, kdy je způsob vyslovování ovlivněn např. fyziologií mluvidel a tehdy je terapie v dospělém věku minimálně problematická. Tady platí jako ve všem, že je třeba začít včas.
Džexna
Belmondo  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.176.57.xxx |23.12.2008 12:53:00
Ahoj, Víťo,
aniž bych chtěl polemizovat zda Cimbura zvolil vhodnou nebo nevhodnou formulaci... Píšeš-li opakovaně, že trváš na jeho omluvě - do čí role se pasuješ ty? Spasitele mladých folkových nadějí? Zachránce stylu psaní na FOLKtime?
Já mám pocit, že by trošku jinak vyznělo, kdybys napsal třeba: Myslím, že se Cimbura Quaoaru má za co omluvit.
Jinak tvůj postřeh o tom, že by měl být rozdíl mezi deníčkem a poznámkami porotce a článkem beru na 100%.
Víťa Troníček  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |89.24.6.xxx |23.12.2008 13:37:00
Džexno, já si dávám pozor, na to, co píšu. Všude uvádím, že to: ..."příliš" nebo "moc" nesouvisí s muzikou. A také to, že má výtka směřuje spíše k tomu druhému Cimburově výroku.

Belmondo, to je snad úplně fuk, do čí role se stylizuju, protože o mě ten článek není. Ani nekritizuji ten článek. A nepřispívám do všech diskuzí pravidelně, takže mě nepodezřívej ze zviditelňování se na takovéto věci.

A co se té formulace žádosti o Cimburovu omluvu týče: Na hrubý pytel hrubá záplata. Já nezačal a pokud se na 100% ztotožňuješ s mou poznámkou o rozdílem mezi reportáží, divím se, že chceš po mě, abych se mírnil!

Cimburo, zdvořile Tě žádám, omluv se!
HJ  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |195.144.99.xxx |23.12.2008 13:50:00
Souhlasím, Cimburovo doporučení mělo proběhnout v soukromí a ne přes web. Cimburo, řekl jsi to slečnám i osobně?
MK  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |193.179.126.xxx |23.12.2008 14:19:00
Sorry Víťo, ale to snad není možný, že bys nevěděl, že budeš li mluvit špatně například v rozhlase, že to značná část lidí přejme jako normu. Copak nevíš jak a odkud se šíří všechny slangové a nespisovné výrazy?

MK  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |193.179.126.xxx |23.12.2008 14:22:00
Domnívám se že omluva je na místě, pokud se řekne něco nepravdivého nebo neslušného. Konstatovat fakt související s tématem není neslušné. Chápal bych, kdyby Cimbura napsal: Zpěvačka má prdel jako kazatelnu. To by bylo jiné, to se zpíváním nesouvisí. Pokud by to ale napsal o tanečnici, bylo by to zase jiné a souviselo by to zřejmě s hodnoceným výkonem.
Veselé vánočky vám přeji.
MK  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |193.179.126.xxx |23.12.2008 14:25:00
Resp. ještě doplním - spíš než výrazy je lepší příklad výslovnost - ty pražsky otevřený e a i a zpívání v koncovkách jsou opravdu příšerný.
Hostinský Marek  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |85.70.45.xxx |23.12.2008 14:57:00
Tak nějak to připomíná diskusi v Našich furiantech na téma "Kdo platí 30 flašek punče?".
Hezké Vánoce  - Re: Notování obrazem a slovem ­ IV. základní kolo   |85.70.45.xxx |23.12.2008 15:01:00
Ti mladí si vůbec neváží dobře míněných otcovských rad zkušených. Kam to spěje a proč by se měl člověk, který to s mladými myslí dobře, mladým omlouvat. Kdo nenávidí syna svého, šetří metly, ale kdo jej miluje, včas jej tresce. To platí samozřejmě i o dcerách¨, včetně dcer těch druhých. Otec oněch děvčat by se měl zamyslet a poděkovat za rady, které vlastně přísluší jemu.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
222324
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib