20.01.2023 Zpožděný vlak vánoční (Miloš Keller)    Tisk
Nikoliv za 5 minut 12, ale spíše za 5 vteřin 12 dorazil Vlak vánoční, tedy vánoční CD Gymplerů. Jen tak tak jsem ho stručně stihnul představit v Country radiu a vánoce byly pryč. Ale čekat rok s představením desky se mi nechtělo a tak ji tady máte. Řekl bych, že to není ledajaké vánoční CD – Gympleři zpracovali a převedli do češtiny nejznámější vánoční songy ze všech žánrů – a to je asi první pozoruhodnost alba. Najdete tam valčík, spirituál, cajun, swing, ale i několik romantických sentimentálních písní. Texty se víceméně drží originálů - a to je druhá přednost alba. Nu, a do třetice vás zaujmou pestré a nápadité aranže, které jakoby ani nebyly vánoční a vnášejí do vánoční atmosféry příjemné osvěžení. Mým hitem se stalo Tvé cukroví (Christmas Cookies), zazpívané s mírným nadhledem a nádechem pobavení, dále titulní Vlak vánoční (Santa Train) a Svátky strávím s vámi (I´ll be home for Christmas), ta je asi nejznámější, schválně si porovnejte verzi Gymplerů a originál. CD uzavírá Vánoční Medley, spíše k tanci, než k rozjímání.
Gympleři natočili svižné vánoční album, které se od řady jiných vánočních alb jiných interpretů dost odlišuje už zmiňovaným nadhledem a osobitým pojetím. Škoda, že teď bude rok ležet, než se na něj zase dostane, ale jsem si jist, že za ten rok nezestárne. Ne proto, že si Gympleři vybrali osvědčené vánoční písně, ale proto, jak je zpracovali.
Gympleři - Vlak vánoční
Gympleři: Vlak vánoční
Vydáno: 2022
Hodnocení desky: 5,83/10
Seznam písní: Vánoční valčík • K rajským dveřím • Vlak vánoční • Dneska hledá se král • Tvé cukroví • Jsou mezi námi • Svátky strávím s vámi • Taky jsem byl mlád • Přijď prosím domů • Volám Tě, Pane • Swing Low, Sweet Chariot • Vánoční Medley
Co o albu napsal Tomáš Doug Machalík: "Tematická alba mám rád, i když zrovna Vánoce mi obsahově až tak zajímavé nepřipadají. Naštěstí díky hlasové bohatosti kapely a úspěšnému využití různých variant zvuku country spolu písně nesplývají, sympatické jsou zejména dva gospely a capella. Ne všechno sice dokonale ladí, ale nad tím (i nad některými pasážemi textů) asi mnoho posluchačů tohoto žánru nejspíš jen mávne rukou." (6 bodů)