Folkové prázdniny v Telči vždy přinášely pro jejich účastníky nejenom mnoho nových lásek a přátelství nejenom hudebních, ale v záplavě kvalitní muziky, ať již na koncertech či při celodenním jamování, i mnoho nových hudebních nebo textařských talentů, z nichž se mnozí po čase prosadili i na oficiální scéně. Před dvěma lety na zimních prázdninách v Telči si na legendami opředeném pokoji číslo 4 nešlo hudbymilovnému uchu nevšimnout výrazného, trochu začouzeného a sytého hlasu Terezy Terčové. Tenkrát ještě stála nesměle v koutku, ale letos už se jako písničkářka probojovala do finále Porty, a přivezla si na ni i svůj první demosnímek.
Nutno říci naštěstí jen demosnímek. Deska sice působí uzavřeným dojmem a nic se na ní v tom dobrém i špatném smyslu slova nevymyká. Příjemný hlas Terezy Terčové pak stále zůstává doménou výrazu desky, i když nutno podotknout, že vícero nadstandardní zpěvný projev si pro nás schovala jen do první a poslední skladby. Velmi příjemným hudebním projevem, zvláště pak v písních První milostná, Z kapek deště, Podzimní či v titulní Království múz, se na sólovou kytaru ukázal Pavel Elvis Krása a dodal tak desce po hudební stránce podstatně profesionálnější úroveň. Hudební melodie jsou však celkově velmi nevýrazné, často jsou díky jednolité harmonii obtížně k rozeznání jednotlivé skladby od sebe, pomíjeje nápadnou podobnost dvou melodií s již déle existujícími skladbami jiných interpretů. Velice dobře technicky propracovaným textům chybí často "šťáva" nějaký příběh, slova jsou jakoby jen skládána k sobě jen díly frazeologickému ustálení a nesnaží se výrazněji něco zajímavého přinést něco hlubšího nadnést. Melodie jednotlivých skladeb vodí často hlas střídavě ve výškách a hloubkách, jakoby chtěla ukázat všechna maxima hlasu, čímž však nijak nepřispívá k obohacení projevu a naopak přispívá k melodickému narušování některých skladeb a občasně až k disharmonii. K hlasovému výrazu žel nepřispívá ani časté artikulační pochybení, jež vede někdy až k nesrozumitelnosti textu, což by mělo být jistě v silách studentky bohemistiky si ohlídat.
Pokud bych soudil přísně, neznaje okolnosti jejího hudebního působení jako samostatné interpretky, asi bych doporučil, aby se Tereza Terčová věnovala více jen sólovému zpěvu s kapelami Absence a Fregata, kde také působí. Ale já je znám a vím, že to je její první devítka nahrávek a to jen po prvních dvou letech skládání a tak její první demosnímek chápu jako náznak cesty, kterou se ubírá a mohu s čistým svědomím říci, že to vůbec není cesta špatná, na níž je třeba se vyvarovat třeba i mých výše uvedených postřehů. I když je tedy její můza více podzimní než královská, její výrazný hlas a nesporný textařský talent jako i její neodmyslitelná píle ji budou jistě výbornými nápomocnými služebníky dalších kroků k úspěchům.
Sdílet na...
Kam dál? » Tereza Terčová: sytý alt s velkou dynamikou (Tomáš Hrubý)
|
Dubnové Notování
Ahoj Jano, jasna vec. Na FB jsme jako Kapela HRST ...
Dubnové Notování
Milá Hrsti, jste na FB? Nenašla jsem vás (na první...
Na Jihočeské Portě zvítězila dvo...
To je nádhera, Žíže gratuluji na dálku. Už jsem mě...
Dubnové Notování
Ahoj :) diky, ze jste byli tak vsimavy :) Nastesti...
Dubnové Notování
Každopádně souhlas. Ale nepodcenoval bych diváky, ...
Duben v táborské Univerzitě
Milý Spolektive, chválím tě, že své koncerty zapis...