19.01.2016 Frýdeckomístecký Hrozen a jeho poselství z pouti (Dušan Trličík)    Tisk
Kapela Hrozen, která ve Frýdku-Místku vznikla někdy v roce 1995 se po létech vrací jak na hudební podia tak mezi své fanoušky s novou kolekcí jedenácti písní nazvanou Z pouti. Desku vydalo renomované nakladatelství Rosa a v příjemném papírovém obalu s perníkem předkládá natěšenému posluchači celkem jedenáct písní. Zdá se, že tvůrčí, či koncertní pauza kapele prospěla. Písně na "pouťovém" albu mají zcela nový zvuk a nemají nic společného s úrovní pouťové kutálky, přestože hned první píseň má navodit dojem pouťového kolotoče. Je to způsobeno především změnami v sestavě a celkovém pojetí aranží. Jedná se dnes vlastně o kapelu s "klasickou" rockovou sestavou bicí-baskytara-klávesy-elektrická kytara, osvěženou dalšími nástroji (akustická kytara, xylofon), případně elektronickými zvuky. Přestože došlo k poměrně velkým změnám ve zvuku kapely, nová kolekce písní zní kompaktně a velmi moderně. Frýdeckomístecký Hrozen je sice amatérská kapela, současný zvuk však snese srovnání i mnohem vyššími hudebními patry. Ve svých písních nadále zpracovává křesťansky inspirovaná témata zakladatele a kapelníka Miroslava Přikryla, k čemuž je nutno podotknout, že nové pojetí je živé, bez patosu a do tohoto žánru určitě přináší tolik potřebný nový vítr. Hrozen má za sebou z prvního období odehráno téměř tři stovky koncertů a jsem si jist, že s novým repertoárem bude na hudebních pódiích opět žádaný a stane se ozdobou nejedné hudební akce. Jedním z důvodů bude také fakt, že kapela se vydala na progresívní cestu a její poselství z této pouti by bylo škoda přehlédnout.

Hrozen - Z pouti
Hrozen: Z pouti
Vydavatel: Rosa Music