gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

03.06.2008 Tři kompilace (Miloš Keller)    PDF Tisk Email
Recenze

Opět se mi sešly na stole tři kompilace, které přinášejí i nepřinášejí něco nového, a tak si zaslouží zmínku, ale nevydají na recenzi samostatnou.

První je hned dokonce dvojalbum Live 1970-71. Toto je mimořádně rozporuplný počin. Kladně lze hodnotit znovuvydání dvojalba Supraphonu z té doby, jako doplňování řady převodů LP na CD. Kladně lze hodnotit také zachycení živé atmosféry tehdejších koncertů Rangers (už už na spadnutí byli Plavci) s tehdejším nadšením i chybami, včetně průvodního slova a scének P. Nárožného. Osvěžíme si i některé písně, které během let zapadly (Prázdné nádraží, O málo víc). Právě v tomto období se optimálně snoubila zkušenost, nadšení a kvalita Rangers - postupem času spíše narůstala ta zkušenost (čti: rutina), jakkoliv neklesala kvalita. Živé koncerty byly i gejzírem humoru, nejen dobré muziky, a to je z alba i slyšet. Také je slyšet, jak se publikum spontánně bavilo, nebylo třeba nic režírovat, jako dneska. Proč tedy píšu, že je to počin rozporuplný? Jednak proto, že jsem vycítil rozpaky mezi jednotlivými bývalými členy Rangers, resp. Plavců, kteří nyní stojí doslova naalt opačných březích (vybral J.Weisser, těžce nesl nejméně J.Vančura), že se na tom tak nějak moc asi nepodíleli (zřejmě otázka vlastnictví autorských práv), a jednak to způsobily i reklamní tahy vydavatelů, kteří album opatřili sloganem "necenzurované nahrávky" a snad i slovem "první" či "originální". Vzhledem k tomu, že album již v oněch letech jednou vyšlo, mohla si řada lidí porovnat, že to s tou cenzurou v letech 1970-71 nebylo v tehdejším režimu ještě tak zlé. LP a CD by mohly posloužit ke hře "najdi 7 rozdílů" a věru, málokdo by uspěl. Tak je to stejné. Čili žádný objev. Prostá obyčejná reedice. I tak ale záslužná. Ukazuje, jak dobrá muzika přetrvává, i když dobří lidé nezůstávají, nebo se mění.

Druhá kompilace je nápadem mého domovského Countryrádia a obsah ideově stvořili členové Klubu rádia tím, že si napsali seznam 16 nej od táborových ohňů. Nevylučuji, že jsem tedy podjat, ale s tím se nějak vyrovnejte. Písničky v nových verzích natočil Malina band s šesticí interpretů - I. Mládkem, W. Daňkem, R. Křesťanem, V. Martinovou, F. Nedvědem a M. Ryvolou. Na rovinu se přiznám, že jsem projektu moc nevěřil. Jednak mám své mínění o nejrůznějších "nej od", jednak mám své mínění o nejrůznějších cover verzích obecně, a pak i od některých zúčastněných interpretů speciálně. Jsem rád, že jsem se ve všech případech zmýlil. Mezi 16 nej je poměrně vyrovnaně zastoupena moderní (Tři kříže, Tereza) i klasická trampská (Ruty Šuty Arizona Texas, nebo Rodné údolí) muzika, známé cajdáky (míněno v dobrém - Montgomery) i celkem nečekané tituly z oblasti country či bluegrassu (Rovnou, tady rovnou nebo Panenka) i středního proudu (Bláznova ukolébavka, Tisíc mil, Severní vítr). Bál jsem se horších věcí, tohle je sympatický výběr, svědčící o širokém záběru vybírajících členů Klubu Countryrádia. Pak jsem se bál přístupu interpretů. Přeci jen to jsou rutinní záležitosti více, než srdeční. Konstatoval jsem ale, že interpreti si rozdělili písně tak, jak jim sedly nejlépe. Někteří zůstali u těch svých (M. Ryvola - Tereza, F. Nedvěd - Dlouhán Franky), nebo těch, které už v minulosti vkusně natočili (W. Daněk - Montgomery), nebo si vybrali ty, které jim jsou výrazově nejblíže (W. Daněk - Tři kříže, nebo F. Nedvěd - Severní vítr, či R. Křesťan - Rovnou, tady rovnou). A tak jsem byl fakt příjemně překvapen, jak znějí přirozeně. Neoficiálním vítězem je ale Ivan Mládek se svým pojetím Ruty Šuty. Třetí moje obava plynula z výkonu kapely. Z Malina bandu se stává skupina zvládající jakýkoliv styl a doprovázející kohokoliv, včetně Pavla Bobka, a tak jsem si říkal, zdali nebude chtít exhibovat, či zdali to naopak neodzívne. Ani jedno se nestalo. Malina Band vzácně a přesně vystihl ducha písniček a míru snesitelných inovací a nahrál hudbu tak, že vyrazil z ruky argumenty všem preventivním odpůrcům, že "nová verze už není ta stará známá písnička". V tomhle případě je. Tři úskalí jsem na takovémto projektu viděl a přes všechna tři se zúčastnění přenesli bez ztráty kytičky. Doporučuji. Ne proto, že je to z mé mateřské firmy, ale proto že se to povedlo.

A do třetice je tu album Porta slaví 40. I zde pochválím kompilátora - asi producenta J. Vondráčka. Sice na první pohled mechanicky prostřídal známé interprety s "mladými", ale vytvořil tak příjemný mix osvědčených hlasů a mladistvého (míněno umělecky) nadšení. Střídá se např. W. Daněk, Hromosvod, R. Křesťan, Duo Passage, P. Kocman, Berušky a tak dále (mrkněte se na booklet). Docela se divím, že na tenhle mix do Jihlavy přišlo (přicházelo) tak málo lidí. CD je rozhodně důstojným dárkem ke čtyřicetinám Porty, ukazujícím na současných aktuálních nahrávkách (ne na archivních) tradici i současný aktuální význam tohoto typu festivalu pro dnešek (nemusí se tedy dovolávat jakýchsi minulých zásluh a slávy), ať už prošel jakýmikoliv peripetiemi. Interpreti samotní tam hrají své výstavní kousky, takže lze CD doporučit také i jako sympatický pohled na různorodost hudební scény našich žánrů.

Jakkoliv obvykle nad kompilacemi lámu hůl, dvě ze tří  těchto kompilací mohu doporučit bez rozpaků i postranních úmyslů jak publiku, jako příjemnou ukázkovou směs písní, tak ostatním kompilátorům jako vzor, jak lze i z použitého materiálu udělat nový svěží a zajímavý výrobek. DvojCD Rangers pak lze doporučit jako obnovu praskajícího LP, jako sběratelský kousek do mozaiky diskografie Rangers i jako zajímavost pro sběratele různých verzí známých písní. S jistou rezervou pro zábavu jako záznam příjemného koncertu.

Na hodnocení desek http://desky.ifolk.cz/ jsem hodnotil takto:
Rangers: ******* (7)
16 nej: ******** (8)
Porta 40: ******** (8)


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Pavel  - Re: Rangers je reedice?   |88.102.144.xxx |03.06.2008 16:20:00
Hele, to už jsem nekde cetl, tenhle názor! Já myslel, že mám všechny desky Rangers z tý doby, ale to dvojitý album nemám, ani jsem ho nenašel v tom seznamu, co maji Rangers na stránkách v diskografii. Já vim jedine o malý desce, co se tvárí jako dlouhohrající a ta je z Buriana, ale písnicek je tam podstatne mín.
Budu rád za upresnení
davy  - Re: Rangers je reedice?   |85.70.100.xxx |03.06.2008 23:12:00
V bookletu ing. Jirího Veissera je to prímo zmínené, že se jedná o magnetofonový záznam koncertu v Hradci Králové. Nahráli si to dva návštevníci koncertu (se souhlasem kapely), po letech se s nimi náhodne setkal p. Veisser a díky tomu vzniklo toto 2CD. Rozhodne to není reedice. V každém prípade doporucuji, ta pozitivní energie z toho tryská ješte víc než ze studiových desek.
Z bývalých clenu toto 2CD doporucuje na svých stránkách Radek Tomášek, naopak stránky dnešních Rangers jej (zatím?) nezminují.
Slávka  - Re: Rangers je reedice?   |62.209.192.xxx |04.06.2008 16:07:00
Tak jsem si ted schválne udelala "inventúru". Vyhrabala jsem svoje dve desky od Rangers a všechna cédécka (reedice "zeleného", "oranžového", "hnedého" a "plaveckého" LP) a supraphonský výber na dvou CD (2004), a porovnávala.
No a došla jsem k záveru, že Supraphon možná trošicku zvelicuje, pokud jde o to "necenzurované", ale jinak nekecá.
Jak ríká dave - v poznámce k novému CD je to napsané docela jasne - jde (krome bonusu) o mono nahrávku živého koncertu z Hradce Králové v r. 1971, a ten ješte nikde nevyšel.
Žive vyšel záznam Pantonu "Rangers v divadle E.F.B. 1970" na LP special (na obalu té desky velké jako singl se mluví o svetové novince) - ale ten záznam je stereo a dlouhý jen 22 minut. Z nej ale není na novém Rangers: Live 1970 - 1971 vubec nic. Ovšem je pravda, že tenhle záznam Rangers v divadle E.F.B. 1970 vyšel jako reedice, jenže na tom Supraphonském dvojCD "Rangers To nejlepší I" z r. 2004.
To je ale zmatek! Vyznáte se v tom?
Tak ješte jednou - Rangers: Live 1970 - 1971 je opravdu novinka, i když stará 38 let. A nikde na žádném SP, LP ani CD zatím nevyšlo, pokud dobre pocítám, šest písnicek: Predstavovací, Velké lásce zamávej (s textem Radka Tomáška), 500 mil (zpívá Radek Tomášek), Nádraží Tešnov (zpívá Petr Nárožný - to vyšlo na DVD), Já procházel se jednou (s jiným textem Tondy Hájka, než vyšel na deskách) a tehdy ješte nepojmenovaná Zatím co ty spíš s Mirkem Cerným. A jako sedmý rozdíl bych pridala "psanícko pro Honzu Vancuru" o vagonu špeku nebo povídání o sberných surovinách v podání Petra Nárožného. Nu, byla jsem tehdy malá holka, cenzura se teprve rozbíhala, ale soudím, že ty špílce by tehdy opravdu na desku neprošly - už proto, že se na ne vubec vešlo tak málo muziky!
Jinak ale s panem Kellerem moc ráda souhlasím, že "Práve v tomto období se optimálne snoubila zkušenost, nadšení a kvalita Rangers" a že se lidi výborne bavili i bez roztleskávacu a taky, že se "Ukazuje, jak dobrá muzika pretrvává, i když dobrí lidé nezustávají, nebo se mení." Já se už na tu jeho recenzi moc tešila a jsem ráda, že ji napsal, i když to ted tak asi nevypadá.
Jako velmi zaujatá príznivkyne Rangers bych snad ješte dodala, že se do jisté míry nedivím Jirkovi Veisserovi, že se cítí ukrivdený, protože pro kapelu asi fakt hodne udelal. Na druhou stranu se trochu divím Honzovi Vancurovi, že se aspon pro forma pred fanoušky nedokáže krotit - vždyt tím ubližuje i sám sobe, mel by si vzít príklad ze svého kamaráda Mirka Rihoška. Abych nevynechala nikoho ­ domnívám se, že Supraphon by nemohl vydat CD bez souhlasu zbývajících (živých) úcinkujících, tedy Radka Tomáška, Mirka Cerného a Petra Nárožného ­ a já jim za to dekuju! Mne to CD udelalo (a delá) velkou radost.
davy  - Re: Rangers je reedice?   |193.179.248.xxx |04.06.2008 16:50:00
Témer stoprocentní souhlas. Jenom bych ješte videl další rozdíly v textech (Mám radost - tam je to zásadní, potom poslední sloka v Pojdte sem a slovo "rudá" v Tvým snum zlým). "Zatímco ty spíš" natocil M. Cerný i s Country Beatem, údajne taky roku 1970, ale je tam jiná melodie - tady možná booklet trochu "kecá" ale rád odpouštím
davy  - Re: Rangers je reedice?   |193.179.248.xxx |04.06.2008 16:50:00
Témer stoprocentní souhlas. Jenom bych ješte videl další rozdíly v textech (Mám radost - tam je to zásadní, potom poslední sloka v Pojdte sem a slovo "rudá" v Tvým snum zlým). "Zatímco ty spíš" natocil M. Cerný i s Country Beatem, údajne taky roku 1970, ale je tam jiná melodie - tady možná booklet trochu "kecá" ale rád odpouštím
davy  - Re: Rangers je reedice?   |193.179.248.xxx |04.06.2008 16:52:00
Témer stoprocentní souhlas. Jenom bych ješte videl další rozdíly v textech (Mám radost - tam je to zásadní, potom poslední sloka v Pojdte sem a slovo "rudá" v Tvým snum zlým). "Zatímco ty spíš" natocil M. Cerný i s Country Beatem, údajne taky roku 1970, ale je tam jiná melodie - tady možná booklet trochu "kecá" ale rád odpouštím.
(Pokud se moje reakce tady objeví víckrát, tak je to kvuli mým problémum s odesíláním - predem se omlouvám.
Tomaš Pohl  - Re: Tři kompilace   |89.176.69.xxx |05.06.2008 07:53:00
Rangers byli pro me koncem šedesátých let bomba. Jejich první LP jsem si dost nadšene prehrával. Hráli prevzatý repertoár s texty Antonína Hájka, cloveka s velkým talentem, šarmem a charisma. Tehdy na jejich vokály nikdo nemel. Pozdeji jsem je prestal uctívat. Patrila jim rada jásavých "komponovaných" poradu v TV a pro me se stali "vládní country", podobne jako tehdy byl "vládním bigbítem" Olympic s Únosem a Príbehem barikád. Pak jsem je po létech potkal ješte s Dufkem a "putovním bigbítákem" J. Kalešem. Zavzpomínal jsem si na pár písnicek z doby puberty a nad novými Tretími zuby atd pokrcil rameny. Ale vydat jim reedici, to je jiste zásluha, Rangers jsou kusem kvalitní hudební historie. Jinak se obdivuju znalcum diskografie, zde diskutujícím
Z jiného soudku  - Re: Tři kompilace   |78.102.82.xxx |05.06.2008 08:54:00
Vy si nemyslíte, že znalci jsou nebezpecní
Slávka  - Re: Ale Rangers live 1970-71 NENÍ reedice!   |62.209.192.xxx |05.06.2008 09:12:00
A já už myslela, že se to dá z mého príspevku pochopit :(( asi jsem chtela být vycerpávající - a to se povedlo :)
Z jiného soudku  - Re: Ale není reedice   |78.102.82.xxx |05.06.2008 09:46:00
V tomto prípade nezáleží na príspevku, ale na prispevateli
Slávka  - Re: nejsem odbornice   |62.209.192.xxx |05.06.2008 10:06:00
Omlouvám se, to byla reakce na pana Pohla.
Ale "z jiného soudku" - máte pravdu, odborníci a nekterí pametníci jsou dnes leckde spíš na obtíž - soude podle mých vlastních zkušeností.
Já na muziku moc odbornice nejsem (davy je na tom nepochybne mnohem líp), ale ty staré Rangers jsem proste milovala (díte, no!) a jejich tehdejší repertoár mám ráda dodnes.
V tomto prípade si ale myslím, že snad nejde o zámer, jen o omyl - a mýlit se je lidské
Z jiného soudku  - Re: nejsem odbornice   |78.102.82.xxx |05.06.2008 15:40:00
To je fajn, že to tak vysvetlíte
Iza  - Re: je to zvláštní   |194.228.177.xxx |05.06.2008 23:46:00
že nekolik lidí porád opakuje, že to CD Rangers je reedice, když není. V diskuzi na Country radiu to jeden chytrák (ríká si XY) tvrdí taky (kopíruju): "Informovaní pametní jazykové tvrdí, že mají 2LP s tímtéž koncertem, takrka k nerozeznání od CD".
Ale jak se zdá, nikdo jiný to 2LP nikdy nevidel..
Slávka  - Re: je to zvláštní   |62.209.192.xxx |06.06.2008 15:50:00
Nejde mi ale na rozum, proc by nekdo "vypouštel dezinformaci" schválne? Aby si šplhl u Vancury? Aby naštval Veissera? Aby poškodil Supraphon? Není to trochu ujeté?
Zrovna mi došel zpravodaj vydavatelství ­ Rangers live 1970-71 je po prvním mesíci prodeje v žebrícku na tretím míste, at si ríká kdo chce co chce :)))
Slávka C  - Re: je to zvláštní   |193.85.164.xxx |09.06.2008 17:40:00
Nekdy je nad mé chápání, proc tolik dohadu... Pokud se pan Keller zmýlil (o cemž jsem také presvedcená a jiste to není až tak težké zjistit), cekala bych, že vše uvede na správnou míru a tím je vše vyrešeno. Vlastne by mi vubec nevadilo, kdyby to opravdu reedice byla, jen je mi vždycky moc líto, když se zpochybnuje neco, co je dobré
Slávka  - Re: Zatím co ty spíš   |62.209.192.xxx |09.06.2008 18:04:00
Povídání Mirka Cerného "Zatím co ty spíš" jsem opravdu našla na tom LP Country Beatu z r. 1970 (hrajou ho v této podobe casto na Country Radiu). Jinak díky za další upresnení
Pavel  - Re: Ale Rangers live 1970-71 NENÍ reedice!   |88.102.144.xxx |09.06.2008 19:50:00
Už jsem si to cédécko taky koupil - a mužu to potvrdit, nic takovýho nemám, je to bomba, jak ríká vnuk. Já bych se ostatne divil, že by mi nejaký elpícko tenkrát uniklo, Panton toho moc nevydával.
Dekuju, davy a Slávk
MK  - Re: Tři kompilace   |193.179.126.xxx |12.06.2008 10:44:00
Nedosáhnu momentálne na tu inkriminovanou dávnou desku, proto se k originalite nechci zatím znovu vyjadrovat - až se k ní zase dostanu, vyjádrím se s konecnou platností, jo
Slávka  - Re: Tři kompilace   |62.209.192.xxx |12.06.2008 11:31:00
Tak já proti tomu urcite nic nemám, ráda pockám, ale sama už mám jasno.
Vcera jsem se bavila s další pametnicí, ta si kupovala to nové 2CD a ríkala, že má taky jen ten speciální dlouhohrající "singl", co jsem myslela (fotku obalu jsme identifikovaly na stránce www.radektomasek.cz/divadlo.htm
Iza  - Re: Tři kompilace   |194.228.177.xxx |23.06.2008 22:46:00
Lidicky, myslím, že nikdo z vás už neceká, že tu byl nekdo ochotný odvolávat bludy, které hlásá, protože nejde o omyl, ale od zacátku o zámer. Muj geniální manžílek asi rozluštil hádanku co je za tím, vzpomnel si, že pred casem se do sebe verejne pustili hádavý Country Ranger a Country Radio. Clovek by se možná ani nedivil, ale prece jenom, delat z nás všech blbce? Prý když mermomocí potrebujete mít v ruce dukaz, pane MK, manžel vám rád naskenuje obal "inkriminované" desky. Ale to je asi to, co nechcete, protože od zacátku víte, že pravdu opravdu nemáte.
MK  - Re: Tři kompilace   |193.179.126.xxx |24.06.2008 10:29:00
Naskenujte a pošlete, prosím.
Iza  - Re: Tři kompilace   |194.228.177.xxx |25.06.2008 00:11:00
Vážený pane redaktore!
Obal desky samozrejme rád naskenuji, ale ani já ji nemám okamžite po ruce, gramofon i s deskami máme na chalupe. Takže sken mohu poslat po nedeli.
Jen se chci ješte ujistit, že "inkriminovanou" deskou máte na mysli tu, která v mém seznamu figuruje pod jako
Panton 88 0209 ­ Rangers v divadle E. F. B. 1970 (LP special).
Abychom se vyhnuli nedorozumení, posílám Vám do radia jpg stažený z internetu, na kterém je lícová strana obalu uvedené desky.
Díky za opoved, Petr
Jiří Veisser  - Re: Tři kompilace   |89.31.42.xxx |26.06.2008 17:00:00
Ahoj Miloši,
až do vzdálené Skandinávie za mnou doputoval mail, který me upozornil na diskuzi, která se rozpoutala kolem Tvé "recenze - nerecenze". Ihned po návratu jsem si precetl všechny príspevky a strucne reaguji.
Máš pravdu v tom, že album je rozporuplné a dále v tom, že je v záverecné fázi oznaceno jako "necenzurováno". Nemáš pravdu v tom, že je to reedice.
Celá koncepce je postavena na koncertu z Hradce Králové. Ten skutecne nikdy na žádném nosici nevyšel. Byla na nem však písen "Mávaj holky", kterou jsme posléze museli natocit jako "Látaj mámy". I v textu této písne již však cenzor zasahoval. Na koncertu v divadle EFB, ze kterého vyšlo LP speciál však byl porízen soukromý záznam. V prubehu koncertu znela písen "Látaj mámy", ale na jeho záver, kdy již byly vypnuty mikrofony do prenosového vozu jsme si s radostí zazpívali "Mávaj holky" i temi "padesáti dvema hvezdami" nad hlavou. To vše, vysvetleno v mém Sleevnote, melo vyjít. I záver koncertu v HK je nakonec zkrácen. Nekdo z diváku totiž na dotaz Tondy Hájka, kterou by rádi slyšeli vykrikl: "Kdo má právo". To jsme již v tu dobu nesmeli hrát a Tonda pohotove zaradil "Marjánku". Já jsem pak "Kdo má právo" zaradil jako bonus práve z koncertu v divadle EFB. Tato verze mela být oznacena jako "necenzurováno". Do hry však vstoupil novodobý cenzor Honza Vancura a všechny tyto záležitosti nechal vyradit. Proc asi???
Posléze se v prímém vysílání Vašeho rádia pasovali s Mirkem Rihoškem na "tátu a mámu" projektu. K této verejné loupeži se mi do dnešního dne nevyjádrila ani Vaše paní reditelka! Pánové Rihošek a Vancura o celém projektu nevedeli témer nic a presto byli do vysílání pozváni práve oni! Honza Vancura ani nevedel, že album již je v prodeji!!!
Záverem bych rád dodal na adresu "IZA". Nejsem hádavý Country Ranger. Pouze nazývám veci pravými jmény. Písne z mého alba "Žiju, jak se dá" proste z Country radia neznejí, asi nesmejí, presto, že pred léty jedna z nich v rádné hlasovací dobe vyhrála Bonanzu. Ráno však byly výsledky zmanipulované a úplne jiné. Mám o tom písemné dukazy. Další písen vyhrála v Mládkove Country estráde, která se natácela ve Znojme. Na koncertech se setkávají s velmi dobrým diváckým ohlasem. Kde je tedy zakopaný pes?
Country Ranger - Jirí Veisser
www.rangers.cz
Slávka  - Re: Tri kompilace   |62.209.192.xxx |27.06.2008 09:45:00
Vzhledem k tomu, že desku Panton 88 0209 ­ Rangers v divadle E. F. B. 1970 (LP special) mám taky (i když jen v mono verzi :))), naskenovala jsem zadní stranu jejího obalu s obsahem písnicek a poslala Miloši Kellerovi do Country Radia, podle vysílacího schématu by tam mel o víkendu být (pokud nemá dovolenou)
Jak jsem už rekla - já mám jasno, ale když to pomuže ke konecnému vyjádrení...
MK  - Re: Tri kompilace   |193.179.126.xxx |27.06.2008 11:47:00
Je na dovolený. A je to nejaký složitý. Je treba další cas na reakci. Sorry.
davy  - Re: Tři kompilace   |193.179.248.xxx |27.06.2008 15:07:00
Díky za informaci; ted je mi i jasné, proc na CD podezrele chybí jakékoliv rozloucení s publikem. P. S: Celkem logická otázka: Není nekde k dispozici puvodní text na "Mávaj holky"? Predem díky za odpoved.
davy  - Re: Tri kompilace   |193.179.248.xxx |27.06.2008 15:17:00
Reedice Buriana už vyšla minimálne dvakrát, jednou jako soucást CD Rangers Live (1995) a jednou jako bonus 2CD Supraphonu (2004).
Slávka  - Re: Tri kompilace   |62.209.192.xxx |27.06.2008 17:14:00
To je nezpochybnitelný fakt.
Ale MK se dožaduje "inkriminované desky" - a jiná LIVE deska Rangers, než práve tato, pocátkem 70. let nevyšla.
Jak už tu nekde konstatoval tuším Pavel, socialistické plánované hospodárství neumožnovalo podobnou anarchii, jako vládne dneska - desky vycházely u Supraphonu a Pantonu ­ tam okrajové žánry jako opera, soucasná hudba a neco z populární (treba práve Rangers). Proste se v té dobe nemohlo stát, že by vyšlo dvojelpícko Rangers a nikdo o tom nevedel. Mužu to tvrdit naprosto zodpovedne, protože jsem se prokousala kupou výstrižku, kde se mluví i o každém jejich singlu. A navíc už taky patrím k pametníkum.
davy  - Re: Tri kompilace   |85.70.100.xxx |27.06.2008 20:32:00
Ješte by byla možnost, že to LP šlo do stoupy po natocení (podobne jako ten film, co do nej Rangers nazpívali kanadské lidovky). Jenže tomu neverím (a navíc MK by to LP stejne nemel).
V první polovine 90. let (tuším 1993) vyšla brožura 20x Rangers - príbeh kapely, noty, texty. Jsou tam docela zajímavé informace, ale o tomhle LP ani rádka... a tehdy nebyl duvod to zamlcovat.
davy  - Re: Tri kompilace   |85.70.100.xxx |27.06.2008 20:35:00
Sebekritická oprava: správne melo být 21x Rangers.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
222324
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib