gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

07.07.2009 Fragmenty z Porty (Miloš Keller)    PDF Tisk Email
Reportáže

Jistě někdo napíše ucelenou reportáž z druhého ročníku Porty v Řevnicích, ale když už jsem se dostal do areálu na novinářskou akreditaci, cítím za povinnost, a to za povinnost příjemnou, předat alespoň pár svých postřehů ze dvou večerů.

Jednak jsem rád, že se Porta v Řevnicích už zabydlela. Bylo plno a sluší jí to tam. I druhá scéna na volejbalovém hřišti je dobrý nápad, možná lepší, než byla loni scéna přímo v městečku. Rovněž všechny obslužné a informační faktory byly v areálu na jedničku – netrpěl jsem ani hlady, ani nedostatkem informací. A ani nedostatkem setkání s ostatními lidmi, kolem žánru se motajícími – taky signál, že Portě se vrací její význam. Páteční večer byli ještě publikum i technika zkoušeni prudkým deštěm, ale obstáli oba.

Ale k věci, resp. k hudbě: Zahlédl jsem Votvíráky a Šworc – Šworc je standardně countryový, Votvíráci se snaží dělat šou, ale spíš by se měli nejdříve soustředit na techniku. I když obklopeni P. Dobešem nebo P. Jíšovou – to je těžké vyniknout. P. Dobeše jsem viděl relativně nedávno i na Fontáně, potěšil hlavně tím, že nehrál stejné písničky – evidentně odhadl rozdílné publikum, a tak zazněly snad jen Jarmila a Brhlík se Sojkou na obou scénách. Obvyklé kytarové exhibice T. Kotrby nechyběly. Písničky P. Jíšové z nového alba znějí daleko lépe a přesvědčivěji živě – na portovním pódiu jsem je sledoval takřka bez dechu, suverenita P. Jíšové je ojedinělá, ale deska mě ještě úplně nechytla. Jinak ale páteční večer měl právě tyto dva vrcholy – Pavlínu Jíšovou a následující Poutníky. Poutníci se představili s ostříhaným J. Polou a novým kytaristou a zpěvákem, který umí zdárně napodobovat R. Křesťana zamlada. Příjemné to bylo, vitalita Poutníků a současně tradiční zvuk jsou pořád obdivuhodnější.

Sobotní večer byl trošku rozporuplný. Shannon jsou jistě skvělí, ale Irové by je slyšet neměli a publikum by přeci jen mělo být v těchto hudebních okrajovostech více poučené. Což není chyba publika. Následující Lenka Dusilová opět ukázala, že je průměrnou popovou hvězdičkou, která měla jen to štěstí, že se nachomýtla k jednomu natáčení. Zatímco Shannon byli dramaturgický experiment, Dusilová byla dramaturgický omyl. Předskakovat Evě a Vaškovi snad, ale na Portu? Možná by si měla aspoň opatřit textaře, který zvládne otextovat písně celé, bez potřeby použití zvukomalebných slabik lalala a nanana v polovině písně. Pak ale přišla bomba. Miroslav Kovářík recitoval básně V. Hraběte a auditorium ztichlo a ani nedutalo. Silný, naléhavý, expresivní zážitek. Ono je to tak asi pokaždé, když M. Kovářík recituje, ale Lesní divadlo ten pocit ještě umocňovalo. Prostě ho obdivuji. Lépe to vyjádřit nedovedu. Sobotní večer uzavíralo trio Samson - Redl - Janoušek. Ještě před tím předal moderující Z. Schwager jakousi sošku svému řediteli Samsonovi za to, co pro žánr dělá. Dobrý nápad, taky mám pár ředitelů a pár sošek. Jinak proti nápadu jako takovému nic, Samsonův podíl na popularizaci a udržování při životě té lehčí a pohodovější části žánru je nezpochybnitelný. Škoda jen, že jako trio všichni tři muzikanti už tak trochu jako by nevěděli co roupama. Trošku nadbytečné „hvězdnomanýrové“ exhibice, zejména hudební, rozmělňovaly dojem z písní samotných, jinak skvělých. Víc se mi líbili semknutější, kompaktnější a prostší. Ale třeba jsem jen prostě konzervativní. Na Portu příští rok do Řevnic ale zase rozhodně aspoň na chvíli zaskočím.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Ohař  - Kellere,   |89.102.186.xxx |07.07.2009 11:28:36
vzpamatujte se! L. Dusilová opravdu není "...průměrná popová hvězdička", už jenom proto, že není ani trochu popová a ani trochu průměrná. A to, že se nevejde do Vašeho estetického obzoru, jen potvrzuje její kvality. Vy nejste konzervativní, ale hloupý.
jan-matej rak  - Ohari,   |89.24.6.xxx |07.07.2009 12:02:38
to, co jste predvedl, je ovsem ukazka chytre reakce, nni-liz pravda? No a jde-li o vec samu, tedy o nazor na Lenku Dusilovou, zcela souhlasim. S Milosem tedy, ne s Vami.
Nevermore&Kosmonaut   |Registered |07.07.2009 15:10:38
Zdravím, zařazení Lenky Dusilové na Portu byl naprosto parádní tah. Smékám před dramaturgií festivalu. Bylo to skvělé a svěží. Program Porty to opravdu zvedlo. Označit Dusilovou za "...průměrnou popovou hvězdičku" beru jako naprosto zcestné a taky jako důkaz neinformovanosti recenzenta. Slyšel jste její poslední albu? Nezastávám názor, že rezenzent musí umět skládat dobré písně, ale hudební rozhled mít musí. Netoleruji utopení se v žánrovém rybníčku. Nemusíte objíždět všechny různorodé festivaly, ale pokud vám někdo naservíruje něco "jiného" přímo pod nos, tak buďte prosím příště vnímavější a nachvilku sundejte své omezené hudební klapky z očí. U člověka, který dostává novinářskou akreditaci(?!) je to směšné. Nikomu se nemůže líbit všechno, ale shazovat sám sebe unáhleným nejapným hodnocením je spíš smutné.Asi jste zrovna jedl klobásku, abyste netrpěl hlady, když jste nepostřehl jak pod "lalala a nanana" šlape úžasná kapela. Když zaslechnete něco takového tak radši u stánku nejezte a nepijte:). Někdy se dozvíte v jedné krátké sloce textu více než z užvaněné písně F.R. Čecha (nebo koho to vlastně posloucháte). Vzkaz pro dramaturga Porty: nenechte se zvyklat a příště zvolte opět něco "jiného". Na věčině folkových festivalů se točí pořád dokola stejná jména, vy jste byli výjimeční! I právě díky dobře udělané dramaturgii jde Porta nahoru. Moc se mi váš festival líbil.Mějte se hezky i vy recenzente. KOSMI* P.S.: Je toto ukázka chytré reakce, Jane- Matěji:)? P.S.S: Teď jsem si uvědomil kolik zbytečné energie jsem této rekci věnoval, protože se zas mine účinkem. Keller je prostě přírodní úkaz:)! Berme ho tak.
Vojta_Č   |212.71.155.xxx |07.07.2009 15:50:58
Ach jo.... Vzhledem k mému vztahu k albům "Mezi světy" a "Eternal Seekers" zřejmě nebudu schopen mistrův článek nějak objektivně okomentovat.
Co měla teď "průměrná popová hvězdička" v Řevnicích za sestavu?
Vojta_Č   |212.71.155.xxx |07.07.2009 16:21:27
Ať tu neplácám jenom kraviny, ještě bych doporučil k poslechu tuhle úžasnou desku:

http://www.animalmusic.cz/katalog/beata-hlavenko va-joy-for-joel

Pana MK ovšem musím upozornit, že na ní od Lenky nic kromě oblíbeného "lalala" a "nanana" neuslyší...
Milan B.   |Registered |07.07.2009 18:41:05
Zdravím.
Dotaz pro Kosmonauta:
I kytaristova sóla Ti připadala jako součást "dobře šlapající kapely"?
David Maroš   |Registered |07.07.2009 20:05:50
jazykové okénko: "...nenechte se zviklat..."
Školník   |SAdministrator |07.07.2009 22:06:47
Kosmonaute, myslíš, že pokud někdo obdrží akreditaci, tak nesmí vyjádřit svůj názor?
Pepa Streichl  - Ale! Ale?   |82.209.3.xxx |09.07.2009 09:07:01
Nejdříve se musím pochválit. Název "Ale! Ale?" se mi moc líbí. I´m clever! No a dále: Milý Kosmo, nechápu jak ses mohl tak rozehřát nad názorem Miloše K. Taky jsem se kdysi dlouze nadechoval po přečtení článků M.K. ale teď ho v pohodě beru. Píše jen za sebe. Čili ne aby se strefoval do vkusu kohokoli jiného. Mě se taky nelíbí hodně věcí které se líbí tobě. Prostě má jen jiný vkus a názor. A jeho vkus není obecný a masový. To je všechno. Ale já jsem se chtěl zmínit spíše o tom že právě Miloš píše jen a jen za sebe. Kdysi totiž recenzenti, kritici a komentátoří hojně používali slovíčka NÁM. Asi prezentovali skupinový (není myšleno "kapelový" ) názor. A párkrát se objeví taková kritika, recenze i dnes. Proč tolik vzruchu. M.K. ale i Matějovi Rakovi se Dusilová nelíbí a tobě ano. No a co? Co s tím uděláš? Pepa
Školník   |SAdministrator |07.07.2009 22:05:09
Pouze upozorním, že Miloš Keller je nyní mimo internet, ale bude reagovat v neděli. A vzkazuje že na tom trvá
Honza Komín   |90.176.19.xxx |07.07.2009 22:31:42
Na Dusilovou jsem se moc těšil. Zklamalo mě to. Ta hudba byla pro mě neuchopitelna a nezajímavá, na muj vkus poněkud rozbředlá.
xxx   |212.71.155.xxx |07.07.2009 23:04:18
To se stane . Já jsem byl zas šestnáctého na Vyšehraní celkem zvědav na Janouška... no a u sedmé ovce jsem si pomalu začínal hledat větev... kdyby mu povolili přídavek, následujícího Dusítka se nejspíš nedočkám...

Vojta_Č
Karel Vidimský - Cimbura   |94.113.156.xxx |07.07.2009 23:12:31
Lenku Dusilovou jsem na Portě viděl naživo, tuším, potřetí v životě. Na Meziplotech, zhruba před dvěma lety,
když měla za zády sestavu s Beatou Hlavenkovou, to byla hodně veliká paráda. Stejně jako ty, Honzo, jsem se těšil hodně moc a, taky stejně jako ty, dost zbytečně. Tvůj příspěvek vystihuje i moje pocity z jejího, navíc zbytečně dlouhého, vystoupení, které jsem ke konci poslouchal od kiosku, u kterého jsem se potkat s Milošem Kellerem. Poslouchali jsme ze stejného místa a slyšt tam bylo dobře!
xxx   |212.71.155.xxx |07.07.2009 23:44:27
Začíná mě mrzet že jsem tam nebyl . To to vystoupení fakt tak děsně zmatlali? Já zatim trio Peter-Lenka-David nikdy neměl problém strávit

Vojta_Č
Nevermore&Kosmonaut   |Registered |07.07.2009 22:34:01
Zdravím, rýchlá a bohužel poslední odpověď (možná ještě do 23h jedna a pak nic), protože na dlouho odjíždím.To Milan B.: Přesně nechápu otázku, ale kytarová sóla bývají součást dobře šlapající kapely.
To David Maroš: Omluva za chyby. Překlepů je tam bohužel více.To Školník:Nemyslím si, že pokud někdo obdrží akreditaci, tak nesmí vyjádřit svůj názor. Ono to z mého příspěvku vyplývá? Tak to je omyl. Jen tvdím, že člověk, který dostane akreditaci se nemusí nutně vyjadřovat hloupě /viz "nachomýtla k jednomu natáčení";"předskakovat Evě a Vaškovi" atd./. To all: Jen jsem vyjádřil opačný názor než recenzent Keller. I bez akreditace můžu mít vlastní názor:). Mějte se.P.S.: Tohle je má první diskuze po pěti letech. Tak mi to moc nejde, ale nebojte už toho nechám:).
Školník   |SAdministrator |07.07.2009 22:48:37
Ale to je v pořádku že máš svůj názor a Miloš má jinej a já taky a můžeme tu diskutovat...tak to je v pohodě ne?
Jeroným L.   |90.179.188.xxx |07.07.2009 23:05:02
Já si myslím, že je úplně zbytečné tady diskutovat. Nikdo z obvyklých účastníků folkových diskusí (folk ultras nikdy nezavítá ani na Okoř se šťávou (fungující folkový velkofest, který je mimo FC kruhy), natož na Rock for people, Sázavu, Litoměřice atd... Všichni jezdí jen na Kvítek, Zahradu, Růži, Muziku, Telč, Mohelnici - a tak je to pořát o tom samém. Nepřehlédnout vlastní stín...
Stráša   |89.235.16.xxx |07.07.2009 23:07:47
Nevím, zda má vůbec cenu reagovat na názory pana Kellera, protože u něj těžko říct, jestli to myslí vážně či jen provokuje za každou cenu. Jen jsem tedy chtěla říct, že se mi celkem špatně četly ty zkratky křestních jmen(chápu, že se mu o nechtělo vypisovat, ale snad už je lepší psát jen příjmení než R.Křesťan atp.)
Dál by mě zajímalo, jak se jmenuje nový zpěvák Poutníků, který údajně napodobuje Křesťana? Nějak to tam chybí(nebo že bych to přehlédla?
Houbák  - Jména   |SAdministrator |08.07.2009 00:07:35
Strášo, určitě má cenu reagovat na Milošovy názory!
A máš pravdu s těmi zkratkami jmen, také mě bijí do očí. Tento článek bych už nechal tak, jak vyšel, ale pro příště se Miloši přimlouvám za celá jména.
Džexna   |Manager |08.07.2009 01:39:20
Nový zpěvák Poutníků se jmenuje Jakub Bílý a je z Ostravy. Je mu teprve 18. Slyšela jsem ho na Jamboree ve Strakonicích. Jakub má především pěkně zabarvený zvučný hlas a jistou smělostí v projevu může mladého Křesťana z poutnických dob připomínat.
xxx   |212.71.155.xxx |08.07.2009 22:58:54
Výborný zpěvák a moc šikovný kytarista.

Vojta_Č
Jaroos  - Lenka Dusilová   |85.70.104.xxx |08.07.2009 09:31:02
Viděl jsem vystoupení Lenky Dusilový tušim na Folkovým kvítku. Naprostá paráda. A viděl jsem vystoupení Pavla Bobka na Muzice. Naprostej propadák. A vůbec by mě podle jednoho koncertu nenapadlo o Bobkovi říct, že je to někdejší hvězdička či něco podobnýho. Dusilovou jsem začal vnímat už jako zpěvačku Sluníčka. A podle mne je skvělá...

Mám pocit, že někteří "publicisté" mají prostě potřebu do každýho článku vsunout cosi, co vyvolá diskusi. Jen pro diskusi samotnou. Budiž jim přáno.
Magda B.   |85.160.70.xxx |08.07.2009 15:17:59
Na Portě jsem byla poprvé a oproti Sázavafestu, jak tady někdo zmiňoval, je Porta festival, jak má podle mě vypadat. Pohoda, klid a milí lidé. Co se ale týče Lenky Dusilové musím souhlasit s Milošem Kellerem. Oděšli jsme po třetí písničce naprosto otřeseni (tři písničky jsme vydrželi jen proto, že jsme doufali ve změnu). Neposuzuji ji jako člověka, ale tohle mě vážně zklamalo. Text na půl minuty a zbytek jen lalala, což ani trochu nesouviselo s názvem písničky, který uvedla. A kapela? Hrůza a děs, jako kdyby byl každý z jiné planety a já doufala v nějakou kvalitu...
Ale jeden postřeh bych měla - Šworc hraje country??!! Kdy a kde?
Tomáš Pohl   |94.113.160.xxx |08.07.2009 21:01:40
Lidi,že se necháte vždycky vyprovokovat ?Je jasné, že Lenka Dusilka byla a je jedna z našich nejlepších zpěvaček. Na Portě jsem nebyl,takže k jejímu vystoupení, patrně z její nové CD, se nevyjadřuji. Pokud jde o "popinu" , patří do ní například Frank Sinatra, Tom Jones, Brenda Lee a další vysocí profíci. Být součástí "popiny" není pro mě stigmatem nečeho špatného, špatné je tvářit se folkově progesivně a nic v podstatě neumět.
xxx   |212.71.155.xxx |08.07.2009 22:36:06
Taktak, vnímat pop jako sprosté slovo, to je zabedněnost :) .

"Nové CD" je od Eternal Seekers, což je teda neskutečná masáž (pokud tu desku pan MK někdy slyšel, zasloužil by za onen výrok po tlamě. Pardon.), ale to je jiná kapela.

Na Portě byla Lenčina sestava která obvykle nehraje v kompletním složení, jednotliví muzikanti se střídají - celkem zpestření... zas se možná může stát, že to vystoupení občas úplně nevyjde jak by mělo. Na Portě asi hráli konkrétně Peter Binder - kytara, Rasťo Uhrik - basa, Lenka a možná perkuse nebo bici. A hrajou se teda víceméně věci z "Mezi Světy" a starší. Nové skladby byly potřeba jako sůl, ale to se asi prostě nedá takhle úplně jednoduše naplanávat.

Jasně, že se nechám se vyprovokovat je moje blbost. Ale nechávat bez komentáře povrchní kritiku ve formě urážek a ukvapených závěrů v seriozně se tvářícím článku opravdu nebudu.

Ahoj.

Vojta_Č.
M.Leicht  - Zanícenost   |78.108.108.xxx |09.07.2009 12:33:44
Přátelé, nic proti nikomu... Myslím si ale, že když se interpretovi (ať je to kdokoli) vystoupení nepovede, má reportér právo to napsat... Je sice hezké, že chcete M.K. vysvětlit, že je pomýlený a je tedy třeba potrestat jeho troufalost, ale tím ničemu nepomůžete. Histerie, kterou to zde vyvolalo není hodná ani těch nejzanícenějších fanoušků...
xxx   |212.71.155.xxx |09.07.2009 13:28:14
Ale houby. Kdyby napsal jenom "vystoupení stálo za prd, protože..." neřekne nikdo ani popel.

Vojta_Č
Ivo C.  - vyboceni ze stylu   |90.183.77.xxx |09.07.2009 13:14:11
Míšo, já myslím, že to není o povedenosti jednoho vystoupení. Jde o to, že zatímco ve zbytku článku Miloš hodnotí jen to, co se na pódiu dělo, u Dusilové najednou přichází slova "opět ukázala, že je průměrnou popovou hvězdičkou, která měla jen to štěstí, že se nachomýtla k jednomu natáčení." Nějak mi uniká, jak tohle všechno lze jedním vystoupením ukázat - ostatně nevím, které natáčení má Miloš na mysli, vzhledem k tomu, že Dusilová se "nachomýtla" k více mimořádným studiovým albům. Tj. je docela dobře možné, že to konkrétní vystoupení bylo slabé, nebo nezapadlo do vkusu diváků. Nebyl jsem, nevím - každý muzikant může mít slabý den. Ale vadí mi to paušalizování - a ten nepoměr - v článku je kritizujících míst více, ale všechny se týkají konkrétního vystoupení, ne souhrnného hodnocení celé kariéry - jen u té Dusilky najednou cítím od Miloše jistý komplex - jako by nebyl srovnán s tím, že on Dusilku nesnáší a jiní ji mají rádi. A tak tam vrazí hlášku, která nemá s kritickým myšlením nic společného. Ta věta není podtextově namířená proti Dusilce, ale trefuje se do jejich fanoušků, aniž by to otevřeně přiznala (jako to přiznává v předchozí replice o Shannon). Proto dráždí, jako ostatně každá nečekaná podpásovka. Ukázkový důvod, proč se Milošovy články dají číst, ale není dobré je brát jako celek vážně:)

A aby bylo jasno, nejsem zarytý fanoušek Dusilové, něco respektuji, něco se mi zdá vynikající a něco mě míjí...
Anonymní   |89.103.31.xxx |09.07.2009 14:06:38
Ivo C. podle mě předložil ten správný pohled na věc.

Věřme, že pan Keller v očekávané reakci tentokrát neuhne tím banálním manévrem "každý má právo na svůj názor, mně se její vystoupení prostě nelíbilo a nikdo s tím nic neudělá" (parafrázuji) a vysvětlí, proč Lence Dusilové vědomě ublížil.

O to zde totiž jde. Lenka Dusilová se Miloši Kellerovi nemusí líbit, proti tomu nelze nic namítat. Ale to, že Lenka Dusilová není ani průměrná ani popová (rozumějme tomuto slovu nejspíš jako "masová") hvězdička na úrovni Evy a Vaška, to je stejně jasné jako to, že Praha neleží na Moravě. A je to jasné i Kellerovi, o tom jsem přesvědčen. A pokud snad přeci jen bude Keller toto své tvrzení dokazovat, bude to věru smutná ekvilibristika.

Kellere, snad byste se zde mohl Lence Dusilové omluvit. Uvědomte si, že to, co napíšete, není až tak úplně bez vlivu na svět. Lenka Dusilová dělá hudbu poctivě jako málokdo, to jste snad vycítil z předchozích příspěvků, když už jste to nepoznal z hudby samé. Tak buďte chlap.
Ohař   |89.103.31.xxx |09.07.2009 14:10:49
Zapomněl jsem se podepsat. Nebo teda podepsat...  Tak tedy autorem předcházejícícho příspěvku jsem já, Ohař. Pardon.
Houbák  - Jenom technická ...   |SAdministrator |09.07.2009 14:43:20
Ohaři (samozřejmě platí i pro ostatní), pokud se zde zaregistrujete, tak po přihlášení na podpis již nikdy nezapomenete, protože se vkládá automaticky .
Slávka-vy-  - Právo na názor   |62.209.192.xxx |09.07.2009 17:01:53
Nějak se nemůžu zbavit přesvědčení, že MK má skutečně právo vyjádřit svůj názor (stejně jako každý z nás ), i když se neshoduje s tím vaším, s mým, nebo dokonce ani s všeobecně přijímaným náhledem.
Ještě loni bych se asi přidala do vašeho rozhořčeného šiku (Kosmonaut, Ohař, Ivo C...), protože jsem vinou MK prohádala léto (dotáhli jsme to na 200 příspěvků ), ale dneska nelituju. Poznala jsem díky tomu bezva lidi, dost jsem se pobavila a taky poučila. Třeba o tom, že někdy nemůžu přijít na chuť muzikantům, kteří u ostatních vzbuzují nadšení (nebudu jmenovat, na Portě letos nebyli) a nemůžu si pomoct .
Jinak řečeno - souhlasím s názory Pepy Streichla (příspěvek "Ale! Ale?" někde nahoře)
xxx   |212.71.155.xxx |09.07.2009 17:25:09
Ehm... ještě jednou a naposledy. Tady nejde o názor, ale o to, že ho někdo prezentuje absolutně neprofesionálně a jak totální buran. Takhle bych mohl napsat článků, jéje.
V
Slávka-vy-  - na anomymy obvykle nereaguju   |62.209.192.xxx |10.07.2009 13:31:08
Ehm... ale MK se podepisuje pod to, co napíše
Tak kdo je tu buran
xxx   |212.71.155.xxx |10.07.2009 14:02:13
Vy už snad radši mlčte, plýtváte místem. Líp číst, víc přemýšlet.

Vojta Černý
v.cerny.v@gmail.com

aby vám to nebylo líto.
Slávka-vy-  - Držte se vlastní rady   |88.101.244.xxx |12.07.2009 12:29:14
Milý Vojtěchu, jste skutečně tak zábavně neomalený, jak se dalo tušit Možná byste měl víc přemýšlet sám než něco napíšete - mlčím jako ryba. Píšu. A jediné, co tu hájím, je "svoboda slova" . Jsem z generace která si ten luxus, říkat (zde tedy psát), co si opravdu myslí, musela dost dlouho odpírat a proto si ho hodně považuju a tudíž taky hájím - pro všechny zúčastněné - pro sebe, pro vás i pro MK.
Jistou lítost pociťuji, to je pravda - vždycky, když se potkám s neotesancem.
V   |212.71.155.xxx |12.07.2009 13:15:57


http://www.youtube.com/watch?v=rtje49f0UhA
Slávka-vy-  - Slepička?   |88.101.244.xxx |12.07.2009 14:29:57
Užitečný tvor! - měla to být lichotka nebo urážka?
Platí, co jsem napsala výše, anonymního autora můžu jenom politovat, ani si nestojí za svým názorem, ubožáček.

Omluva ostatním diskutujícím za příspěvky mimo mísu
V   |212.71.155.xxx |12.07.2009 16:26:03
Ne, nebudu se s váma bavit. Nashle.
Ivo C.   |89.103.181.xxx |10.07.2009 00:38:46
Nejsem v žádném šiku a už vůbec ne rozhořčený:)
Ivo C.   |89.103.181.xxx |10.07.2009 00:41:23
A nijak nezpochybňuji právo na různé názory, které jsou v rozporu s mými. Stejně tak je zbytečné zpochybňovat mé právo diskutovat o názorech druhých:)
Slávka-vy-  - zpochybňování?   |62.209.192.xxx |10.07.2009 10:52:28
Jediné, co bych si tu dovolila zpochybnit je tohle - pochybuju, že to dotáhneme na 200 příspěvků!
I když - v neděli se má pachatel vrátit na místo činu...
xxx   |212.71.155.xxx |10.07.2009 14:03:11
no super...
Alena Mohylová   |81.30.250.xxx |10.07.2009 09:20:56
Podepisuji co napsal Ivo. Výstižné.
Stráša   |89.235.16.xxx |10.07.2009 19:43:53
Tak přesně stejný pocit mám z většiny kritických článků pana Kellera(viz. např. Sestry Steinovy), a to, že z nich čiší autorova osobní nesnášenlivost. Jsem ráda, že to tak nepůsobí pouze na mě.
vašek müller   |85.70.247.xxx |10.07.2009 13:04:33
Já kromě Iva souhlasím i s Jeronýmem L.
Jsou to jen takové ty plky "folkových ultras" (hezký termín).

Když jsme včera byli v rámci Colours na koncertě Načeva, Pavlíček, DJ Five,, říkal jsem si, že by nejméně ty písně, kde Michal Pavlíček hraje na akustickou kytaru byly na nějakém folkovém festu zajímavé, ale pokud je problém s Dusilovou, to by byly po tom dýdžejovi diskuse !
xxx   |212.71.155.xxx |10.07.2009 14:08:17
To od Jeronýma už jsou spíš předsudky. Nechávám být.
Iva Cicvárka (?) obdivuju... strašně rád bych byl schopen takhle vystihnout podstatu problému v pár řádcích. Neumim to, pak to stojí čas... V podstatě taky podepisuju, v podstatě jsem ani nic jiného, než co napsal, říct nechtěl.

Vojta_Č
Abonent Folktimu   |86.49.10.xxx |10.07.2009 13:46:53
Buďte rádi,že tady toho provokatéra MK máte a občas mu to baštíte. Kdyby nebylo jeho, tak není k čemu diskutovat. Nějak mě poslední dobou dost nudíte,nemá to šťávu a diskuze jsou tady pořád ty samé plky.
xxx   |212.71.155.xxx |10.07.2009 14:09:03
bla bla bla
M.Leicht   |78.108.108.xxx |10.07.2009 14:30:59
No, když myslíte...Nakonec, kdo tam byl, tak třeba podá referát kolik v době inkriminovaného vystoupení bylo lidí v hledišti a kolik u stánků.To je totiž nejlepší míra zaujatosti tím kterým vystoupením.Já tam bohužel nebyl, takže jsem zvědav...Pak možná budeme vědět co reportéra vedlo k výroku, možná v tom vše vězí.Jestli ne, pak tam trocha zaujatosti patrně bude...
MK   |212.71.128.xxx |12.07.2009 17:37:35
Děkuji za supr reakce. Chtěl bych poznamenat, že jsem se vyvinul do dnešní podoby z středního proudu šedesátek a disca sedmdesátek, přes rock osmdesátek a pop rock devadesátek až k technu nového tisíciletí. Pamětníci mě seznámili s jazzem a swingem. Jen do vážné hudby prosím nefušuji. A po celou tu dobu jsem žil i v našich hudebních žánrech. Proto si myslím, že mám docela slušnou srovnávací základnu. To k těm poznámkám o festivalech a folkovém rybníčku. Kdo z vás dneska ví, co dělá a zpívá např. E. Hurychová nebo B.Lišková (jména zvolena namátkou, prosím neobhajujte ještě tyhle dvě). Žádná z vašich reakcí nebyla víc než fanouškovská (samozřejmě máte na ni plné právo a je to tak dobře), ale nikdo mi třeba nevysvětlil, proč půlka písně na nanana a lalala je právě tou správnou kvalitou. Čili sorry, ale argumenty žádné, na názoru tedy trvám. Ostatně, přečtěte si rozhovor s umělkyní v prázdninovém čísle FC. Tak (podle mě, samozřejmě) nehovoří vyzrálá zpěvačka.
Nejpikantnější ovšem je, že se (zase) nikdo neozval např. na mou chválu P.Jíšové, Poutníků nebo M.Kováříka. No jen řekněte: L.D. vedle P.J.? ...
Vojta_Černý   |212.71.155.xxx |12.07.2009 17:55:41
L.D. se vedle P.J. vůbec nedá stavět - to jsou dvě naprosto odlišné osobnosti. Muzikou, stylem vystupování, povahou, sebevědomím... Poslouchám obě. Kolikrát je podstatně zajímavější sledovat vývoj osoby "hledající" než někoho kdo má od začátku "naprosto jasno" co chce dělat.
To zatím pro začátek.

Jinak Reakce Iva_C opravdu fanouškovská nebyla...kdyžtak se ještě soustřeďte na to co napsal on.
Vojta Černý   |212.71.155.xxx |12.07.2009 18:09:00
A ještě tedy jedna otázka.
Slyšel jste CD Eternal Seekers?
Vojta Černý   |212.71.155.xxx |15.07.2009 00:32:35
Zase dlouhodobě mimo internet?
Tomáš Pohl   |94.113.160.xxx |13.07.2009 04:18:28
Co dělá Božena neboli Bobina Lišková, dříve Ulrychová by mě zajímalo. O manželce zpěváka Pavla Lišky, pravidelně se vyskytujícího na 50. místě Zlatého slavíka, jsëm před několika léty četl, že je obžalována z distribuce děvčat do Itálie za účelem jejich umělecké dráhy. Patrně mylně to bylo označeno jako kuplířství a nevím, jak to dopadlo. Eva Hurychová mi utkvěla v paměti s písní Tak přijď, kde je dobrý verš, že má doma kus vína i pár chlebíčků. O jejím návratu na scénu nic nevím. Ale Miloš mě inspiroval, zda podobně jako Ondřej Suchý se i zde nevracet k zapomínaným lidem z folku a country ? Tím nemám na mysli obě zmíněné dámy či dokonce idol soudružek z SČSP Pavla Lišku.
Tomáš Pohl   |94.113.160.xxx |13.07.2009 07:53:22
Omlouvám se Evě Hurychové i čtenářům. Ta úžasná píseň se jmenovala Já příjdu. Ta slova opakoval Jan Neckář v námořnické čepici a byla to bžunda.
Slávka-vy-  - dobrý nápad   |88.101.244.xxx |13.07.2009 08:38:23
Pro Tomáše Pohla: nové osudy bývalých hvězd F+C by asi zajímaly dost lidí, aspoň podle dotazů na fóru Country radia, kde se každou chvíli někodo zajímá třeba o Míšu Pávovou a další "zmizelá" jména.
Pokud jde o Evu Hurychovou - taky pamatuju tenhle vtíravý popěvek, ale v soukromí asi moc velkou bžundu nezažívala, po letech přiznala, že ji její manžel Jiří Mošner týral. Psalo se o tom asi poslední dva roky v bulváru i v různých časopisech.
O Bobině by se asi našly veselejší historky
Tomáš Pohl  - Legrace muší bejt   |94.113.160.xxx |14.07.2009 07:43:46
Slávko, díky.Vidím,že si musím předplatit Blesk či Aha,abych byl "im Bilde". Na "osudech hvězd" bych zkusil pracovat,když jsem se vyzval. Pokud jde o zpěvné popěvky, kolegové co je slovy Jiřího Suchého "mě baví džéééz" , si už léta medí ve scatování. Nedávno jsem si pouštěl Stromboli se zhudebněným Morgensternem. Text "taky nic moc". Jak ten chlap může být pokládán za světového básníka ? Nějak si ta Dusilka moc dovoluje. Ať se koukne třeba na takového Laufra,ten u toho i recituje: Dej mi kamaráde plnou nádrž. Tomu říkám umění a toho do Řevnic nikdo nepoposlal. Třeba by se dostalo i na tu jeho slavnou, dnes již nehranou píseň o tom jednom dopisu. To by stánkaři zkrachovali a Miloš s Cimburou ušetřili. Ale aspoň je čemu se zasmát,díky Miloši.
Slávka-vy-  - netřeba předplácet   |88.101.244.xxx |14.07.2009 09:57:03
Když máte toho "správného" zaměstnavatele (díky němuž jsem se např. před lety osobně seznámila s Lenkou Dusilovou), dostanete na stůl předplacené i takovéto tiskoviny. A co víc, musíte je číst v pracovní době Jestli pak budete v obraze... to záleží na vkusu a odolnosti každého jedince
Nejsem hudební teoretička a i když se mi líbí hodně druhů muziky, najdou se zpěváci, u kterých marně přemýšlím, proč je uznává a někdy (podle mě) nekriticky obdivuje tolik lidí. Snažím se být, když jde o odlišný vkus, pokud možno tolerantní. Nesnáším ale, když mě někdo hloupě okřikuje a upírá základní práva
Jestli se ujmete zmíněné "galerie zapomenutých", můžu se pokusit o rešerše , ale řekla bych, že folkaři (pokud nejde o milenky ještě skoro pod zákonem) ani ten bulvár moc nezajímají, tam by to asi chtělo "googlit" spíš mezi pamětníky - ale myslím, že vám netřeba radit A už se těším, mám Vaše úvahy ráda, ale protože většinou souhlasím, nediskutuju
Tomáš Pohl   |86.49.10.xxx |14.07.2009 13:38:55
Slávko,díky za nabídku.Můžete mi napsat na sebe kontakt na redakční web, ať si tady v té atmosféře neděláme komplimenty ? Děkuji.
Tomáš
davy   |193.179.248.xxx |14.07.2009 09:25:23
Jeom chci upřesnit, že zpěvačky B. Liškové byly snad dvě (pokud se nepletu). Jedna byla taky Božena, ale pak se snad přejmenovala na Barbaru nebo tak nějak (možná MK myslel právě tu) a druhá (Bobina, členka Jezinek) se původně jmenovala Ulrichová, než si vzala P.L. A byla s měkkým "i", na čemž bazíruji, aby si ji někdo nepletl s Hanou Ulrychovou.
Mám podezření, že repertoár E. Hurychové byl pestřejší a asi i kvalitnější, než bylo prezentováno v masmédiích. Na slogan "já přijdu" se bohužel dalo odpovědět "já přepnu":)
Alena Mohylová   |81.30.250.xxx |13.07.2009 09:22:48
Mě osobně přišel příspěvek Iva konstruktivní dostatečně. Ale pokud chcete kontkrétně - od kdy příznivcům folku a country vadí zpěvné popěvky? V písních tohoto žánru se objevují ceklem četně. Namátkou třeba v Žalmanově "Kytky stále ještě voní" nebo Samsonově "Už to nenapravím"...
davy   |193.179.248.xxx |13.07.2009 22:01:16
Mě v této souvislosti napadá klasika od Brontosaurů, např. Kamarád nebo Toulám se klínem skal. Tehdy J. Nedvěd asi vyjímečně ctil heslo, že méně slov je někdy více, a bylo by možná lépe, kdyby se toho držel i nadále.
V Řevnicích jsem nebyl, takže nemůžu posoudit, zda to vystoupení bylo opravdu tak hrozné, popř. zda si Lenka D. nezapomněla taháky s texty:)
Co se o ní všeobecně ví: získala několik významných ocenění od odborníků a to se "průměrným popovým hvězdičkám" zpravidla nestává. Že teď zpívala na Portě, to se v jejím případě dá brát jako návrat ke kořenům, neboť s FCT žánry kdysi začínala ještě před svým přestěhováním z K. Varů do Prahy.
MK   |193.179.126.xxx |16.07.2009 12:20:24
ad Vojta Černý: Slyšel a nepamatuju - takže asi nic moc. Ano, ty výpadky mé přítomnosti na netu jsou přes léto častější. Další v 1.týdnu srpna. Jestli to není tím že jsem spíš přítomen nadstandardně často...
ad kolega Pohl: Ale Tomáši, použít Morgernsterna ve srovnání s jakýmsi autorem textů pro LD, to je demagogie. Právě to odhalení v čem spočívá rozdíl lálálá u Morgensterna, Nedvěda a Dusilové je to co činí recenzenta recenzentem.
Různí: Chválím vás za vaše znalosti totalitního popu. Kdyybych nebyl vázán, doporučil bych vám poslech Blaníku.
A ještě k textu kolegy IC: Nemám s ním problém, (s textem) krom toho že se dopustil opět základní chyby - rozebíral mě a ne předmětné dílo. Jinak souhlas, vystoupení LD jsem označil jako potvrzení mého názoru o ní. Proč bych to tak ale nemohl udělat?
Ivo C.   |89.103.181.xxx |17.07.2009 23:39:50
Má reakce reagovala na předmětné dílo: tj. na Tvoji reportáž, Miloši! Na to mají jaksi čtenáři nárok: nedopouštěj se stále stejné chyby, kdy předpokládáš, že diskutovat je vhodné pouze o primárních dílech:)
mladas   |109.80.73.xxx |27.07.2011 18:42:15
Jsem sice spíše rockově založený ale muziku jako takovou miluju. Lenka Dusilová je paní zpěvačka už jen když vemete s kolika kapelama naspívala písně už jen to svědčí o její profesionalitě a barva jejího hlasu je prostě skvělá.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
151617181921
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib