gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

23.03.2004 Postupující písnickári z Orlové do Kurimi (Dušan Trličík)    PDF Tisk Email
Reportáže

Deštivá sobota 20.března 2004 se stala v Orlové dnem, kdy předvedli své umění písničkáři, kteří byli vybráni z předkol v Hlučíně a Orlové, aby uspěli ve výběru do finále Zahrady písničkářů v Kuřimi. Dělo se tak již posedmé v Domě kultury, kde se předpokládala nízká účast obecenstva, protože právě v tom čase začínal nějaký důležitý fotbalový zápas. I přesto však sál nebyl prázdný a účinkující nebyli v přesile (jak tomu bohužel, především ke škodě diváků, občas je). Celkem 15 soutěžících jednotlivců a dvojic předvedlo po třech písních a o jejich výběru rozhodla tříčlenná odborná komise ve složení: Slávek Hajduch, Ota Maňák, Radka Kadlíčková.

Deset minut po čtrnácté hodině vyšli na pódium konferenciéři Richard Jerry Hýsek a Patrik Neuwirt a uvedli první interpreta, mužské písničkářské duo Wečírek z Třince, kteří hýřili humorem a tak dobře zahájili. Ze tří písní zaujala především píseň "Guma" o dívce, která se chtěla stát vojačkou. Následně byli vystřídáni písničkářem Ivo Motyčkou, který o sobě nechtěl nic podstatného prozradit, a uvedl se třemi písněmi o lásce: Poprvé, Sysifos a Končí den. Příjemný hlas a projev a bezvadná intonace jej poslaly rovnou do finále. Další soutěžící, duo Teze, sestry Jana a Martina z Veselí n.Moravou, hrající na housle a kytaru, předvedly další dávku písní o lásce, Naposled, Volná a Divoké koně. Přesto že zpívaly "bojím se že mrzutý song budeš mi hrát", nechyběla jim kuráž a sebevědomí. Po té se uvedl sám David Dave Vysloužil z Frýdku-Místku, který byl loni již ve finále v Kuřimi a ani letos nezklamal, takže nikdo o jeho postupu, vzhledem k jeho interpretačním kvalitám, nezapochyboval. Následující Vlaďka Kohoutková (zpěv) za doprovodu Ivo Kolaříka (kytara) z Přerova se uvedla dobrým popově znějícím hlasem a další dávkou písní o lásce, z nichž znělo zejména "samé otázky mám a žádné odpovědi" a "ještě nepůjdeme spát, teď zpívat budeme a hrát".

Poté nastoupil na pódium asi nejstarší začínající písničkář, známý již z minulého ročníku, Mirek Machalík z Uherského Ostrohu, se svým věrným psem, který se uvelebil u nohou svého pána. Tento písničkář není prost překvapení, letos si připravil perkusní doprovod, tamburínu, kterou ovládal jednou nohou a na podiu se musel částečně zout.:-) Uvedl tři písně, "Sněm brouků", baladu "Tri Kameně", a "Most pro lásku", kterou diváci doprovodili potleskem. Vystřídán byl písničkářem Karlem Cvrkem ze Šumperka, který hrál dvě písničky s kytarou a jednu s názvem "Žvýkačka", jenom s bubínkem. Ta mu vynesla bouřlivý potlesk publika. Po té následovala půlhodinová pauza k občerstvení a zjištění stavu fotbalového utkání Baník-Slavia.

Po přestávce zahájilo mužské duo Petr Hudec a Karel Kloupar z Uherského Hradiště, kteří zpívali "jsem sám jak stařec v davu, vypravěč bez příběhů, jsem a dál už nechci být", ale také píseň o nakupování v supermarketu, kterou bezvadně zabodovali a strhli obecenstvo k širokým úsměvům. Roman Rumco z Karviné, zpíval taktéž hlavně o lásce, první píseň zakončil úslovím: "ta bublina na krku je hlava", druhá byla česko-polská "Šedi mucha v parlaměntě" a třetí "Pohádka", kde zpíval: "zpívej z plných plic, lásku rozdávej, hej hej hej, svět nesmí být zlej". Dámské duo VV Kopretiny z Ostravy (kytara, flétny-perkuse) zazpívali další dávku písní o lásce, v písních Modrý sen, Péčko, Deštivá se objevily slova: láska to je příslib léta, voda z mraků klouže... plní se louže; zejména šikovné bylo použití perkusního vajíčka a tamburíny. Další tajemný písničkář, kteréhož jméno nebylo uvedeno, si říká Joséman, je ze Skaličky u Tišnova, sbírá úspěchy na více frontách, hrál písně s hloubavými texty a poslední z nich doplnil foukací harmonikou. Byl jediný toho dne hrající na nylonové struny, což ovšem nebylo důležité, důležitý byl jistý projev a rytmus, a to bylo pravděpodobně jedním z více důvodů, poslat jej do Kuřimi. Po té se uvolnilo místo pro další mužské duo Neho z Ostravy a Bohumína, kteří pomocí dvou kytar a zpěvu interpretovali tři písně Jsi jiná, Stopy a Síla z těla. Další písničkář, známý již z předchozích ročníků, Oldřich Olaf Martínek, nepoužívá k doprovodu svých písní obligátní kytaru, nýbrž akordeon. Zahrál lidovku "Byla láska, už jí není", pak vzpomínku na Vladimíra Vysockého, píseň "Vladimír", a píseň kterou si napsal místo bouřlivé oslavy svých kulatých narozenin. Olaf Martínek patří k nejzajímavějším písničkářům, a je škoda, že se již druhý rok marně pokouší dostat mezi širší písničkářskou veřejnost. Další soutěžící byla Tereza Terčová, též známá z předchozích ročníků, olomoucká studentka z Tachova, členka kapely Fregata, hrála tentokrát sama a nutno říci, že jí to velmi prospělo a stala se další postupující. Závěr soutěžního dne patřil místnímu písničkáři Milanu Sovovi, který si již také vyzkoušel kuřimské pódium a ani letos to nedopadlo jinak. Texty jeho písní jsou vtipné, vypointované, jeho projev je zábavný a z hledisk interpretace nabyl od minula přesnějších kontur. I když letos, podobně jako loni nezískal zároveň cenu diváka, podle mého soudu se stal toho dne jasným kandidátem do Kuřimi.

Po skončení soutěžních vystoupení a půlhodinové přestávce zpestřil a završil večerní program "táta českého folku" Vladimír Merta. Jeho vystoupení ukončilo muzicírování a následovalo vyhodnocení. Porota vyslala za sebe vyhlašovatele výsledků, kterým byl Honza Dospiva, písničkář a jeden z pořadatelů Orlovského špagátu:

Cenu diváka, dort :     duo VV Kopretiny

Postupující do finále: Milan Sova
                                      David Dave Vysloužil
                                      Tereza Terčová
                                      Ivo Motyčka
                                      Joséman

náhradník:                   Mirek Machalík (a pes)

Z letošního semifinále Orlovského špagátu jsem měl pocit (i přes jisté fotbalové úlety) pohodového průběhu, na nic se nečekalo, písničkáři se střídali, jako by to měli všechno připravené. Pět postupujících se pak při vyhlášení objevilo ještě na krátký okamžik znovu na pódiu, aby si převzali balíček strun, což se jim ve finále bude určitě hodit. A tak na závěr ještě díky pořadatelům a písničkářům přejeme mnoho dalších muzikantských úspěchů.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Tomáš Pohl  - Re: Postupující písničkáři z Orlové do Kuřimi   |62.177.91.xxx |24.03.2004 09:33:00
Mám velkou radost z postupu mé kamarádky Terky Tercové.Terko, držím palce v Kurimi
Jan-Matěj Rak  - Re: Re: Postupující písničkáři z Orlové do Kuřimi   |62.177.107.xxx |24.03.2004 13:37:00
Tak to ja mam predevsim radost z postupu sveho kamarada Davida Vyslouzila a nezbyva mi nez doufat (pote, co opet musel prochazet nizsimi koly), ze dostane na Zahrade sanci, jakou si zaslouzi a ne nevdecnou a nespravedlivou posici, jako napriklad loni.
M
Tomáš Pohl  - Re: Re: Re: Postupující písničkáři z Orlové do Kuř   |62.177.91.xxx |24.03.2004 16:52:00
Mateji, solidárne mu držím taky palce
Džexna  - Re: Re: Re: Postupující písničkáři z Orlové do Kuř   |62.245.89.xxx |24.03.2004 19:53:00
Mateji, písnickáre na Zahrade jsem sledovala a nevím, co konkrétne myslíš tou nevdecnou a nespravedlivou posicí Davida Vysloužila
Jan-Matej Rak  - Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z Orlové do   |62.177.75.xxx |25.03.2004 12:40:00
Myslim tim to, ze jako jediny ze vsech nedostal krome tri pisnicek v souteznim bloku prostor jinde, cimz byl - aspon podle me - v hlasovani znacne znevyhodnen. Je preci rozdil, jestli nekdo hraje jen v dlouhem souteznim programu a nebo vystoupi na samostatnem recitalu, nebo dokonce na hlavni scene. Myslim si, ze je to nespravedlive, ma-li byt soutez soutezi.I kdyby mu dalo hlas jen procento pritomnych, je rozdil mezi procentem z par desitek sluncem umorenych divaku a nekolika tisicovek na velke scene, ne?
M
petr  - Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z Orlové do   |212.24.128.xxx |25.03.2004 14:26:00
Vysloužila jsem nikdy neslyšel,ale jinde než na morave je situace taková,že jediný monopol pro postupující má Brabec a jak je nekdo líbivý pro ostatní a není nicím zvláštní(hra na cokoli krome kytary)nemá šanci.Jíšová by se ted na zahradu pres Brabce nedostala.Chybí tady pro písnickáre a dua postupová kola
Ivo Cicvárek  - Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z Orlov   |193.179.161.xxx |25.03.2004 15:07:00
Trochu polopravda, ne? Brabec vybírá nekolik postupujících prímo do Kurimi. Na toho, kdo postoupí z živých predkol na Morave a v Cechách vliv nemá (jestli se mýlím, tak me opravte). Z Kurimi pak vybírá Brabec + Jupp. Pokud písnickár nezaujme ani dramaturga velkých festivalu, ani kritika, který se písnickári léta soustavne zabývá (zpochybnete Brabcovy kompetence a nezaujatost, jestli to dokážete!), pak má porád ješte možnost strhnout úplne jiné publikum na jiných akcích. Treba (náhle všemi objevená Raduza) na Zahrade hrála jen jednou, na scéne Indies. Tak kde je problém
Vlasta  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z O   |62.177.66.xxx |25.03.2004 22:00:00
Kdyby Raduza úcinkovala jen v Orlové a na podobných folkových festivalech, tak by ji díky /"odborné porote" preferující až velmi casto pidlikáre a ostatní kytarové zaklínace hadu/ neobjevil nikdo ješte dnes
Honza Žamboch  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři   |195.22.39.xxx |26.03.2004 09:30:00
Je pravdou, že Raduza hrála doopravdy a ne jen "obcas" na nejakých predkolech ci konkurzech. Je to hudebne vzdelaná žena a myslí to se svým hraním už hodne dlouho vážne. Naopak nekterí tví zaklínaci hadu si uspí nejakého toho svého diváka v publiku a zase se vrátí do Indie, naucit se nejaké nové ukolébavky. A zase za rok, ehm treba v Orlové to zkusí znovu. Tím chci ríct, že jen ten kdo hraje vší silou a casto, to nekam dotáhne. A navíc, chce to cas. A pan Brabec je to nejkompetentnejší síto, jaké znám
Džexna  - Re: Postupující písničkáři z Orlové do Kuřimi   |62.245.89.xxx |26.03.2004 10:29:00
Mateji, musela bych to dohledávat, ale myslím, že David nebyl jediný znevýhodnený. Pouze v souteži vystoupili i Petr Sedlácek a Mirek Machalík.
Souhlasím, že pro zachování rovnosti podmínek by meli vystoupit v recitálech na menších scénách všichni písnickári, podobne jako kapely. To neplatí pro Amfiteátr, tam to je ciste jen vecí dramaturga festivalu. (Anebo si sebou privézt své fanoušky, jde prece o hlasování diváku )) Uvidíme letos
petr  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z O   |212.24.128.xxx |26.03.2004 10:45:00
Kapely mají v Cehách predkola,ale písnickári musí posílat nahrávky Brabcovi a ten pak rozhodne kdo pujde do predkol.Když se pošle prihláška do Turnova,taj jsou nahrávky konzultoány s Brabcem.Osobní zkušenost.Na predkolech Porty a menších festivalech jsou jednotlivci,kterí podle ohlasu publíka a i poroty jsou na tom lépe ,než mnohé stálice predkol Zahrady.Nechci tady probírat verejne jednotlivá jména,ale toto je názor i mnohých zkušených profi muzikantu a porotcu.Zahrada pripomíná hodne soukromý festival a jestli mela nahradit Plzenskou portu,tak ji chybí práve to síto malých predkol s ruznými porotci
Ivo Cicvárek  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři   |195.178.65.xxx |26.03.2004 11:02:00
Možná by stálo za to konkrétneji - tj. u koho máš pocit, že jej Brabec nedocenil? Komu Brabec hází klacky pod nohy, takže se nemuže prosadit? Kde jsou Ti skvelí písnickári, které tak cení publikum i jiné odborné poroty a pritom nemají kde hrát?





-toh-  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři   |193.85.147.xxx |26.03.2004 11:10:00
Ale Zahrada prece je soukromý festival! A co
Honza Žamboch  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písnič   |195.22.39.xxx |26.03.2004 11:16:00
No, Ivoši, možná Petr myslí treba Martina Hejnáka
Jan-Matej Rak  - Re: Re: Postupující písničkáři z Orlové do Kuřimi   |62.177.75.xxx |26.03.2004 13:34:00
Aha, na Petra jsem zapomnel a Mirka Machalika jsem nezaregistroval, to ovsem na veci nic nemeni. Nelibi se mi, ze nekdo z tech, kteri postoupili za stejnych podminek je automaticky postaven do role outsidera. Samozrejme, ze amfiteatr je veci dramaturga, ovsem az PO soutezi. Neni prece mozne neco nazyvat SOUTEZI, kdyz jeden ma podminky DIAMETRALNE odlisne od druheho. Pro me to zavani manipulovanim s vysledky, rikejte si co chcete. Vyber na Zahradu jako takovou je KONKURS,tam neni o cem mluvit, to neni soutez. Ale Krtecci jsou SOUTEZ a nejsou-li podminky rovne, stava se zde slovo "soutez" pouhym eufemismem.
M
Zubrik  - Re: Postupující písničkáři z Orlové do Kuřimi   |212.65.242.xxx |26.03.2004 14:15:00
Pred 4 mi lety naspal zamysleni "Statistika k souteži o Krtecka na letošní Zahrade" Michal Pravec (Nech si tento nazev vyhledat). Podivej se ze regulernost souteze Zahrady se da prostym vypoctem cisel jednoznacne zpochybnit uz jen na urovni prosteho faktu poradi ve kterem kapely v soutezi vystupuji. Vysledky hovori jasne a ja to sleduji od te doby ze jsou neomylne stejne naprosto kazdy rok. Kapely ktere vystupuji posledni den v druhe polovine maji nekolikanasobne vyssi sance. Proto mne vzdy dovedlo nazdvednout ze zidle Juppovo tvrzeni ze Porta ma vzdy neobjektivni vysledky zatimco Zahrada je neomylna a hlas lidu je hlas bozi. Ten hlas lidu se da setsakramentsky dobre ze zidle dramturga ovlivnit
Džexna  - Re: Re: Re: Postupující písničkáři z Orlové do Kuř   |62.245.89.xxx |26.03.2004 16:51:00
Podívala jsem se, kdo na amfíku hrál: Žamboši, (jejich vystoupení mi prišlo spíš kontraproduktivní, neb v souteži zahráli dve shodné písne jako v souteži)a Disneyband (vydali velmi dobré CD). Vítezství jednech nebo druhých se dalo predpokládat, obe dua hrají hodne a lidi je znají. Dále na amf. zahrály Brožková (vítezka autorské Trampské Porty) a Beata Bocek (?), obe skoncily za Vysloužilem. Tak bych to zase tak neprecenovala.
Zubríku, je to asi spíš otázka pro Juppa: Poradí soutežících neurcuje los
Džexna  - Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z Orlové do   |62.245.89.xxx |26.03.2004 16:56:00
U Žambochu jem se prepsala )) neb na amfíku zahráli dve shodné písne jako v souteži )
Olomoučák  - Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z Orlov   |195.250.155.xxx |27.03.2004 11:48:00
Ahojte všichni sic trochu pozde ale prece.Já si myslím že Jirka Brabec Bez Juupa Konecného a naopak by zteží eksistovali_tzv.Ruka ruku meje Taky proto si myslím ,že David Vysloužil Byl napr stokrát lepší jak Beata Bocek a presto si nakonec Beata zahrála v Amfíku a Dave ne.Myslím ac nevím proc ,že si Davida nejak bojí pustit k telu a dát mu víc šancí....Protože i když i Sedlácek taktéž nedostal prostor na žádné jiné scéne než na podiu o krtecka- je podle mého daleko za Davidem. Olomoucák..
Frenšmen  - Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z Orlov   |195.250.155.xxx |27.03.2004 12:05:00
Dobré ráno, zdá se mi to velice velice jasné...Brožková ac zkoncila za Vysloužilem Je z cech a hodne se kamarádí Z dramaturgy ruzných festivalu,proto si vždy ona zahraje na amfíku a lidé si v hledišti reknou.tak jestli tohle patrí k špici mladých písnickáru (a poletmu si vzpomenou na generace písnickáru starší-Redl,Samson .. )rozhodne se pozastaví a reknou si nemá to tak velkou úroveN ale neví že nekde vzadu nedostává prostor nekdo o hodne lepší co ceká na svou šanci a nedostává ji .tudíž o nem vlastne ani neví...to je presne prípad Davida Daveho Vysloužila....Napadá me Otázka- Je to Ostravák tak ho predem odsoudíme do role aut? Mejte se krásne....ahoj
Jan-Matěj Rak  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z O   |62.177.74.xxx |27.03.2004 12:24:00
Pratele, nerad bych se poustel do nejakych osobnich hodnoceni, koneckoncu vetsina pisnickaru jsou mi dobri kamaradi a tak by to ode me nebylo pekne. Nechci tudiz nikoho s nikym pomerovat, to je veci divaku a posluchacu, jen se zastavam sveho kamarada. Tvrdim, ze je dobry, rozhodne dostatecne dobry na to, aby dostal stejnou sanci jako ostatni. Tvrdim jen, ze je-li vyhlasen silnicni zavod motocyklu do 250ccm neni spravedlive, aby jeden zavodnik vyfasoval ctyrvalcovou dvanactistovku a druhej dychavicnej moped. To je vsechno
Jan-Matej Rak  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři   |62.177.74.xxx |27.03.2004 12:42:00
Jeste bych rad rekl, ze tu v zadnem pripade nejde o to, kdo je z Ostravy a kdo z Prahy, nebo vubec z Cech (Zambosi jsou az ze Vsetina a zaslouzene uspeli), nebo dokonce o to, zda se Magda Brozkova s nekym zna ci nezna. Pro me, jako pisnickare a kamarada vsech zminenych je tohle blba posice, ale vite co me nejvic stve? Ze tyhle drobny nespravedlnosti jsou porad a porad prehlizeny, nikomu v zasade nevadej a kdyz na ne nekdo takhle upozorni, zvedne se par hlasu (ktere bohuzel nemaji na vec vliv), ale objevi se daleko vice ruznych relativisujich hledisek, ktere nam ukazou, ze vec prece neni tak hrozna, ze preci tyhle dramaturgicke sachy nevyjdou vzdycky a ze a ze a ze...Jenze pro me je nespravedlnost nespravedlnosti, at si ji kdo chce vysvetluje jak chce a at si ji kdo chce bali do jakychkoli slov.
M
petr  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písnič   |212.158.129.xxx |27.03.2004 13:44:00
Janomže,když se tenhle soukromý festival predhazuje v médiích široké verejnosti jako etalon folkové hudby, tak se nesmí poradatel divit,že se do nej obcas verejnost obuje.Zahrada samozrejme není všechno,ale jak se dostat na jiné festivaly,když pro písnickáre je výchozím bodem zas konkurz Zahrady a to je J.Brabec.Má tady velmi silnou pozici pro cestu na výsluní.Lešner a Cicvárek jsou jeho pravá ruka a všechny mladé objevy se najednou bez nich neobejdou.Jsou jenom nosicem jejich nápadu.Kdo se podrídí,má zelenou.Pokud ovšem všichni co se mnou nesouhlasíte, dokážete poslouchat dlouhé, nudné a moc složité písnicky napr. Bauerové, Brožkové,s.Steinových,Dysneybandu a pod. bez toho aniž byste po tretí písnicce zacali podvedome myslet na neco jiného,tak se omlouvám,asi jsem v jiné diskusi.Myslím si ,že vetšina lidí má ráda písnicky,které jim vlezou pod kuži a aniž by to chteli,podvedome si je broukají
sun  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z O   |194.228.128.xxx |27.03.2004 16:23:00
Z Kurimi vybírá urcite jen Jupp, nakonec Zahrada je jeho soukromý festival, takže si dramaturgii tvorí sám, což je po jeho x-letých (pro olomoucáka iks-letých) zkušenostech jen dobre...
A pokud by byl nekdo 100krát lepší než jiný nemel by se na podobné konkurzy jiste už hlásit..
Ivo Cicvárek  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující pí   |193.179.161.xxx |29.03.2004 18:02:00
Ano, jsme odhaleni. Mutant Jirí Brabec se tremi pravými rukami (vlastní + Lešner a Cicvárek) jsou v cele spiknutí, které cílene pozvedá ke hvezdám Disneyband, Steinovky a Brožkovou (bez nás trí by si totiž ani nevrzli). Jupp je v tom zapleten samozrejme taky - vetšinu casu ho totiž mutant Brabec nosí v briše, odkud Jupp cas od casu vyleze, aby zhatil kariéru všem, kterí písnemi umí pohladit. Tím se snaží zabránit zejména rojení pedofilních písnickáru, jejichž písne by mohly hladit osoby mladší 15 let.

Brzy se také prijde na to, že všichni jmenovaní jsou soucástí širšího žido-bolševického, svetového, zednárského spiknutí, jehož základním cílem je likvidace veškerých talentu ceského folku. Ale to už je jiná paranoinovela...

P.S. Jenom bych rád vedel (když už jsem považován za jeden z údu spiknutí), kdo je zapojen do intrik, které zase umetají cesticku mne (bylo by totiž príjemné, kdyby ji ten nekdo umetal porádne:) Porádne! Porádne - no tak, bude to?! A zase nic...

petr  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupujíc   |212.158.129.xxx |29.03.2004 21:19:00
Ivoši,zdá se ,že jsem te trochu nasral,ale to se stane vždy,když jsou nesmiritelné názory.Není to o mne,já se pohybuji v jiém žánru už dvacet let a situace je tam podobná,ale o nekterých jednotlivcích, které znám,nebo je obcas slyším.Urcite by si nepráli být jmenováni v této diskusi,proto je neuvádím a treba mají na to úplne jiný názor.Není to žádná okresní liga a bylo je možno slyšet v semifinále Trampské i Jihlavské porty.Proti tobe jako muzikantovi nic nemám, technika výborná,ale nekteré stálice by mohli investovat do ucitele.Co se textu týce, nectu si jako vetšina národa ve volných chvílích a po vecerech poezii a proto se mi na rozdíl od textare J.Brabce líbí jednaduší,ale zapamotovatelnejší texty.Možná, že to je ta tvoje "zametená" cesticka .Za posledních nekolik let se razí zpusob, cím hlubší text a disharmonictejší melodie,tým lépe.A to je styl J.Brabce.Proc nmužou projít písnickári stejnými oblastními predkoly jako skupiny?Podle toho co se hlásí na porty je skupin asi petkrát více,tak by to taková zátež nebyla.Na záver - Žamboši výborní zcela zasloužene a Dysneyband je muže znicit pouze pomocí koralky.Mej se hezky
JL  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z O   |195.113.58.xxx |30.03.2004 16:54:00
Sleduju Davida Vysloužila (jeho hudební výkon) od roku 1999, odkdy pravidelne zárí na Orlovském špagátu. Souhlasím s Matejem, že byl Dave na Zahrade vždy vyžíracem nevdecných pozic. Pritom má opravdu na hodne.
On je s Dejvem problém. Všichni se tvárí jako folkáci až prírodní lyrici a pritom píší totální pop, jen se to nedá zpívat (bohužel). Dave žije pop-normálne, píše pop (a velmi dobre), zpívá popove naléhave (výborne). Kdyby si treba vzal kanady a zelenou košili, nebo ružové šaty pres modré džíny a k tomu bílé tenisky a oranžovou pletenou cepici... ne nepovím koho jsem myslel )))
A tohle práve Dave nedelá. Navíc se nezapojuje do virtuálních chytrolínství na internetu - proc taky. V neposlední rade je z FM do Prahy daleko - to ostatne je, dle mého názoru, dost smula i Žambochu.

Držím Davidovi palce. Verím, že tím, že je skladba úcinkujících v písnickárském Konkurzu cím dál stejná, treba práve letos Dave vynikne. Zasloužil by si to (vysloužil )

Jeroný
.  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující písničkáři z O   |195.113.58.xxx |30.03.2004 16:57:00
Na Olomoucáka píšeš dost pražsky.
J
Jeroným  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupující pí   |195.113.58.xxx |30.03.2004 17:17:00
Petre, to jsou fakt uraženecký pindy! Jestli budeš mít zájem, rád ti dokážu, jak to chodí - vezmu nekam, kde se neco skutecne reší.

Prozatím jsi me tak trochu nasral a tvoje poznámka, že i to se nekdy stává, je opravdu hodne mimo.

Každý by chtel, aby bylo všude spousta tech skvelých, kterým nekdo stríhá krídla a nechce je pusit nekam, kam dle jiného (jiného?) patrí. Ale kde jsou (jak píše CIvo )?
Ani si nedovedeš predstavit, jak si zainteresovaní prejí, aby se do Konkurzu, Tramské Porty, Folkového kvítku, Orlovského špagátu a jinam hlásili co nejzajímavejší autori.

Nechtel bych ted nekoho z úcastníku zarmoutit, ale každý má nejaký nešvar (já treba blbe zpívám a neumím napsat hit), který jeho živé vystoupení sráží a nekdy mu ublíží rozhodujícím zpusobem.

Odvolávat se na nejakou patru kolem JmB, Juppovy kamarády, leštice klik a neleštice klik apod. je nesmírne naivní fanatický pohled. Takhle to fakt není, a když ti to ríkám já, tak ver, že to vím z první ruky, a ne jako že "mám takový pocit". Fakt jo, že ne.

Proste NEMÁŠ PRAVDU. Tvuj názor me mrzí a jak jsem napsal, pekne me dopálil. Pokud pojedeš na Kvítek, zastav se za mnou, vysvetlím ti, jak posuzujeme a co jsou vlastne posuzovatelné hodnoty a kdy je treba kašlat na posuzovatelné a soutredit se na celkovou radost. Vím, že Kvítek není Zahrada, ale narozdíl od Zahrady zde sedím již osm let v porote.
Myslím to vážne, fakt se ozvi, sms 777166940.

Myslím, že se ve skutecnosti nejmenuješ Petr a že jsi nekterým z neúspešných úcastníku Konkurzu.

Jeroným L
petr  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postupujíc   |212.24.128.xxx |31.03.2004 11:38:00
Jeronýme,já nejsem spisovatel a co na srdci,to na jazyku - i když jsem se obcas nechal unést.Zcela urcite nejsem úcastníkem Zahrady.Pro mne soutežní festivaly už nejsou.Moje parketa je BG a príjemný nesoutežný festiválky.Cetl jsem príspevek o Jihoceském kole a podle pisatele tam témer každá kapela mela spoustu chyb a presto všechno si dramturgové vybrali do Ruže a pod.To je to ,co mi vadí,že na tyto festivaly se mají možnost dostat jen písnickári,který prošli prvním sítem Zahrady,byt by pro dramaturga byli zajímavý.Podle propozic Zahrady až z postupujících se vybírá na ostatní festivaly.Ti,o kterých píšu jsi sám slyšel a spolu jsme se také videli.Nechci nikomu pomáhat a až bude správný cas,sám se ti ozvu a treba spolu vypijeme dýmku míru,pác já nekourím.Je mi jasné,že krome talentu neco napsat a mít dobrý projev je potreba mít i dávku sebevedomí a umet se vetrít.Nekterí jsou silnejší v tom a nekterí zase v tom.Já jsem muzikanty posuzoval vždy z hudební stránky

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Květen 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
   1 2 3 5
 6 7 8 9
131419
21
27  

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib