gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

28.03.2002 Pražské portování 2002 (Drak)    PDF Tisk Email
Reportáže

Rok utekl jak voda a je tu opět Trampská Porta a její předkola. Letos pro mě nezačala Podbrdským finálem v Komárově, ale jeho předkolem - Příbramským huntíkem. Do Komárova jsem bohužel nejel, neboť jsem byl na "zlaté horečce" na říčce Javornici. Musím říct, že jsem své volby nelitoval.

Portovní kolotoč se pro mě začíná tandemem Komárov - Praha. Jelikož jsem nebyl v Komárově, těšil jsem se na Pražské portování ve Mlejně. Těšil jsem se na pokec s Lochnessem, Balíkem, Petem Guthem a Amunkou a na poslech dobré "pražské muziky". Obé se mi splnilo - i s úroky! Muziky bylo opravdu přehršel. Po loňském návalu 44 soutěžících jsem myslel, že je to nepřekonatelný rekord. Nebyl! Letos se jich zúčastnilo pětačtyřicet!

Nutno dodat, že Pražské portování je společným "sítem" pro Trampskou Portu a plzeňskou Portu. Pražská finále obou Port se konají zvlášť. Pražské finále TP se koná v pondělí 22. dubna 2002. Pražské kolo plzeňské Porty se uskuteční ve středu 24. dubna 2002. Obě postupová kola se opět konají v KD Mlejn ve Stodůlkách na Praze 13. Kdo přijde určitě neprohloupí.

* * * * *

Ale vrátím se zpět k Pražskému portování. Letos se uskutečnilo v termínu 18. až 20. března 2002 (pondělí až středa) od 18:00. Byly to tři dny plné dobré muziky. První večer soutěžilo čtrnáct adeptů. Druhý večer jich bylo jen třináct. Nejdelší byla středa s 18 soutěžícími. Porota byla pro celé tři dny stejná, aby byla objektivní. Letos v ní byli muzikanti a porťáci zvučných jmen: Martina Spurná (sólová zpěvačka Kvokálu), Mirek Hoffmann (portovní nestor ze Zelenáčů neboli Greenhornů), Miloš Keller (moderátor Country rádia), Petr Vohnout - Balík (tehdejší perkusista Máků a člen štábu plzeňské Porty) a Pete Guth (bělovlasý zpěvák Zlatého orla a člen ČTU).

* * * * *

První večer zahájila vokálně-spirituálová kapela GRANDIS. Moc se mi líbil jejich song "Keep Your Lamps". Bohužel zpívali jen v angličtině, což je na Portě spíše handicap než výhoda!!! Ale šlo jim to dost dobře. Snad uspějí příští rok. Potěšil mě i portovní harcovník Roman "Puška" Čermák. Při jeho smutných písničkách se chce člověku brečet. Překvapil mne pěkným bluesem ze života, při jehož hraní použil kromě své dvanáctky i foukací harmoniku. Dalším zajímavým soutěžícím byl vokální PĚTNÍK Honzy Hučína. Nikdy bych nevěřil, že dokáží zlanařit redaktora Folk&Country Tomáše Hrubého. Ke všemu ještě jako vokalistu. Nic naplat, i hudební zázraky se dějí! Zazpívali tři výborné písničky: "V botách snů" ("Cotton Fields"), "Mladej gentleman" (zhudebněná Kainarova báseň) a "Potopa" (humorně pojatá píseň o biblické potopě světa). Dost jsem se bavil u druhé písně, kterou zpívali ve stylu prvorepublikových pomalých šlágrů. Bylo to hodně nostalgické až sentimentální! O to větší to ale byla recese. Špatné nebylo ani NEW BANJO TRIO z Brandýsa nad Labem. Zaujali mě jak španělským originálem "Quantanamera", tak skvěle zvládnutými melodiemi z filmů Tenkrát na Západě a Sedm statečných. Nejvíce mě potěšili melodií "Everybody´s Talking" z filmu Půlnoční kovboj. Toto šestileté kvarteto si zaslouží můj obdiv, ale bohužel nezahrálo nic vlastního, a tak mělo mizivé naděje na postup. Zaujal mě i písničkář Viktor Balogh, který měl odvahu vystoupit s přejatou písní "Mikimauz" od Jarka Nohavici a bluesem "Louisa" od Vládi Merty. Ač se však snažil své vzory sebevíce napodobit, moc se mu to nepovedlo. Milým překvapením byla účast kapely PRAŽSKÁ ČTVRŤ. Zahráli dvě přetextované písně od americké kapely Lonsome River Band a autorskou skladbu "Vyznání". Mělo to šťávu a odpich. Potřebovali by ale trochu vyzrát, aby dosáhli úrovně COPáků. Špatný nebyl ani THE IMPERIÁL, který si získal sympatie diváků. Zahrál tradiční odpichový bluegrass. Na to, že hraje jen půl roku, mu to šlape na jedničku! Pak zahráli čtyři písničkáři a jedno duo. Z uvedené pětice mě zaujal pouze člen divadélka Krychle, písničkář Franta Vlček. Jeho humorné písně se líbily nejen posluchačům v sále Mlejna, ale i porotě. Rozveselil mě humorný kuplet "Vlak z Českých Budějovic do Prahy". Franta byl poslední tečkou za pondělním večerem. Následovalo ještě obligátní pivo Staropramen, utopenec, pokec s kamarády a odjezd autem zvukaře Páji na rodnou Pankrác. Bylo mi docela fajn.

* * * * *

V úterý pokračoval portovní maratón. Na postu konferenciéra vystřídal Lochnesse kapelník Kvokálu Marek Zavřel. Soutěžní večer zahájila rodinná folkrocková kapela JOZERO. Hráli pseudohistorické a pseudolidové písně. Něco ve stylu kapely ERA. Písně měly zajímavé texty. V doprovodu bych ale oželel moc tvrdé bicí a přebujelé klávesy. Ale takový už je dneska trend - z jemných lidových písniček udělat surový big beat! Velmi mile mě překvapila kapela BATIKO. Kromě stejnokrojů ve formě batikovaných triček předvedli zajímavé folkové písně ve svižném tanečním rytmu. Dle hudební kritiky prý hrají retro folk z let šedesátých. Ať už je to jakkoliv, nebylo to špatné. Líbila se mi píseň "Mám tě plnou hlavu", která mi výrazně připomněla perfektní songy Jardy "Samsona" Lenka z doby starých Máků. Byla to taková příjemná pohodovka. Za zmínku stojí i písničkář Franta Barták, který se doprovázel nejen na šestistrunnou kytaru, ale i na klavír! Dostal mě veršem "na osadu El Ťufo spadlo UFO"! Zajímavý kapelní sound s nevšedními texty písní, tak by se dala stručně charakterizovat kapela ŠÁNTRÉ. Trio muzikantů mě nadchlo zhudebněnou Skácelovou básní "Mrtví" a autorskou věcí "Skořice a zázvor". Škoda, že zpěvačce trochu ujížděl hlas. Bez velkých šancí na postup ale s velkými ambicemi vystoupila třídní kapela HOUPAČKA z páté třídy ZŠ v Praze - Chabrech. Šestice dětí o dvou kytarách, dvou flétnách a klávesech zahráli jednu lidovku a dvě notoricky známé písně: "Husličky" od Vlasty Redla a "Zvedněte kotvy" od zesnulého Antonína Hájka z Rangers (Plavců). Musím obdivovat odvahu, se kterou vystoupili!!! Byla z nich cítit krásná dětská naivita a optimismus. Velmi se mi líbila kapela JAUVAJS, která hraje keltskou hudbu. Zaujali mě pěkným sólem na příčnou flétnu a sólem na housle. Slušný byl i duet zpěvaček. Zahráli dvě písničky a jednu instrumentálku. Nejvíce se mi líbil anglický tradicional "Greensleeves" ve výborném vokálním i nástrojovém provedení. Jediným dnešním písničkářem, který mě zaujal a pobavil byl Michal Knébl, kterého znám z pódia P-klubu v Trojické. Patří do písničkářské party okolo divadélka Krychle Milana Jablonského. Zahrál dvě humorné skladby a jednu instrumentálku. Umí hrát současně na housle a na foukačku, což je dle Michala světový unikát! Jeho soutěžní vystoupení trvalo méně než pět minut. Musím říct, že se porota nesmírně bavila, hlavně Balík. Posledním soutěžícím byla kapela LÍSTEK, která jako bájný Fénix vstala z popela a znovu hraje, i když v pozměněné sestavě. Ze staré sestavy zbyl pouze kapelník Zbyněk Zatloukal na dvanáctku a Sylva Čekalová na Panovu flétnu. Přibyl "Alva" na banjo a nový kontrabasista. Potěšili mě songy "Dharmoví tuláci" a "Den pramenů". Zaujalo mě, že se Sylva naučila perfektně zpívat. S takovým drajvem jsem je už dlouho neslyšel. Jsou favoritem pražského finále obou Port.

* * * * *

Středeční večer byl nejdelší. Moderování se ujal Robert Junek. Na své mládí mluvil velmi dobře a měl rozsáhlé znalosti o vystoupivších kapelách. Večer zahájili tři písničkáři a kapela HROMOSVOD, která dle svých slov zahrála alternativní folkrock. Mě to spíše připadalo jako big beat. Na můj vkus moc hlasitá hudba, která se hodí lépe na rockový festival než na Portu!!! Zaujal mě až pátý FORMÁT, jenž hraje šlapavý bluegrass. Své vystoupení zpestřil vykládáním vtipů, někdy i dost "drsných". Taktéž se mi líbila folková CITADELA se zpěvačkou Květou Krejčovou. Nejvíce mě oslovila třetí píseň "Tajemství katedrál". Vypráví o starých alchymistech z pařížské katedrály Notre Dame. Songu dominují podmanivé klávesy. Velký rozruch nastal při vystoupení country beatového HAGGARDU, který si přivezl svoji aparaturu a odmítl hrát na standardní ozvučení. Zvukař Pája se s nimi pohádal a odmítl je ozvučit. Tak hráli bez zvukaře! Touto poloprofesionální kapelou prošlo za tři roky neuvěřitelných 35 muzikantů. Zůstalo trio pod vedením Martina Moravy. Kromě něj hraje v kapele bývalý bubeník Katapultu a výborný elektrický kytarista. Zahráli písně "Natálie", "Lodě" a "Žoldák". Hráli spíše pro své kamarády než pro soutěž. Dva z fanoušků dokonce začali pod pódiem tancovat! Něco takového jsem na TP ještě nezažil! Ještě přidali "Ázerbajdžánskou hokejovou hymnu", což byl srandovní úlet. Po Haggardu byla vyhlášena desetiminutová přestávka. Po přestávce opět vystoupila Květa Krejčová, tentokrát se svou doprovodnou kapelou QJETEN. Zahráli takový příjemný folk-pop-rock. Z jejich vystoupení se mi líbila píseň "Ani náhodou" s pěkným sólem na příčnou flétnu a duetem zpěvaček Květy Krejčové a Míši Kocourkové. Špatná nebyla ani třetí píseň "Víly". Poté následovali dva písničkáři a jedna kapela, kteří mě nijak zvlášť nezaujali. Oslovil mě až třináctý BULLDOG. Tento "tříčlenný kvartet" zahrál pěkný bluegrass. Nejvíce mě pobavila historka o vzniku instrumentálky "Der Bläser Macht Keine Schade" ("Větrák neuškodí"). Zlatým hřebem tohoto večera bylo vystoupení jediné písničkářky Martiny Trchové. Má výborný hlas a skvěle hraje na kytaru. Hlasově mi připomíná Evu Henychovou (hlavně v písni "Dlouhý chvíle"). Letos opustila prkna dětských festivalů a vrhla se na obě Porty. Její songy mají moc pěkné texty. Jedinou trampskou kapelou na letošním Portování (pominu-li trampfolkový Lístek) byla NOSTALGIE. Jejich falešné hlasy a rozhozené vokály se spíše hodí na trampsk ou slezinu než na soutěžní prkna Porty. Je mi to líto. Posledním soutěžícím, jenž mě zaujal byla folková kapela ŠTRŮDL složená ze samých sportovců a učitelů tělocviku. Hráli přesilovku sedm na pět. Sedm muzikantů na pět porotců! Moc se mi líbily jejich písničky "Zvonky", "Ptáci" a "Jeřabiny". Byla to rytmická šlapavá muzika.

* * * * *

Poté se odebrala porota radit. Radila se asi dvacet minut než vyřkla konečný verdikt. Na pódium přišel kamarád Lochness z ČTU a štábu TP, aby oznámil vítěze diváckého hlasování. Ten postupuje do obou Port. Mezi diváky byl suverénně nejlepší THE IMPERIÁL, který získal 41 bodů!!! Poté přišla na pódium Martina Spurná, která vyhlásila postupující jedenáctku do pražského finále Trampské Porty. Postupují PĚTNÍK, PRAŽSKÁ ČTVRŤ, František Vlček, JAUVAJS, LÍSTEK, QJETEN, SENTINEL, ŠTRŮDL, FORMÁT, BATIKO a NESTÍHÁME. Martinu Spurnou vystřídal Balík, jenž vyhlásil dvanáct postupujících do pražského kola plzeňské Porty. Postupují BULLDOG, FORMÁT, HAGGARD, JAUVAJS, JOZERO, LÍSTEK, NESTÍHÁME, PRAŽSKÁ ČTVRŤ, Petr Sedláček, ŠTRŮDL, QJETEN a Franta Vlček.


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Jaroos  - Re: Pražské portování 2002   |.xxx |28.03.2002 14:39:00
Jo jo, Draku... I mne se moc líbila M. Trchová. A dovedu si predstavit práve ji na postupovým míste... :-
Jeroným  - Re: Re: Pražské portování 2002   |.xxx |28.03.2002 17:13:00
I me velice prekvapilo, že Martina, která má šanci se prosadit i na finále v Plzni, nebude letos soutežit ani ve finále Prahy
Paja Lisak  - Re: Pražské portování 2002   |62.24.91.xxx |29.03.2002 04:02:00
jen pro upresneni: neodmitl jsem je samozrejme zvucit, oni sami se naopak odmitli nechat zvucit, a myslim, ze v tuto chvili selhala, k memu smutku i zdeseni, porota, cimz vytvorila velky precedens.. a muj nazor? v noci den predem pan Morava behem 20 vterin(doslova) obehl sal, prohlasil, ze pouzita technika hraje z prdele, ze ma v aparatu milion a vi proc.. proste bez komentare.. posleze vznikl kompromis, ze odehraji prvni, uklidi podium (aby neomezovali osatni), ale tesne pred zacatkem odmitli se slovy "to nejde, nam po 20 hod prijdou lidi", cimz popreli umysl soutezit (dle meho usudku).. no nic nema to smysl resit, berte muj prispevek jen jako upresneni clanku.. ahoj a pekne jaro muzikant
Kverulant  - Re: Re: Re: Pražské portování 2002   |193.179.126.xxx |29.03.2002 10:08:00
Ale vždyt to Drak napsal: "pripomínala E.Henychovou". Proc máme mít dve Henychové? Nemela by spíš pripomínat M.Trchovou? Každej nekoho pripomíná, ale postupují ti, co jsou sví
Miloš Keller  - Re: Re: Pražské portování 2002   |193.179.126.xxx |29.03.2002 10:15:00
Pájo, nevím presne, v cem porota selhala, ale jen poznamenám, že tak jako jsme se museli oprostit už dávno v minulosti pri hodnocení výkonu kapely od hodnocení zvuku kapely, který je závislý na zvukari, jenž nesouteží (abychom odmítli výtky typu: Nojo, ale nám zvukar ublížil... a pod., znáš to ne? ) tak to platí i obrácene. Cili nemyslím, že by toto extempóre kapely a technika kapely mely vliv na hodnocení výkonu (tzn. hudby, textu, instrumentace, hrácských schopností, invence, osobitosti, atd., atd.)
Jerome  - Re: Re: Re: Pražské portování 2002   |195.113.46.xxx |29.03.2002 11:52:00
Ostatne, to by z nekterých kol nemohl postoupit vubec nikdo, porote to tam treba zvukar zarízne úplne každému... :-
J  - Re: Re: Re: Re: Pražské portování 2002   |195.113.46.xxx |29.03.2002 11:53:00
oprava preklepu: "porote" melo být protože
Plysak  - Re: Re: Re: Pražské portování 2002   |62.24.91.xxx |30.03.2002 01:31:00
Ale jo, samozrejme ze porota hodnoti i to co neslysi. Selhanim bych oznacil to, ze kdyz polovic vecera jejich technika prekazela na podiu nejen ostatnim muzikantum, ale predevsim me, tudiz branila v seriozni praci, porota vse presla mlcenim, cimz vytvorila precedens. Od ted si mohou postavit vlastni techniku vsichni a jeden vecer bude trvat cca 10 az 20 hodin. tot vse, ahoj.
Miloš Keller  - Re: Re: Re: Re: Pražské portování 2002   |62.168.44.xxx |31.03.2002 09:09:00
Ceské právo není založeno na precedensech, cili Hagard vytvoril prd. Maximálne duvod pro výmluvy nekoho, kdo nepostoupil. Ano, porota hodnotí i to co (eventuálne) neslyší - porota totiž taky vidí (co a jak kdo hraje)
Martina T.  - "druhá Henychová?!"   |195.122.220.xxx |31.03.2002 23:08:00
Milý "Kverulante",
já myslím, že Drak napsal, že HLASOVE mohu pripomínat Evu Henychovou, což je rozdíl! Já nemám ráda škatulkování. Každý at si myslí, co chce, ale at radeji dríve príjde na muj koncert. Pak teprv smí napsat, že jsem "druhá Henychová", aneb zvu Te dne 9.4. od 20:00 na svuj koncert do divadélka Akcent a každopádne se budu tešit...
Marta Trchov
Taky kverulant  - Re:   |62.168.44.xxx |01.04.2002 09:13:00
Bože muj, a cím jiným než hlasem by mela zpevacka nekoho pripomínat? Nohama? To by byla bežkyne... :-
Martina T.  - Re: Re:   |195.122.213.xxx |01.04.2002 10:49:00
Tak to jsi velmi na omylu! Já jsem v prvé rade písnickárka!!! Tedy píšu hudbu a texty, které pak sama hraju a nakonec zpívám. Nebylo by trochu nespravedlivé krivdit mi za to, že jsem se narodila, rekneme, s podobným hlasem??? Svými písnickami se snažím prinést lidem neco nového predevším.
Neházej nás všechny pod pozlátko "zpevacka". V prípade Evy Henychové by ses tak, myslím, ochudil o pomerne zajímavé písnicky. Ale když na to príjde rec, naše hudba je rozdílná. Jediné, co by ji mohlo mohlo spojovat je, že jsme obe dve ženské a treba máme podobný hlas. To by bylo trochu málo na to, že k tomu krom toho hrajeme každá na kytaru a píšeme každá své texty i hudbu, nemyslíš?
A prestan být tak jedovatý, protože já se tu snažím ve svých 19 neco delat a tisíckrát rozumejší by bylo, hledat, co je na tom dobré. Svých mezer jsem si vedoma sama, víš? Zazdít me pod názvem "druhá Henychová" se mi zdá kapku primitivní.
Ale jinak preju hezké Velikonoce a mé pozvání platí. Mart
Jan-Matej Rak  - Re: Re: Re:   |212.20.121.xxx |01.04.2002 12:02:00
navic - pardon, ze se do toho micham - Martina se (ani hlasove) nepodoba Eve Henychove.Clovek, ktery ma usi by si je nemohl splest, ani kdyby je slysel za jizdy z vlaku s walkmanem na usich, kdyby zpivaly nekde na poli, nemaji spolu nic spolecnyho.Je samozrejme na porote koho kam a proc vybere, eventuelne nevybere a my s takovym rozhodnutim muzeme - a nemusime - souhlasit.Na porte o Martine v podstate rekli, ze se od lonska nehnula z mista, ze loni to stacilo a letos uz ne.Na Zahrade postoupila do semifinale, ponevadz "udelala od lonska obrovsky kus prace", tak vam nevim.Docela by me zajimalo, jaky posuv by porotci chteli slyset od pisnickarky, nez zlepseni kytarove techniky(jako kytarista to,myslim,mohu posoudit), spousty novych pisnicek, zlepseni prace s hlasem, pricemz vubec nemluvim o tom, ze Martina se cely rok potykala s onemocnenim hlasivek.M
Plysak  - Re: Re: Re: Re: Re: Pražské portování 2002   |62.24.91.xxx |01.04.2002 22:28:00
Ne vsechno se hodnoti jen podle platneho prava. Je to snad pripad letosni poroty prazske Porty? Ja nikam nepostupuju,toz nevim proc bych se mel vymlouvat,proste mi to zkomplikovalo praci,cimz neprimo mozna poskodilo vsechny kdo hrali pred nimi.Jak? Mistem na podiu (vzdalenost odposlechu atd) a nervozitou. Ale cert to vem, belelele, treba se to uz opakovat nebude. Ahoj a pekne jaro. :o
Miloš Keller  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pražské portování 2002   |193.179.126.xxx |02.04.2002 09:49:00
No... spíš si pripravujme varianty postupu, Hagard totiž je v pražském finále
spokojenější kverulant  - Re: Re: Re:   |193.179.126.xxx |02.04.2002 12:00:00
Jeeee, v 19 letech! Tak to ješte mockrát vypadneš v predkolech! To máš spoustu casu - a až ve 30 vyhraješ Zlatého portovního slavíka, nebo jak se to bude jmenovat, tak si rekneš, jak jsem v tech 18 mohla nekam vubec postoupit, ti na me byli tenkrát hodní
Jerome  - Re: Re: Re: Re:   |195.113.46.xxx |02.04.2002 12:46:00
Pokud Ti ovšem folk nekdo do triceti nezhnusí..
JL  - Dotaz na Miloše   |195.113.46.xxx |02.04.2002 12:50:00
Haggard; pan Morava... je to ten Morava, kdo vydal CD Martina Hejnáka
Petr Sedláček  - Re: Re: Pražské portování 2002   |212.65.210.xxx |02.04.2002 13:17:00
Taky si myslím, že postup Martiny T. do dalšího kola by byl zasloužený. Úplne zasloužený
Kverulant  - Re: Re: Re: Re: Re:   |193.179.126.xxx |02.04.2002 13:49:00
Kolik je tobe, Jerome? )))))))
j  - Re: Re: Re: Re: Re: Re:   |195.113.46.xxx |02.04.2002 14:13:00
DDDDD!!! No do triceti urcite hrát nebudu, neboj. ;-)))
Plysak  - Re: Re: Re: Re: Re:   |212.47.16.xxx |02.04.2002 15:36:00
Stejne jako tobe
Miloš Keller  - Re: Dotaz na Miloše   |193.179.126.xxx |02.04.2002 16:13:00
To bohužel nevím
"Miloška"  - Re: Dotaz na Miloše   |195.122.220.xxx |02.04.2002 20:42:00
Ale já vím, presne ten to je, mám to CD doma a pan Morava uhání další muzikanty, kterým vydá CD...má prý k tomu kapelu, která vydá za všechny hosty... Na tom CD preci hraje v podstate sestava Haggardu!
Hezký den...
Jan-Matej Rak  - Re: Re: Re: Re:   |212.20.121.xxx |03.04.2002 02:01:00
Myslim, ze neni korektni vytykat nekomu, komu je 19, ze nezpiva o problemech, ktere citi tricatnici.Neni pravda, ze jejich problemy jsou "vaznejsi" a "nadcasovejsi", to je pitomost.Muzeme maximalne posuzovat, jak vychazi ve srovnani s ostatnimi devatenactiletymi.A ty Martina vetsinou hrave predci. Bohuzel casto vidim u porotcu znaky tohohle pristupu, "musi dozrat" "za rok se uvidi, vzdyt ma vsechno teprve pred sebou". Z toho muzu vyletet z kuze.Kazdy talentovany a poctivy autor, jichz je Martina zarnym prikladem, preci sve vypovedi meni a upresnuje a svuj repertoir velmi pruzne meni a doplnuje. A jestli takhle hraje, sklada, pise a zpiva TED, pak se teste az ji bude tech tricet. A nebo spis SAKRA pilne drete a cvicte, at s ni potom stacite drzet krok.
M
Miloš Keller  - Re: Re: Dotaz na Miloše   |193.179.126.xxx |03.04.2002 09:38:00
No a
Miloš Keller  - Re: Re: Re: Re: Re:   |193.179.126.xxx |03.04.2002 09:43:00
Konecne se to trochu posunulo do obecné roviny: Jane-Mateji, nemáš tak úplne pravdu, o výpovedi to být muže (to bych já musel nejlépe rozumet Pepíckovi Zímovi )) ale vypovídající casto netuší, že vypovídat rýmem láska/páska je klišé, které použil kde kdo. No a že postoupí ten, kdo o lásce a pásce vypoví, aniž by tato dve slova použil. V tom je to zrání. Poznamenávám, že toto je veskrze obecné, ted o MT nepíšu (aby se uražene neozvala, že láska/páska nikdy nenapsala )
Jan-Matej Rak  - Re: Re: Re: Re: Re: Re:   |212.20.104.xxx |03.04.2002 11:31:00
Ja jsem to vlastne taky nemyslel o MT, jen se mi tam primotalaMas samozrejme pravdu s temi klise, jen jsem se ozval, protoze mi vadi argumenty "ma jeste spoustu casu"atd
"Miloška"  - Re: Re: Re: Dotaz na Miloše   |195.122.221.xxx |03.04.2002 15:11:00
No nic, to nebyla žádná narážka, pouze informace pro dotazujícího..
Miloš Keller  - Re: Re: Re: Re: Dotaz na Miloše   |193.179.126.xxx |03.04.2002 15:13:00
Tak to ano - ja už jsem holt takovej vztahovacnej )

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Květen 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
   1 2 5
 6 7 8 9
131419
21
2728  

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib