gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

15.02.2005 Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Kellera (Džexna)    PDF Tisk Email
Rozhovory

Pražské Country Radio 89,5 FM. Žlutočerné logo provází nejednu folkovou akci, na které se CR podílí ať už jako pořadatel nebo mediální partner. Mnozí ve zbytku Česka nám rádio zaměřené na vysílání folk, trampské a především country hudby závidí. Přesto, ptám - li se mladých lidí, zda Country Radio poslouchají, většinou kroutí hlavami.  

Ani já nepatřím mezi posluchače denního proudu hudby, má hlavní profese mi to ani neumožňuje. Ale večer nebo o víkendech už ladím, vlastně jen stisknu předvolbu radiopřijímače. A pravidelně v neděli v 19 hodin, kdy startuje trojice pořadů s moderátorem Milošem Kellerem: Brána do Bonanzy - hitparáda českých písniček, o hodinu později Country z Nashvillu - věnovaná současné i starší americké country a především ve 20,30, kdy přijíždí Hudební kurýr Country Radia. Pořad, který "dává šanci těm, kteří by jinak do médií těžko pronikali," sestavený z nahrávek mladých, začínajících interpretů a skupin. Velmi oceňuji, že mladá nastupující generace dostává prostor i ve vysílání soukromé hudební rozhlasové stanice.

CR je slyšet nejen v Praze (89,5) a Berouně (98,3), ve středních Čechách na 1062 AM, ale vlastně kdekoliv po internetu. O možnosti dostat se do širšího

 zdroj: www.countryradio.cz

 Miloš Keller s mikrofonem...

 zdroj: www.countryradio.cz

posluchačského povědomí mnozí z vás, milí muzikanti, stále nevíte! (Zjištěno vlastním průzkumem.) Proto vznikl následující rozhovor. Hudebního kurýra (dále HuK) již více než rok připravuje moderátor, hudební publicista, přísný recenzent, obávaný porotce a kolega z iFOLKu Miloš Keller. A já se pro dobrou věc spojím i s čertem?

Ahoj, Miloši, jak se máš?

Až do této chvíle dobře.

Společenské formality bychom měli za sebou, pojďme k pořadu. Jak dlouho se HuK vysílá? Pokud se pamatuju, není to tvůj první pořad v CR věnovaný začínajícím muzikantům. Kdo se z tehdejších nadějných v muzice prosadil? 

Pořad samotný jsem převzal po Petru Bohuslavovi, ale v devadesátých letech byl pořad podobný, takže jistá kontinuita zájmu rádia o mladé a nekonformní interprety je nepřetržitá a uvedených interpretů bylo několik stovek. Někteří se objevili jen jednou, jiní opakovaně a jiní z Kurýra vyrostli a jsou dnes již stálicemi na hudební scéně. Pamatuji si z těch úplných začátků třeba Kvokál, Folklok, Corpus Delicti, z pozdější doby Bezefšeho a aktuálně nyní jsem rád, že jsem se nezmýlil v Nestíháme.

Jako posluchačka kladně hodnotím jasnou koncepci pořadu, přehlednost. Představ nám pravidelné rubriky a co v nich nabízíš?

V zahřívacím kole připomínáme starší nahrávky, které již v pořadu zazněly - bylo by škoda, kdyby písnička zněla jen "v premiéře" a pak už ne. Další částí je bližší pohled na jedno CD, a pak následují okénka:  pohled na hudební  weby, kde písničky lovíme, dost často právě na FOLKtime.cz,  trochu tak i upozorňujeme na weby interpretů a posluchači si je snáze najdou,  dále jsou pozvánky na koncert a eventuálně i něco dalšího.  

Tak tedy: Kam mohou interpreti CD poslat?  Mají kapely a písničkáři zájem o uvedení v HuK? A jaká jsou kritéria výběru?  

CD je možné poslat na adresu Country Radio, Zenklova 34, Praha 8, 180 00, napsat Hudební kurýr a něco o sobě. Ostatně je to podrobně popsáno na webových stránkách rádia http://www.countryradio.cz/, kde pak bývá umístěna alespoň jedna ukázka z CD nebo demosnímku. Zájem je vcelku průměrný, stačí na obsazení pořadu. Ale vzhledem k nářkům, které slýchávám od kapel nehrajících muziku středního proudu našich žánrů, bych čekal, že bude větší. Přeci jen je to pořad právě pro ně a doufat, že s šestiminutovým oratoriem prorazí v prime time, je nesmysl.

Posluchač HuK si také může v samostatných pokračováních poslechnout soutěžící z předkol obou Port, z dětské Porty, z konkursů Zahrady, účinkující z žánrových festivalů (IF Jam, Spiritualfest?) 

Většinou je to archiv nebo nahrávky od pořadatelů či zvukařů akcí. Interpreti našich žánrů mají myslím velkou výhodu, málokteré rádio v jiném žánru  něco takového dělá.

S tím souhlasím. Proto mě překvapuje, že spousta muzikantů i posluchačů našich žánrů o této praktické podpoře CR mnoho nebo spíš nic netuší. Přála bych si, aby se to po přečtení  dnešního povídání změnilo.
Miloši, ty jsi dlouholetým porotcem v pražských předkolech Porty a Trampské Porty. Každý rok přibývá řada nových soutěžících. Říkáš, že při rozhodnutí o postupujících dochází mezi porotci ze dvou třetin ke shodě. Jaké kvality musí mít

 

     ... a s velkým "koníčkem"     

 zdroj: archiv M. Kellera

kapela, kromě toho, že má přijet na praseti, odstrkovat se demižónama a oslovovat tě "Bože", aby tvým hodnotitelským sítem nepropadla? Nemáš pocit, že už tady všechno bylo, že už tě nic nepřekvapí?

Před začátkem každého ročníku si to také říkám, po něm pak konstatuji, že mě zas něco překvapilo. Tady se tedy rád mýlím. Obecně jde kvalita nahoru, nestačí už jen nehrát falešně a neobracet přízvuky, ale muzika musí mít nějakou originalitu či nápad. Úmyslně říkám "nějakou" - nedá se to definovat. Někomu se to povede napoprvé, jinému po pěti letech soutěžení.

Tak mě napadá. Jak a kdy se Miloš Keller stal porotcem?

Když se organizování Port ujala Maruška Navrátilová ze Mlejna, oslovila Country Radio, aby vyslalo svého zástupce. A už mi to zůstalo.

Posluchači tě vloni v anketě zvolili nejoblíbenějším moderátorem CR. Vím, že za mikrofonem jsi od roku 1980. Co tě přivedlo k moderování?

Upřesním - za mikrofonem nejprve diskžokejským. 

Dýdžej? Měl jsi nějakou přezdívku? V 80. letech byly desky cizí provenience na našem oficiálním trhu téměř nedostupné. Jak jsi  je sháněl?

Ne, tehdy oslovení znělo Soudruh uvaděč komponovaných hudebních produkcí. Zdroje byly různé - známí, i burzy, třeba na Motolském vojenském cvičišti.

Vraťme se k mikrofonu  rozhlasovému.

Odmalička jsem poslouchal hudební pořady, kterých sice v sedmdesátých a osmdesátých letech mnoho nebylo, ale ty co byly, byly připravovány s péčí a profesionalitou. Slavnou Houpačku (hitparáda Jiřího a Mirky Černých, pozn. red.) jsem už moc nezažil, ale prvním impulsem byl Start, který uváděl v sedmdesátých letech Mirek Černý - a to je jistě vzor jako hrom. Ale těch osobností, jejichž mluvené rozhlasové slovo mě zaujalo, jsou desítky.

Před třinácti lety jsi začal pracovat v CR, ale hudební pořady jsi připravoval již dříve. Jak a kde jsi začínal? 

Začínal jsem v Československém rozhlase v pořadu Rytmus, nejprve jako autor rockové časti pořadu, to bylo v roce 1982,  později jsem si začal pořady i uvádět, někdy okolo r. 1989.

Rockové pořady, dobře. Ale v CR i v publicistice se léta věnuješ hudbě  FTC žánrů? Proč ta změna?

Vývoj. Ale nemyslím, že by mezi žánry byly takové hranice, aby se člověk nedokázal zorientovat. I když teď se pokouším proniknout do tajů techna a jde to ztěžka. Ještě, že ti okolo mě, co to poslouchají nebo hrají,  mají s ještěrem trpělivost.

Náš rozhovor jsem nazvala, jak tě naladit, samozřejmě na CR. Ale myslím, že by naše čtenáře zajímalo, kterou stanici ladíš ty? 

Co se týče muziky, tak kromě frekvence 89,5 FM se přiznám, že ladím ještě 1062 AM. Poslouchám pochopitelně zpravodajské stanice s vysokým podílem mluveného slova.  Stále je co se učit.

A na závěr: Máš nějaký moderátorský sen? A nebo vysněný pořad, který bys pro posluchače CR rád připravoval?

Moje sny jsou už spíš noční můry. 

Miloši, děkuji za rozhovor a především za Hudebního kurýra.

Uff? a pro vás, milí čtenáři, připojuji ještě několik výzev:

Vy, kteří máte svá CD a ještě jste se neslyšeli v CR, víte, co máte dělat.
Vy, kteří jste svá CD už slyšeli v CR, napište nám o tom.
Vy, kteří HuK posloucháte, napište své dojmy.
Vy, kteří jste HuK ještě neslyšeli, zkuste to hned tu nejbližší neděli ve 20,30 na 89,5 FM?


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Tomáš Pohl  - Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Kellera   |80.188.224.xxx |09.02.2005 17:32:00
O hudebním kurýru by si mely císt všechny zacínající i trošku pokrocilé kapely a interpreti, kterí žehrají, jak težký je život.
Je docela malý zázrak, že v proudu tónu Country rádia urcených spíše pro Maruš a Zdenicku ze Stodulek, zní i neco, co skoro nikdo nezná. V nedeli jsem se bavil s Markem Štulírem o poradu Namoll. Jarret by tam mel v breznu být a Marek se stežoval na špatný zvuk. Ale shodli jsme se, že takové porady jako Kurýt a Namoll by mely být hlavne pro ty, kterí kapely slyší poprvé. Pro nás, co "spolu kamarádíme" je to milé, ale jde predevším o propagaci tech zacínajících. A myslím, že dostat se do Hudebního kurýra, to už je dost. Nevím, zda napríklad Eldorádio má neco podobného, ale obávám se , že ne a o dalších rozhlasových stanicích nevím ( to neznamená, že to tam není - spíš by to chtelo vedet a kde jinde se to dozvedet, než ve FT ?)
Takže díky za zajímavý a myslím i pro kapely cenný rozhovor.Lepší než naríkat je pro sebe neco delat
Leoš  - Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Kellera   |194.228.11.xxx |21.02.2005 10:42:00
Domnívám se, že údiv, proc kapely neznají, potažmo nevyužívají HuK není na míste. Jedná se totiž pri vší úcte k tomuto poradu o pouhé plácnutí do vody. Udelají se vlny, nekdy se povede žabka, a tím to všechno skoncí. Jisté procento posluchacu (netroufám si je odhadnout pri jeho neštastné vysílací dobe) si HuK poslechne jako vítané zpestrení nekdy více a jindy méne povedené, Džexna si HuK poslechne s profesionálním zájmem - a to je všechno. Dokud nebude HuK pevným clánkem organizovaného talentscoutingu, nemá pro zacínající kapely valný smysl. Pro zacátek by možná stacilo, Džexno, kdybys treba jednou za mesíc napsala do FT, co se ti v HuK líbilo..
Džexna  - Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Keller   |83.208.9.xxx |21.02.2005 13:46:00
Leoši, zaplatpámbu za to plácnutí do vody. A z té vody se nekdo vynorí, treba jeden z padesáti nebo ze sta, podobne jako na predkolech Porty nebo konkursech Zahrady. ten porad z nich asi hvezdy neudelá, ale kapely, které chtejí neco ukázat, se musí ucit sebepropagaci. proste se nabízet, tak jak to delají, když chtejí soutežit.Vždyt dnes si skoro všichni CD vydávají. A taky si mají možnost overit, jak jejich "umení" zní z rádia. CR jim tu dává prostor. S vysílacím casem to zas tak zle nevidím. Autorské vecerní porady CR jsou vždy pro urcitou skupinu posluchacu a v nedeli vecer jsou napr. mladí posluchaci zpet doma z vandru atd
MK  - Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Keller   |193.179.126.xxx |21.02.2005 14:17:00
Inu Leoši, ono na ceste k popularite opravdu spolehlive platí jediné - hrát, hrát, hrát. Bývám za ten výrok posmíván, ale za 14 let, za které se mohu ohlížet (v tomto žánru) nazpet konstatuji, že to platí. Nebudu jmenovat interprety, kterí byli pred deseti lety na stejné startovní cáre a ted jsou slavní a jiní, kterí si stále stežují na neprízen osudu (porot, rádií, posluchacu, to je jedno). Alternativa k HuK není jiný porad ale žádný porad. Tak to ve svete showbyznysu chodí. A kdo neumí/nechce využívat KAŽDÉ príležitosti, nemuže ocekávat výsledek. Ona dneska už opravdu není situace, že by MUSEL kdokoliv kohokoliv hledat. Pretlak nabídky nad poptávkou u výkonných umelcu je obrovský. Prijd 7-9/3 do Mlejna
Leoš  - Re: Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Ke   |194.228.11.xxx |21.02.2005 14:44:00
Ano, z vody se nekdy nekdo asi vynorí, ale nelze z toho "vinit" HuK. Jestli jsou víkendoví vandráci pripraveni u rádia tak brzy, dost pochybuji, ale to by nemeli být ti praví adresáti. Porad by mel být urcen zejména hudebním a hlavne kompetentmím odborníkum, tedy lidem z branže, kterí jsou schopni a ochotni tem nejlepším nejak pomoci. Jiste, zacínající muzikanti se musí naucit se nabízet a prodávat, ale je otázka, jestli je práve HuK ten pravý stimul k této cinnosti
MK  - Re: Re: Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloš   |193.179.126.xxx |21.02.2005 14:56:00
Tak znova Leoši. Dneska nechodí hora za Mohamedem, musí Mohamed za horou. Chápeš, že manažeri josu ZAVALENI tisíci nadejných talentu, že nemají proste sílu neco vyhledávat? Natož aby byli "ochotni" - práve naopak, ten porad je urcen stejným lidem, jako v nem vystupují - tedy aby se šli podívat na jejich koncert, sehnali jejich samovypálené CD, hlasovali pro ne na festivalu a podobne. Tak se delá sláva. krucek po krucku. a ne jedním-dvema uvedeními kdekoliv. Preci neveríš metode Superstar? a nemysli si, že se každý vrací z vandru posledním flamedrcuke
Tomáš Pohl  - Re: Re: Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloš   |80.188.224.xxx |21.02.2005 15:14:00
Leoši, musel jsem nejak reagovat na Džexnu, protože bylo dlouho ticho a tak jsem nepsal svuj názor. Myslím, že si ve folku nesmíme nic nalhávat. Tady není žádný spasitel a hodný strýcek, který z lásky k lidem povede zacínající kapely a muzikanty za ruku, dá jim pevný dramaturgický plán v case, kdy všichni sedí u vecere a pak budou jen zvonit telefony a lítat maily s nabídkami. Znovu ríkám : " Zaplatbuh aspon za tohle!" Záleží jen a jen na kapele , na tom co umí na rozdíl od tech podobných a taky dobre hrajících. Žádné zázraky se dít nebudou, ale mohou jim trochu napomoci práve takoví jako je Miloš ci jiní, kterí podají rukut tem mladým. Je to o trpelivosti, pokore a velmi tvrdé práci. Rychlý úspech není a nebude. Každý laciný úspech je jen bublina, co rychle praskne. Tak tolik jsem chtel dodat
Leoš  - Re: Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Ke   |194.228.11.xxx |21.02.2005 15:16:00
Ale já nic z toho, Miloši, nepopírám, nerekl jsem ani slovo o nejakém jiném poradu. S tím, co ríkáš souhlasím. Jen jsem naznacil názor, že aby mohl HuK plne plnit svoje poslání, mel by být soucástí NECEHO!!!!! Nejakého širšího systému, jako solitérní ci dokonce až raritní porad proste nemuže plnit svuj úcel. A taky neplní, jak vyplývá z rozhovoru. Mužeme si tady ríkat zaplatpánbuh za nej, ale to je to celý
Tomáš Pohl  - Re: Re: Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloš   |80.188.224.xxx |21.02.2005 15:35:00
Leoši, umíš si vubec predstavit, co to znamená v nejakém rádiu,tj. komercním ( jiná v CR snad ani nejsou vcetne Country rádia) vubec takový porad jako je HuK zaradit ? Budme realisté a nestavme vzdušné zámky. To bychom rovnou mohli chtít na CT 1 Folkový vecer od 20 do 22 hodin
Leoš  - Re: Re: Re: Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra M   |194.228.11.xxx |21.02.2005 15:49:00
Tomáši, kde bychom byli, kdybychom se úzkostlive snažili být pouhými realisty? Nechci pomyslet. Jsem presvedcen, že musíme chtít víc, protože co kdyby.... Kdyby se ted CRo rozhodl zaradit folkový vecer, tak budou všichni natolik nepripraveni, že se ten projekt stejne zruší. Tak je to
Top  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak naladit Hudebního kurý   |83.148.5.xxx |21.02.2005 23:56:00
Muj kamarád Zbyšek Raška používá termín "mravencí práce". To je presne to, co delá napríklad Miloš v rádiu. Ten porad není urcen tem, kterí kapely znají, ale hlavne tem kterí kapely slyší poprvé. S necím se zacít musí. Je lépe neco delat, než dávat rady a nedelat nic
Džexna  - Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Kellera   |84.42.160.xxx |22.02.2005 02:08:00
Pánové, hezky si tu povídáme. Ale víte, co me mrzí? Ti, kterých se porad týká nejvíc, mladí nadejní i pokrocilí a treba méne známí muzikanti zatím mlcí. Proc asi? Potvrzují se moje slova o tom, že porad neznají? Nebo považují za zbytecné dávat o sobe sami vedet? Hrají si jen pro vlastní potešení a nebo chtejí hrát pro diváky a posluchace, které jim muže i HuK do hledište privést? Sama se nechávám inspirovat k návštevám koncertu jak ctením reportáží a recenzí na webech, tak i poslechem a pozvánkami Hudebního Kurýra
Leoš  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak naladit Hudebního   |194.228.11.xxx |22.02.2005 07:48:00
Já s tím souhlasím. Miloš delá v CR opravdu mravencí práci, za ni mu patrí dík, ale tady diskutuje o necem jiném. Pri ctení jeho reakcí vždy zapochybuji, zda umí císt. Jeho slova o Superstar, prevaze nabídky nad poptávkou, prepracovanosti manažeru, variante k HuK nebo o tom, že kapely musejí hrát, jsou nepochybne pravdivá, ale v tomto prípade nejsou na míste. Jedine zmínka o flamendrzuku je relevantní, ale dotýká se pouze okrajového problému. (Stejne tvrdím, že stredecní vecerní vysílací doba byla mnohem vhodnejší.)
Já jsem nenapsal, opakuji znova, nic jiného, než že by bylo dobre,kdyby HuK byl soucástí nejakého systému.......atd. Vím, že je to težké, možná za soucasných podmínek nemožné, ale proto prece o tom píšu. Nemá smysl se bavit o necem, co už je nebo co jde samo a lehce. Proto jsem navrhnul Džexne, aby pro zacátek cas od casu napsala do FT, co zajímavého v HuK slyšela, je to urcite víc, než porad toliko poslouchat, a možná, že by to znamenalo zvýšení zájmu o nej. A další veci by mohly následovat.
Tomáš Pohl  - Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Keller   |80.188.224.xxx |22.02.2005 11:16:00
Jano, bohužel máš pravdu. my "starý páky" tu blbneme ( Leoši promin, treba jsi mladá páka), a folková mládež heká a a necte. Ale cíl máme stejný a aspon se trošku diskutuje. Bohužel ne s temi, kterých se to týká
Leoš  - Re: Re: Re: Jak naladit Hudebního kurýra Miloše Ke   |194.228.11.xxx |22.02.2005 11:37:00
Ne, Tomáši, jsem taky stará páka. Ale Jana tady klade otázky, víceméne recnické, jak je jejím zvykem ))), na které by ale bylo treba hledat odpoved. Já už jsem tady svuj názor na to, proc to tak je, rekl (naposledy 22.2. v 6.48) a myslím, že bychom meli všichni spolecne hledat cestu, jak ten stav zmenit. A nebo jsme všichni úplne vedle

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
151617181921
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib