gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

14.02.2011 Bongobongo (Miloš Keller)    PDF Tisk Email
Recenze
Nazvat album písniček pro děti Bongo BonBoniéra je opovážlivost hraničící s popotahováním za náznaky mravního narušování. Děti nejsou pitomé a vtip, ve kterém se tento výraz používá, si bleskově vygůglí. CD je ovšem kompilací 17 písní 17 interpretů, kteří ve svém repertoáru nějakou dětinskou píseň mají. Ano, není to překlep, opravdu ne dětskou nebo pro děti, ale dětinskou. Věřím, že děti všechny na CD uvedené interprety znají a poslouchají, ale jsem si takřka jist, že ne kvůli písním, které kompilátor z jejich repertoáru vybral na CD pro děti. To jsou prostě jen takové pitomůstky, které vznikly, když si kapely nebo sólisté hráli NA děti, ale s tvorbou PRO děti nic společného nemají.
Album má líbivý obal se spoustou naivních či naivistických obrázků a spoustou skládanek a vložek. Vnitřek je pak neméně pestrý:
Vybrány jsou slabomyslnosti, hraničící někdy s morbiditou – Medvídek Květů, nebo Montyho Koník (tady se vyskytne v textu dokonce slovo „prdel“, co ale považuji za vrchol pokrytectví je, že v bookletu je „prdel“ nahrazena mnohem slušnější „zadnicí“. No sorry, Monty, ale tohle jsem si o Vás nemyslel, že budete takto potlačovat transparentnost a otevřenost, tak rodiče schválí zadnici při kontrole, co dětem kupují, a pak na ně z reproduktoru vypadne prdel? Jaký je rozdíl mezi prdelí psanou a zpívanou , že jste to tak změnil?), dále jsou tu Poletíme? se skladbou Drápy (tady se zase kaká… No, mohlo to být i horší, děti to slovo nakonec taky znají), či dokonce Narozeniny Jablkoně.
Připojeno je pár historických věcí, které mohly fungovat před deseti lety: Naše pračka dvojice Vodňanský-Skoumal, Koňabojí Já mám koně nebo Jaro od Tatabojs - těch je mi skutečně líto, ty jako děti znám a dovedu si představit, jak by Mardoša okomentoval, kdyby něco takového zaslechl u táboráku na konci osmdesátých let. Holt časy se mění a naše kritéria taky – v kolekci těchto písní ale právě Tatabojsí skladba působí obzvlášť vytrženě.
Pak tu máme pár kapel, které ani netuší, že by jejich písně mohly být použity pro děti: Do Afriky od Radůzy, Cicvárkovo Oko nabízí Mikuláše a dokonce i Žamboši přispěli svou Štěněcí – jaxe jmenuje štěňátko Žambochů? Žambošátko! Nevím co je v textu pro děti horší, jestli ta Montyho prdel nebo výraz „aligátorátko“. Zrovna od Žambochů by se dalo vybrat určitě něco, co by děti vzaly.
No, a pak je tu kategorie, která bezostyšně považuje děti za blbečky: Minach a Čokoláda, nebo Hm a Ruce, či Zubynehty a Kobylka (o týrání zvířátek) nebo Cymbelín s bigotní skladbou Komáři.
Jedině Dva a jejich Pingu Hop (tahle skladba má taky neuvěřitelné 4 minuty!!!) a Čankišou Ja pr pr jsou osobitě originální tím že rezignovaly na smysluplný text a děti by jejich skladby mohly využít při tvorbě tajné řeči, ve které si budou sdělovat nelichotivosti o dospělých (Dva) nebo pro nácvik soutěže v délce prdění bez přerušení a v různých tóninách. Moc pěkná zábava. (Čankišou). Ale popravdě, u těchto dvou jsem se aspoň pousmál. Důkaz, že je to spíše pro dospělélélé. Co děti, to nevím. Hlavně, že si mají kde hrát.
Proč je tam James Harries jsem prostě nepochopil. Asi ukolébavka. Nebo autorská práva. To spíš.
O tom, jakou pozornost a váhu kapely těmto písním „pro děti“ přikládají, vypovídá i délka písní. Daleko více než písním pro děti, odpovídá stopáž prostě takovým hrátkám a preludováním, které pak bylo líto vyhodit. Že pak se i v krátkých stopážích nakupí prohřešků jak na ploše operety je jasné – typické jsou Ruce skupiny Hm.
A paxe divme, že děti „žerou“ spíše žánry, ve kterých jsou považovány za rovnocenné partnery a ne za infantilní blbečky. Přitom i naše žánry mají dost písní, které by děti vzaly, jen se nesmí tak urputně tvářit, jako že jsou pro děti. Např. řada písniček z dvou alb zvířecích písní, které vyšly před několika lety u téže značky by sítem úspěšně prošla. A chybí Ebeni nebo Lenk.
Povídání uzavřu v duchu vtípků na CD: Písničky Proděti? Spíše, jak zpívá Čankišou, Prděti!

3B - Bongo BonBoniéra
3B: Bongo BonBoniéra
Vydavatel: Indies Scope
Vydáno: 2010
Hodnocení desky: 4,44/10
Seznam písní: Minach – Čokoláda • Květy – Medvídek • Jablkoň – Narozeniny • Radůza – Do Afriky • Monty – Koník • Žamboši – Štěněcí • Lada Šimíčková & Ivo Cicvárek & OKO - Mikuláš • Hm – Ruce • Vodňanský & Skoumal – Naše pračka • Tata bojs – Jaro • Koňaboj – Já mám koně • Poletíme? – Drápy • Cymbelín – Komáři • Dva – Pingu Hop • Zuby nehty – Kobylka • Čankišou – Ja pr pr • James Harries – Heno, Heno
Co o albu napsal Tomáš Doug Machalík: "Tohle tedy svým dětem pouštět nebudu. Není lehké napsat dobrou píseň pro děti a zárukou úspěchu evidentně není ani oslovení zkušených interpretů." (3 body)
Více komentářů v hodnocení desek
Hodnotit můžete i vy, stačí se pouze zaregistrovat
 



Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Ivo C.   |90.183.77.xxx |14.02.2011 10:55:11
Pro srovnání jiné recenze.
Tahle přímo od dětí:

http://www.proglas.cz/detail-clanku/3b- bongo-bonboniera-usima-deti.html

Zde soubor recenzí, které na desku vyšly jinde.
http://indies.eu/alba/721/bongo-bonboniera /
MK   |193.179.126.xxx |14.02.2011 12:00:40
1) Určitě. Dětem se líbí vraždy v televizi, chipsy a smažený hranolky. Jistě své dítě (pokud máš či budeš mít) budeš tim furtovat jen proto, že mu to chutná
2) ale tak ta adresa... Ivoši...
(PS:Jinak ale je velmi OK, že je možnost srovnání recenzí, chválím a děkuji, Ivo.)
  |93.89.102.xxx |14.02.2011 11:49:13
Tak za tohle, milé Kellerátko, bys zasloužilo od všech dětí co tu desku milují na prdel...
MONTY   |Registered |14.02.2011 12:37:02
Miloši, Miloši, vy se vážně chováte jako bulvární jelito!!! V písni sice je slovo "PRDEL", ale velmi hrubým způsobem jste jej vyrval z kontextu.

V písni je citace lučního koníka, který je rozčarován nad chováním dívky, která mu velmi neopatrným jednáním málem zlomila nožku.
Neříká jí ovšem " Polib mi PRDEL", či cokoliv by člověka mohlo napadnout po přečtení vašich emotivně laděných řádků.
Pouze jí sděluje "měl bych já ti po prdeli pětadvacet dát" .
Rovněž bych Vás milý Miloši chtěl upozornit na to, že "dítě" není jen člověk ve věku 4, či 5ti let, ale že děti jsou i lidé mající věk kolem 12ti let, či starší.

Krom toho mám doma malou, čtyřletou dceru, chodící do školky a neznám maminku, která by již v tomto útlém věku nepoužila slovní spojení " nezlob, nebo už dostaneš po prdeli".

Vaše totální přecitlivělost, je zase jenom jakousi ukázkou Vaší lásky k mé osobě.

P.S. Chyba textu na bookletu, není chyba vydavatele, ale má. Původně tam doopravdy měla zaznít "zadnice", ale když jsem tu píseň zpíval, velmi intenzivně jsem přemýšlel nad přínosem Vašich recenzí folkovému posluchači a ani jsem se nenadál, a byla zadnice,PRDELÍ.

S láskou
MONTY
Renata =o)  - slova   |Registered |14.02.2011 13:28:13
Jsem máma již dospělých synů a babča vnuka ve věku vaší dcery. Nikdy NIKDY jsem nepoužila vaše spojení. Vždycky to byl zadek. Možná jsem divná, ale kde jinde se má mluvit slušně než mezi dětmi a rodiči popř. dětmi a dospělými? Kolegyně má 12-ti letou dceru a té zakázala poslouchat Xindla. Každý to máme nastavený jinak...
MK   |193.179.126.xxx |14.02.2011 14:33:16
Monty, nepředpokládáte přeci, že by "dítě" ve věku 12 let na té desce byť jen na vteřinu spočinulo okem, že ne? Přeji vám pevné nervy při dospění vaší dcery do inkriminovaného věku a děkuji za odpověď.
Ivo C.   |90.183.77.xxx |14.02.2011 12:51:01
Adresa znovu, nějak se mi tam připletla mezera navíc...

http://www.proglas.cz/detail-clanku/3 b-bongo-bonboniera-usima-deti.html

Moje děti (4,2) tu desku párkrát poslechli, nicméně jejich nejoblíbenější není, to je jednoznačně Hradišťan Hrajeme si u maminky. Hehe - pokud si vzpomínám, Miloši, tu jsi taky strhal...

A pro Montyho - já s tou "prdelí" v textu (na dětské desce) mám taky jako rodič docela problém, ale to si můžeme říct jinde...
Anonymní   |90.183.77.xxx |14.02.2011 13:00:20
Je to zakletý, při kopírování adresy (resp. při ukládání zprávy) se tam vždycky přidají nějaké mezery.

Poslední pokus:

http://www.proglas.cz/detail-clanku/3b-b ongo-bonboniera-usima-deti.html

A jestli to nebude fungovat tak zkusit přes:

http://bandzone.cz/ladasimickova
Anonymní   |90.183.77.xxx |14.02.2011 13:01:37
Tak ani tenhle pokus nevyšel, ale chyba je někde ve způsobu ukládání zprávy - vždy se tam objeví nějaká mezera, která tam být nemá:(
Džexna   |Manager |14.02.2011 13:20:49
u komentáře je ikonka na vkládání hypertextových odkazů
http://www.proglas.cz/detail-clanku/3b-bongo-bonbo ...
Marek K.   |83.208.5.xxx |14.02.2011 22:29:50
Díky za to, že děti nejsou omezené v myšlení a tak nepotřebují ani náš názor na tohle CD. Ona vůbec dětská fantazie je v mnoha směrech rozmanitěší a co už dospělý Miloš nemusí, to třeba dítě rádo přijme. A nemusí to být jen dítě. Proto bych tohle album hned nezatracoval, spíš naopak.
Petr   |85.71.231.xxx |15.02.2011 13:30:18
Pro děti se narodili a vzácně spojili děda Svěrák a děda Uhlíř. proti nim je tato Bonboniera doopravdy z těch co ve skříni dlouho vydrží a pak, pokud se nedaruje někam dál... se vyhodí. Deska u nás hrála 2x - děti 3 a 5 jako celek absolutně nezaujala. Kdyžuž jsem se nechal nachytat na 3D brýle a slevu do Galaxie jim to samozřejmě za ty prachy zkusim vnutit, v autě jako mp3 po selekci, abych vybral ty bonbony co nechutnaji ani mně.
Montyho Koník určitě zůstane, Žambošátka i OKO s Koňabojem taky, víc teď nevím, slyšel jsem to před měsícem.
Dcera ta mladší má strejdu Xindla hodně ráda, Lásku v housce vyloženě miluje a ostatní písničky nezpívá nahlas(ještě), kdyžtak naštěstí komolí text. Možná, kdyby se spojilo víc rodičů, mohli bysme pana skokana poprosit, jestli by netočil k deskam light verze pro společný rodinný poslech. Jinak mravně narušuju, ale nemůžu si pomoct.
PS. - Díky milé recenzi jsem si připomněl krutou smrt Bongo-Bongo normálně jsem zapomněl že existuje a jak ten vtip začíná a musel si ho vyguglovat ;-)
Peggy   |81.91.216.xxx |15.02.2011 14:01:55
Myslím, že soukromý názor p. Kellera nemá s recenzí hudební desky nic moc společného. Divím se, že někteří lidé se slovními výlevy p. Kellera ještě stále zabývají a ztrácejí tak čas, který by mohli věnovat příjemnějším věcem, třeba poslechu alba písniček pro děti Bongo BonBoniéra, které se mi a spoustě dalším lidem a dětem moc líbí
MK   |193.179.126.xxx |15.02.2011 15:34:31
Proč si Peggy ksakru myslíte že nemám právo zveřejnit soukromý názor a vy ano???
Mirek Pátek  - Ksakru   |Registered |16.02.2011 11:39:35
Omlouvám se za irelevantní příspěvek, ale chtěl bych poděkovat Miloši Kellerovi za spelling slova ksakru. Zvedá se mi kufr, když vidím v podobných slovech písmena x nebo q.
MK   |193.179.126.xxx |16.02.2011 11:51:36
možná tam ještě měla být mezera K sakru...
Peggy   |81.91.216.xxx |18.02.2011 15:13:21
Jistě že můžete zveřejnit svůj soukromý názor jako ostatně každý Je to pořád dokola.. Vaše snaha zaujmout formou provokace použitím ostrých slov bez hlubší myšlenky.. snaha o vyjádření se k věcem, kterým až tak nerozumím.. když se podívám na Váš hudební vkus na iFolku, tak je mi jasné, že prostě máte rád jiné věci a jinou hudbu, než kterou mnohdy hodnotíte.. chybí mi u Vás objektivnost a "být nad věcí".. pořád si myslím, že aby se člověk mohl považovat za hudebního kritika a nesnažil se pouze vyjádřit svůj kritický názor (viz Váš profil na iFolku), měl by hudbě trochu rozumět a být schopen ji vnímat více zeširoka.. pokud tomu tak není, tak za hudebního kritika může být považován každý, kdo napíše kritický ohlas na nějakou desku a okoření to dostatečně pichlavými narážkami, aby si jeho článku někdo všiml a reagoval na něj.. takže pořád nechápu, proč Vaše narážky zvedají spoustu lidí stále ze židlí, když přece je to jen a jen Váš soukromý názor.. možná je to tím, že tenhle Váš soukromý názor sdělujete pod hlavičkou iFolku, ale to už je věc vydavatele.. (nechápu to, ale Pavel Rada mi jinak příjde celkem normální
MK   |193.179.126.xxx |18.02.2011 15:45:01
Víte Peggy, vy v tom máte docela guláš. Názor sděluji pod hlavičkou Folktime, se kterým Pavel Rada má pramálo společného. Folktime je tady toto, co teď čteme, víme? Jinak je pravdou, že jsem sděloval svůj názor pod hlavičkou IF, dále jej sděluji pod hlavičkou FC (vlastně už rok jen "F" ) a taky pod hlavičkou CR. To je hlaviček, co berou názory mé hlavičky, co? Poslechněte si např pořad Folkmenu na Countryradiu (neděle 19,00 - sorry za reklamu) a dřív nebo pozdějc tam uslyšíte Montyho a písničky z Bongobongo jsem hrál zrovna minulou neděli - takový já jsem, víte?
Jinak zkuste se na to podívat z druhé strany: není PRÁVĚ PROTO, že mám oblíbené i jiné žánry než folkový rybníček, zaručen jistý nadhled nad žánrem a možnost srovnání s tím co se děje jinde a odhalení sraček ( promiňte ten výraz, ale když jsme tu měli prdel, tak tohle snad už sneseme taky) než ti , co se po uši plácají a topí v tom folkovém rybníčku? He?
Peggy   |81.91.216.xxx |22.02.2011 00:38:26
MK: To byla narážka na Folk, Folktime a iFolk dohromady, neznám ostatní vlastníky. Countryrádio (naštěstí) neposlouchám Mě je jedno co pouštíte v rádiu, mě vadí Váš útočný styl při psaní (osobně Vás neznám, je možné, že se takhle chováte i v mluveném projevu) a zhazování výtvorů druhých, jejich práce, když sám byste patrně nedokázal vytvořit ani jeden Bonbónek, který by vám třeba Indies vydalo. Můžete mi prosím upřesnit ty jiné žánry? Z těch informací na iFolku mi připadlo, že naopak jste dost vyhraněný na určitý (spíše retro) hudební styl a máte problém vstřebat hdubu, která z něj vybočuje a vyžaduje teochu náročnější poslech, neboť obsahuje více než jen 3 akordy ;-) Takhle se aspoň prezentujete svými recenzemi. Možná byste si mohl zkusit napsat vlastní recenzi sebe sama, svého psaného projevu, což by pro Vás neměl být problém, když si libujete v psaní kritických recenzí Myslím, že kdyby Váš názor brali lidi a hlavně muzikanti vážně, Folk by už nežil. Opravdu jsem ráda, že tomu tak není
MK   |193.179.126.xxx |22.02.2011 10:12:07
Peggy, když koupíte tvrdej nebo gumovej rohlík, kritizujete jej a přitom byste ani takovej udělat nedovedla. Kolikrát to tu mám opakovat??? Myslím, že ve výčtu na IF uvádím hudbu, kterou mám rád, což může být rozdíl od hudby, které rozumím. Bohužel, vy si navíc soustavně strašně odporujete - na inkriminované desce pro děti není ani jedna pseň, která by, jak píšete: "vyžaduje teochu náročnější poslech, neboť obsahuje více než jen 3 akordy". Právo neposlouchat Countryrádio samozřejmě máte, ale slovo "naštěstí" v závorce bohužel velmi shazuje použitelnost vašich názorů na folk, včetně toho, jak vážně brát folkové recenze. Je mi líto, že vám nemohu podat lepší zprávu.
Belmondo   |194.213.40.xxx |15.02.2011 14:17:18
Byť bych volil zřejmě jiná slova a jiná slovní spojení se základní myšlenkou recenze se ztotožňuji. Tato deska skutečně není výběrem folkových písniček pro děti, kterým bychom se mohli chlubit. Zlatá Havěť nebo i Kašpárek…
Kuba Horák   |Registered |15.02.2011 14:57:06
Ve světě Maximů Turbulenců a Dád Patrasových mi přijde každá deska směrovaná dětem docela důležitá. A jinak si to jistě za nás rozhodnou právě ta děcka.
MK   |193.179.126.xxx |15.02.2011 15:33:50
Díla na této desce se k Maximům a Dádám mohou směle přirovnat. V dobrém, nebo ve zlém, to jest na každém jednotlivci.
Petr   |85.71.231.xxx |15.02.2011 17:26:19
To zase né, napsal jsem hezky nezaujala, vyberu bonbony ktere mi nechutnaji - ne že jsou hnusný a k zblití. Jako nepěknou recenzi klidně, na to jsou tady zvyklí, ale takové přirovnávání k tomu nejhoršímu co ve vesmíru a přilehlém okolí existuje brrr, to si fakt ty "díla" nezaslouží.
Ještě tady začněme říkat písničkám "věci" a folk (do)žije?
Kuba Horák   |Registered |17.02.2011 12:19:55
Tak to už bych, Miloši, bral jako urážku:)
MK   |193.179.126.xxx |17.02.2011 12:23:41
Co bys bral Kubo jako urážku? Ona se ta diskuse tak divně řadí.
(Btw. určitě máš tip na výběr písniček )
Kuba Horák  - co bych bral jako urážku   |82.150.166.xxx |17.02.2011 23:41:35
Dobrý odhad, Miloši-) Určitě bych se o tom rád pobavil. ale když už jsi to prokoukl, nechám to asi na jindy. to srovnání s Maxim Turbulenc bych nesl špatně.
MONTY   |90.180.209.xxx |18.02.2011 00:35:12
První den jsem byl, za Váš výrok doopravdy nazlobený. Přirovnávat autorská díla (jakákoliv) k remixovaným dětským popěvkům je docela troufalé a urážlivé. Touha napsat na Vaší adresu cokoliv popudlivého, vulgárního byla ve mně k neudržení, ale pak mi to došlo. 

Miloši, že Vám chybí pohlazení, obětí, či pochopení? I když se to nezdá, já si Vaší práce nesmírně cením, jste pro mne mediální oporou a rádcem. Dokonce v tomto případě (Monty, v písni pro děti zpívá PRDEL) jste mým svědomím. I přes to, že Vás s největší možnou úctou na dálku objímám a  posílám pohlazení, Vám musím sdělit, že si za touto písni stojím a ani na minutu jsem o ní nezapochyboval. Ono totiž stačí, když člověk přestane přehlížet věci malé, díky těm velkým…. Ostatně tak to je i v písni Koník… „Chtěla vidět srnu jak utíká, přitom málem sedla na lučního koníka“.

Dále je zcela zbytečné Vám cokoliv vyčítat. Jak říká jedno přísloví "do litru, víc než litr nenaliješ"
MONTY   |90.180.209.xxx |18.02.2011 00:38:08
Omlouvám se za špatné zařazení. Komentář samozřejmě patřil Milošovi.
MK   |193.179.126.xxx |18.02.2011 10:21:00
Když jsme tu prdel ještě otevřeli, Monty - z článku plyne, že mi především vadí ten rozpor mezi textem zpívaným a psaným. O samotné prdeli lze pochopitelně diskutovat také, ale ten rozdíl mi přišel významnější. Leč vysvětlil jste ho taky, takže OK.
Peggy   |81.91.216.xxx |18.02.2011 15:15:44
tahle tedska je podle mě určitě na vyšší úrovni než Maximové a Dády.. pane Keller
MK   |193.179.126.xxx |18.02.2011 15:37:06
Určitě vám tento názor nebráním vyslovit, Peggy.
Lada   |83.240.109.xxx |17.02.2011 16:46:23
Ať už je to jak chce, kaká se i v Ebenech - konkrétně v písni Sloni na albu Havěť všelijaká -) a jaká je to super písnička! Takže jenom z toho se nic vyvozovat asi nedá a třeba píseň Drápy bych kvůli tomu hned nezatracovala -) L.
Slávka -vy-  - Jak mi chutná Bongoniéra + krátká pohádka   |62.209.192.xxx |18.02.2011 12:27:18
Ne, opravdu nejsem cílová skupina, ale když je tu tak pěkná diskuse!
Pár bonbónů jsem vybalila z pozlátka a dala ochutnat i kolem sebe. Kantora (a biologa k tomu) jsem musela křísit nejdřív frťanem a pak pohádkou:
"Maminkóóó, pančelka říkala, že kravička nemá štěňátka a už vůbec ne kravátka! Jak tóóó? Dyť přece štěťátko od lva je lvátko a od tygra tygrátko!!! Dyť je o tom štěněcí písničkááá!" ječí zoufale zklamané dítko, které dostalo kouli z bížule. Matka se chytá za hlavu a pak za slovíčka: "Ale to je taková legrační písnička, přece, aby ses naučilo hrát si s češtinou... Koukni!" a ukazuje text v bukletu: "Všechna zvířátka mají na začátku velké písmeno, takže to vlastně nejsou zvířátka, to by bylo malé písmeno..." zaplétá se do vysvětlování, ale moc jí to nejde, protože zjišťuje, že autor byl při "přechylování" štěňat poněkud nedůsledný. "Vždyť přece víš, že zvířata mají mláďata, sloni slůňata a kravičky telata - a ty jsi naše pesátko!" končí taky zoufale a proklíná v duchu básníka, který blbne hlavičku jejímu tupému dítku, i jí samotné. V pominutí mysli pak háže stříbrný kotouček z okna.
Biolog se uklidnil a šel si nalít druhého frťana, já si Štěněcí pustila znovu (kule mi už nehrozí).
Taky jste si všimli, jak je každý citlivý na svůj obor? I lidi, co jinak mají docela smysl pro humor? Asi to bude opravdu tím, že každý se smějeme něčemu trochu jinému. Ostatně i já jsem smířená s tím, že když si dělám legraci, ne každý to chápe.
Jinak se nám třeba líbila Naše pračka, Drápy jsem ustřihla hned.
Četla jsem si taky hodnocení těch dvou malých sourozenců (odkaz Iva C. na Proglas) a celkem mě vyděsilo, že sedmiletý chlapeček komentuje: "Byly tam zajímavé nástroje, flétny, lesní roh..." To asi nebudou úplně "normální" dětičky, že? Já aspoň neznám žádné dítě v tomhle věku, které by znalo lesní roh.
Jo a mimochodem, maminy kolem mě vyhrožují zlobidlům, že jim dají na zadek. Vesměs souhlasí s Renatiným =0) názorem: "kde jinde se má mluvit slušně než mezi dětmi a rodiči popř. dětmi a dospělými?"
Poslední poznámka: zdá se, že ani zdejší hodnotitelé desek nejsou cílovka, zato v hodnocení Bongoniéry jsou (zatím) trapně jednotní. Dostanou na zadek všichni?
Petr   |85.71.231.xxx |18.02.2011 17:12:01
Cílovka desek pro děti jsou i rodiče a)to kupují
b)to musí poslouchat. Proto mě prosím omluvte za ta hrubá slova v reakci na příspěvek, kde se objevilo slovo Dáda - to u nás smí vyslovit jen Xindl v refrénu písničky Mlč a buď ráda.
Když to tak po sobě čtu, by bylo dobrý kdyby to bylo směřováno té černovlasé teenagerce v babičkovském věku. Písnička je o něčem jiném, má čtvrté slovo prd a 2x slovo "chlastem" asi taky nebude zrovna pro děti, už jsem si koupil walkmana, abych jim nenarušoval ten vývoj.
  |93.89.103.xxx |19.02.2011 01:30:42
Slávka to napsala moc hezky, upřímně jsem se bavil. Chudák biolog. S takovým zaměrem jsem Štěněcí psal, aby to byla samoúčelná pitomina, do které kromě hravosti a provokativního pokřivení češtiny zakleju informaci, na kterém kontinentu štěňátka mají své domečky. Aby se dospělí pekli a děti měly radost. Já vím, jak se jmenují mláďátka správně Slávko, i to nedůsledné přechylování je záměrem. Su totiž malé géniátko. PS: Kellerátko, pusť nám prosím Štěněcí párkrát v rádiu ať ty Turbulency trochu v popularitě dotáhnem...
Slávka-vy-  - pohádka pro biologa   |80.188.9.xxx |19.02.2011 09:57:34
Pro Hž: Já přece ani na okamžik nepochybovala, že právě Štěněcí autor česky umí dokonale /na rozdíl, bohužel, od některých jiných autorů /! V té pohádce pro biologa je zmíněna zoufalá matka pitomého dítěte
A prvně jsem tu hříčku slyšela kde asi? Ve Folkmenu, jistě . MK se v tom, co vysílá na CR, nenechává ovlivňovat vlastním vkusem , čehož ovšem /v jiných případech!!!/ i lituju. Takže i tu Dádu jistě brzo dotáhnete!
davy   |Registered |19.02.2011 10:36:17
Vzpomínám na konec 80. let, kdy právě Dáda měla v jedné písničce "tuřátka" (autorem textu byl Svěrák, takže pochyby o znalostech češtiny nepřicházejí v úvahu) a našim dětem to žádný chaos nezpůsobilo. Maxim Turbulenc tehdy naštěstí ještě neexistovali nebo přinejmenším nebyli tak známí.
Při výchově jsme zpravidla používali decentnější názvosloví. Ale už jsem zažil situaci, že onen vulgárnější výraz může sloužit jako motivační prostředek, aby se ráčkující dítě naučilo správně vyslovovat "r". Předtím totálně selhaly neatraktivní metody typu "řekni tdám, tdumpeta, tdenýdky". Ale když dítě ví, že bude umět vyslovit toto "kouzelné" slovo, úplně jinak se snaží.
"Naše pračka" je pro mě velmi inspirativní, neboť pračky u nás nemají zrovna nejdelší životnost. Takže si poslední dobou pro sebe zpívám upravenou leč pravdivou verzi "naše pračka Indesit potřebuje odrezit".
Džexna   |Manager |19.02.2011 20:29:46
Jj, davy, jen potvrzuješ, že i rodiče jsou cílovka, jak správně píše Petr! ))
ještě k Dádě: písničky, který zpívala, no zpívala , nebyly špatný. Chytlavý Uhlířovy melodie, Mládkovy písničky nebo Svěrákovy texty (pod pseudonymem Emil Synek) z desky Pasu pasu písničky zlidověly u generace dnešních rodičů mrňat a vkus jim moc nekazily. Nebo jo? Naopak diskoparodie Maxim turbulenc jsou obludnost odpovídající té trojici.
Belmondo tu jmenoval desky pro děti, které se podařily lépe než Bongo, přidala bych ještě Máme doma papouška od Ponožek p.S. Svižné melodie a vtipné texty, které upoutají hned od začátku a dětem se dobře zpívají. Jistě, bonus "Mistr smraďulíny má pokaděný plíny" je hodně praštěný, ale halt, je to téma všem důvěrně známé, navíc s neodbytně "vlezlou" melodií, kterou si zapamatují i ty nejmenší děti.
čtenář - ka   |81.19.46.xxx |20.02.2011 13:03:18
Z generace rodičů dnešních mrňat... Jako dítě jsem byla na koncertě, karnevalu kterési tehdejší dětské zpěvačky, co tam zpívala už opravdu nevím, ale vzpomínám si, za co jsem šla i s jakými dvěma jsem tančila, bylo to fajn. Nápad byl tehdy babiččin, ob generaci.
K článku - není nadto, když si děti zpívají pěkné české písně, dva malé kluky dvojčátka s čertsvě obměňovanými předními zoubkama jsem slýchala zpívat sborem ve hře na vláček ...uásko má, jsi jediná, do tšinácti nevinná, vyh_nu si ukávy, puaštím s tebou do tuávy... bylo to veselé.
Slávka -vy-  - kouzelná slova   |80.188.9.xxx |19.02.2011 21:40:15
Davy, nepochybně, kouzelné slovo na pravém místě dělá divy! Pamatuju, že při zpěvu lidových písní znělo v naší (asi třetí?) třídě nejdůrazněji a s největším potěšením: "...a to tele HUBOU mele!" Ale to už je šerý dávnověk.
Šlo mi spíš o to, že mě čerti berou, když vidím vystajlovanou čúzu vlekoucí za ruku mrňavé ubrečené dítě (taky vystajlované), na které "láskyplně" ječí: "Pohni, hajzle, nebo dostaneš na prdel!" Řekla bych, že Renata to myslela nějak podobně. Což je něco úplně jiného, než když táta (jako ty) odnaučuje potomka ráčkovat.
Ještě jinak k Bongoniéře - lidi jsou různé, mají různý vkus, inteligenci i smysl pro humor. Děti, nakonec, jsou na tom stejně a když mají možnost, řeknou, co jim sedne a co ne. Jenže vkus se obvykle vyvíjí, a když si vzpomenu, co všechno jsem milovala v osmi letech - něco teda fakt děs! Ale zase - něco z toho se mi líbí dodneška.
Ondra  - CD pro DĚTI   |93.95.35.xxx |19.02.2011 16:51:54
Miloši, myslím, že vy zrovna nejste cílová skupina, pro kterou bylo toto CD vytvořeno. Nejlepší recenzí na dětské CD je podle mě ohlas dětí. To, co se vám zdá jako infantilní, nebo přiblblé - to se může dětem právě nejvíc líbit : "Hele mami, oni tam těm zvířátkům, říkají štěnátka..." Příště až budete nějaké dětské CD hodnotit, prosím, poraďte se s nějakým dítětem.

PS: Mohl byste uvést pro příklad nějaké CD určené prvoplánově dětem, které byste zhodnotil kladně? Vzpomínám si, že ani z dětských desek Radůzy nebo Sesdter Steinovýcch jste nebyl kdovíjak nadšený.
MK   |212.71.128.xxx |20.02.2011 07:58:36
Myslím že jsem tam nejméně dvě věci naznačil, jiné tituly proti kterým neprotestuji, přidali jiní diskutující a navíc jsem v recenzi nebo některé odpovědi vcelku vymezil, jaké písně na děti zabírají nejvíce.
Nemůžu říct "Jděte se podívat na Dětskou Portu abyste věděl co děti zajímá", protože mám o Dětské portě informace jen ze záznamů a CD, ale i tak je to velmi ilustrativní. I na tu radu "poradit se s dítětem" jsem již výše odpovídal - radíte se s ním, když se ho ptáte co chce dělat a co chce jíst? Co si myslíte že by dělalo a jedlo?
J   |90.179.188.xxx |20.02.2011 16:19:57
HŽ: ani nevím, jestli se tam nakonec objevilo mládě ptakopyska: kuřopískoviště?
Tomáš Pohl   |94.113.162.xxx |20.02.2011 17:14:55
Jo, nemít Miloše, máme tu pustinu v diskusi. Psát a hrát pro děti je moc těžké. Někomu se dařilo tak, že má hrob na Slavíně. Inu kokrhat a chrochtat, to není jen tak. Bohužel zatím vnukovi Bongo nepustím, raděj mu zpíváme songy, co mě učil táta- Utíkala bába kolem rybníka nebo Našel to dědeček, našel to v lese. Jinak dětský slovní hrubne, to se musí nechat. Na druhé straně se dost budoucích soudců a advokátů, které učím neumí pořádně česky vyžvejknout.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
1516171821
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib