gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

21.02.2014 Velká hudba (Miloš Keller)    PDF Tisk Email
Recenze

Jak jsem to napsal do jedné věty u hodnocení desek ve Folktimu? No, pro přesnou citaci se tam mrkněte, v kostce řečeno to byl mírný údiv nad tím, že se po letech hudebně s Ivo Cicvárkem shodnu. Shodou okolností moje první folková recenze pro magazín Internetfolk (dejmupámbuvěčnouslávu) byla právě recenze jeho desky se skupinou Oko, vyjádřil jsem v ní překvapení, jak je to deska bezvýrazná a v manýrách se válející (něco takového jsem si dovolil asi jako první recenzent ve folku vůbec a asi jako první o jakékoliv folkové desce v historii - třeba ještě někde na síti je…). Od té doby jsem Ivoše sledoval s velkým odstupem a obvyklým výsledkem poslechu byla otázka: „Proč do těch kláves tak mlátí a proč tak řve?“

Asi jsme oba dospěli. Já poznal, že folková cesta dál nepovede syntézou židličkového, flétničkového a trampského folku, co a jak poznal Ivo si netroufám definovat, ale už předchozí deska s Ladou Šimíčkovou mě upozornila, že éra mého jednovětého hodnocení Ivošovy produkce končí. A deska Velký svět to potvrdila mnohonásobně.

Kompaktní, silná ve výrazu hudebním, textovém i pěveckém, současně však zvláštně pokorná a poučená. Bez vnějších efektů (i Ivošùv zpěv je příjemně civilní, přesto však výrazný a při mezihrách se přímo těšíte, až zase začne zpívat - ten zpěv se nakonec ukáže nejsilnější stránkou desky a kvůli němu - ale nejen kvůli němu - se k ní budete vracet), ale nechce se napsat "komorní", to je příliš slabé a ploché slovo. Ivo nás na desce zve do svého světa (chtělo by se napsat: zatímco na předchozích deskách se bránil našemu světu), současně ale vůbec neslevil z jeho mnohotvárnosti a pestrosti, nenabízí nám nějakou zjednodušenou verzi přístupnou každému. Jen začal klást důraz na jiné aspekty toho světa, než předtím a tím se stal sdílnějším. Nezříká se ani kontroverzních výpovědí určených k diskusi (Děti hrdinů) i ty však podává s pokorou vědomí dialektiky světa.

Jsem zvyklý hledat souvislosti a inspirace v písních s něčím, co tu už bylo, souvislosti, které ani sám interpret vědomě netuší (ale prostě někde něco slyšel a zůstalo to v něm), ale u desky Velký svět jsem nic takového nenašel. Všechno původní, vlastní a ověřený pohled a názor - hudební i textový, takový, jaký se nezíská rozhodnutím interpreta, že takový názor bude v písních mít, ani po několika písních, ale po mnoha letech soustavného života v hudbě. Nemůžu ani napsat, že by Ivo experimentoval - naopak, vzal si z experimentů předchozích let to nejlepší, přitom však je to deska víc folková, než všechny předchozí. Pokud čekáte výrazné melodie, dočkáte se. Pokud čekáte změny tempa a nálady v písni (nejen mezi písněmi), budete spokojeni také. Pokud se chcete vracet k textům a hledat v nich jak jinotaje, tak i prosté slovní hříčky, budete uspokojeni také (Nový heslo). Úvodní dvě skladby (Na cestě a Tušení souvislostí) jakoby desku předurčí, ale nebojte se, v průběhu desky se nezopakují, Ivo jen jejich nápady rozvine. Trošku se vymyká Venuše - hudebně i textově - nebudu prozrazovat téma, ale je tak poeticky a současně prakticky pojato, že jsem se do popisovaného prostoru šel schválně podívat a už vím, co budu dělat v důchodu. Hudebně se blíží k jazzovému jamování a je pěkným oddechovým místem na desce (je zhruba v polovině). V této souvislosti mě napadá, že ani ostatní skladby nebudou řazeny náhodně, protože hned následující Mariáš bude "mužskou" obdobou Venuše (asi se i ten mariáš naučím). Aranže desky, kromě příjemně dominantních kláves, ozvláštňují tuba, lesní rohy či saxofon. Až na dvě výjimky (kde spolupracoval Hub in) je autorem kompletně Ivo Cicvárek, a to je další kladný argument, proč by deska u vás neměla chybět: široká škála uměleckého výrazu Ivoše. Z dalších jmen mě zaujalo jméno Jana Žambocha. Po také silné loňské Honzově desce mě napadlo, že by bylo zajímavé slyšet vysloveně společnou desku těchto dvou. Kdo ví.


Ivo Cicvárek - Velký svět
Ivo Cicvárek: Velký svět
Vydavatel: vlastním nákladem
Vydáno: 2013
Hodnocení desky: 8,83/10
Seznam písní: Na cestě • Tušení souvislostí • Nový heslo • Na dvou březích • Fotka z příměří • Venuše • Mariáš • Vzduchoplavecká • Mezerník • Děti hrdinů • Jednou začneš znova • Touha • Kruh • Jak je velký svět
Co o albu napsal Tomáš Hrubý: "Je to radost, když písničkář, kterého poslouchám déle než 15 let, takovým klidným "ne-kurt-cobainovským" způsobem, tj. kombinací muzikálnosti a pracovitosti, dojde takhle vysoko. Najednou má písně, které se mohou směle rovnat slavnějším kolegům, promyšlené provedení, desku s druhým plánem... mňam." (9 bodů)
Více komentářů v hodnocení desek
Hodnotit můžete i vy, stačí se pouze zaregistrovat
 



Sdílet na...
Kam dál?

» Brno v létě rozezní Festival ve středu (FOLKtime.cz)

» Rozhovor s Kosmonautem: Ivo Cicvárek (Kosmonaut)

» Soukromé písně brněnské autorské dvojice Lady Šimíčkové a Ivo Cicvárka (Indies Scope)

» Koncert písničkářek, o kterých ještě uslyšíme (Marek Kamínek)

» Folkové stupně v listopadu (Miloš Keller)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Lucka   |213.29.198.xxx |21.02.2014 19:41:00
Ivoši, seš mrtvej... víš, kdo ti teď právě pochválil desku?
Proč tu nejsou žádný komentáře, jakej je zas Miloš Keller hroznej padouch? A jak píše příšerný recenze a vůbec tomu nerozumí? A jak v životě nenapsal o nikom nic hezkýho a všechny jenom sráží? A mě se ta deska taky líbí, to znamená, že opět zas jednou souhlasím s recenzentem..takže jsem si to teď podepsala taky . ještě, že nepíšu příjmení...
MK   |213.195.200.xxx |22.02.2014 15:46:02
Ale to je známé že pod kladnou nemá kdo co připsat a s tímto vědomím taky přikládám validitu rozhořčeným příspěvkům pod "přísnější" recenzí.
Víťa Troníček  - to MK   |109.238.33.xxx |25.02.2014 20:55:48
Prosím, nepřekrucovat.
Je jedno, jestli je recenze kladná či záporná.
Reagovat je třeba, pokud je recenze řemeslně špatná, nekonstruktivní nebo dokonce stupidní.
MK   |213.195.200.xxx |26.02.2014 11:08:06
Ale prd, Víťo, natolik už to dělám dlouho, abych věděl, že výmluvy typu "recenze řemeslně špatná, nekonstruktivní nebo dokonce stupidní." přicházejí vždy, kdy recenze vyzní pro desku negativně. NIKDY tato výmluva nepřišla ne recenzi pozitivní. Nelži tu nám ale hlavně sobě do kapsy.
Víťa Troníček  - to MK   |109.238.33.xxx |27.02.2014 22:56:45
Jsi nenapravitelný...
MK   |213.195.200.xxx |01.03.2014 12:15:26
A ty Víťo?
Vláďa  - Pochvala   |77.236.218.xxx |23.02.2014 12:37:04
Tak tedy pochvalná recenze. Přímo chvála od začátku až do konce. Pro ty, co už to CD mají, to znamená příjemný pocit, že nevyhodili peníze zbytečně. A pro nás, co ho ještě nemáme, že si jej co nejdříve máme sehnat. To je asi tak normální, a v pořádku, nebo ne?
Takže tedy dík za tip na dobrou muziku.
P.S. Normálně bych to nepsal (proč taky), ale když tu občas čtu ty stesky nad malým množstvím ohlasů pod kladnými recenzemi, tak to musím trochu vylepšit.
Jo, ale přece jen jedna poznámka: Recenze chválí úplně všechno, nenašla na desce jedinou chybičku. Tak proč ty dva bodíky dolů? Trochu tomu asi nerozumím.
Kastelán  - Pochvala   |95.82.149.xxx |23.02.2014 20:28:12
Jestli mě někdy něco skutečně vůbec nezajímalo, tak je to recenze kritiků na nějaké dílo. Takže je mi šumák co o něm nějaký pisálek, co sám sesmolí s bídou pár řádek napíše a raději se nechám vést vlastní hlavou a vkusem. Už jsem totiž slyšel příliš chvály na totální pitominy a příliš mnoho špíny na dobré věci od těchto samozvaných "znalců". Jestli potřebuješ schválit svůj kup od někoho takového, je mi tě upřímně líto.
Slávka -vy-  - gratulace   |109.80.96.xxx |23.02.2014 22:38:41
Gratuluju Kastelánovi! Krásný příklad toho, jaxe dá čtivě reagovat na veskrze pochvalnou kritiku.
Na rozdíl od něj si já přečtu různé názory velmi ráda - někdy s nima souhlasím, někdy ne, protože se rovněž řídím vlastním vkusem a ten máme (naštěstí) každý trochu jiný, ale v každém případě se na recenze vždycky těším (na budoucího kolegu pisálka Montyho zvlášť). A to mám za sebou dlouholetou zkušenost s kritikama soudruha Klimenta (pro šťastné ne-pamětníky - s. Kliment "zasvěceně" kritizoval filmy z té jediné správné pozice a jeho názor byl naprosto směrodatný, chodilo se zásadně na to, co ztrhal).
Pokud jde o inkriminovanou desku, MK mi jen potvrdil, co jsem čekala - že se mi tahle placka bude líbit.
davy   |Registered |23.02.2014 23:40:28
Mě zaujalo, že Kastelán vůbec reagoval a že si k tomu vybral zrovna tuto recenzi na tomto údajně živořícím serveru. Tolik recenzí vychází na Idnesu a dalších hojně navštěvovaných serverech, ale Kastelán si vybral zrovna Folktime.
Kastelán  - gratulace   |95.82.149.xxx |03.03.2014 21:57:12
Milá Slávko, děkuji za gratulaci, ale v podstatě není k čemu gratulovat. Já nereagoval na pochvalnou kritiku, ostatně jsem ji ani nečetl, neb mě, jak jsem psal nezajímá, ale na to, že někdo potřebuje recenzi k tomu aby si koupil desku. Asi podle stylu "je to sice mazanina a nelíbí se mi, ale lidi to chválí, tak to teda koupím a pověsím do obýváku abych byl in".
Na Davyho a MK nemá cenu reagovat, ti si vystačí sami. Že jo kucí???
Slávka -vy-   |109.80.96.xxx |04.03.2014 10:06:21
Kasteláne, k vaší reakci můžu napsat jen jedno - kdybych se, stejně jako vy, uchýlila ke konstruování nepodložených závěrů, došla bych asi k názoru, že jste rozumu poněkud mdlého
Ale tady by se mělo hlavně diskutovat o muzice, že ano?
Kastelán  - Mdlý rozum?   |95.82.149.xxx |08.03.2014 02:05:32
Inu Slávko, kdybych se stejně jako vy uchýlil do oblasti urážek, napsal bych rovnou, že jedinec, který potřebuje sebestředného a nadutého kašpara, jako je MK k tomu aby se rozhodnul, zda je ta či ona deska dobrá či nikoliv, je prostě úplně vypatlaný idiot.
Tady se ale už dávno o muzice nediskutuje. Tady si jen honí triko pár zoufalců a zoufalek jako jste vy.
Já sem jen nakouknul, ale vidím, že to nemá smysl. Dál se utvrzujte v tom jak jste důležití a jak bez vás folk nebude existovat.
Já si raději půjdu poslechnout dobrou muziku. A nebo si prostě vezmu kytaru a sám si, (byť ne tak dokonale jak to asi umí pan MK) jen tak pro sebe zahraju něco od někoho, kdo na rozdíl od těch důležitých MK něco trvalého pro folk zanechali.
davy   |Registered |08.03.2014 10:33:40
Myslím si, že oblast urážek zde nenačal MK a už vůbec ne Slávka. Jen pro připomenutí: kdo psal "je mi šumák co o něm nějaký pisálek, co sám sesmolí s bídou pár řádek napíše"?
Čtení recenzí není povinné. Někdo si je přečte, někdo je ignoruje, ale když se rozhodnu si něco nepřečíst, tak to přece nebudu kritizovat, nota bene když nevím, o čem to je. Pozbývá to smysl. Asi jako kdybych přišel do restaurace, dal si smažený květák a poté začal kritizovat svíčkovou.
Nemyslím si, že někdo z nás by byl v pozici zoufalce, který si potřebuje něco dokazovat. Ale občas zjišťuji, že zejména MK je do této pozice vmanipulováván, aniž by se o to sám snažil.
Já osobně bych si těžko mohl pořídit všechna vyšlá CD, a kdybych na ně měl finance, tak bych je zase nestíhal poslouchat. Ale o to víc se snažím číst recenze a navíc je vnímám jako inspirativní literární útvar. Kromě toho jsem sám muzikantsky aktivní a potřebuji sledovat, co se děje u konkurence. Jednou možná nastane den D a MK mě (resp. naši kapelu) recenzentsky setře hlava nehlava. Takže musíme hrát, hrát a hrát, abychom toto nebezpečí minimalizovali. Čímž mám ještě méně času na poslech různých CD a s tím úměrně vzrůstá význam recenzí.
Slávka -vy-   |109.80.96.xxx |10.03.2014 00:46:44
Inu, Krakonoši, když ste to tak pěkně nanes, myslím, že vaše rozhodnutí jít si něco pustit je pro vás velmi dobrá volba. Ale holt moje volba je přečíst si příspěvky všech ostatních zoufalců (Monty s těma pisálkama byl ještě laskavej ) a občas něco připlknout o tom, co a jak jsem slyšela já. Asi vás dorazím tím, že být jmenována v jedný řadě s davym a MK je pro mě vlastně čest. Jeden teoretik s encyklopedickými znalostmi a navíc praktik, druhý teoretik schopný vidět v souvislostech... chtěla bych to mít tak naposlouchaný a srovnaný v hlavě jako oni dva. Ale to samozřejmě neznamená, že s nima vždycky a ve všem souhlasím, chápete? Ale soudím, že váš problém bude jinde. Příjemný poslech vaší dobré muziky.
davy   |Registered |10.03.2014 11:21:37
Dovoluji si opravit, že to není Krakonoš, ale Kastelán. To v tom hradě tedy musí vypadat...
Slávka -vy-  - omluva   |194.228.232.xxx |10.03.2014 11:34:56
Omlouvám se (v tomto případě ) Krakonošovi - máš pravdu, davy, moje odpověď patří Kastelánovi!
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |10.03.2014 14:51:34
Já jsem si říkal, že sem jsem nepřispíval a nedal příležitost k tepání mých zoufalých článků a recenzí
Kastelán   |95.82.149.xxx |12.03.2014 23:40:07
O hrad neměj strach. Tam to vypadá určitě líp jak tady.
Vy tady brečíte, když nikdo nenapíše že se nediskutuje. Když někdo napíše něco o tom co se vám nezamlouvá, tak to nejste schopní strávit. Příjemné je, když vám někdo leze do análku že? Ale to Kastelánek vážně dělat nebude. Takže bude bakanej chlapeček, rozšlapeme mu kyblíček i bábovičky a nebudeme s ním karamádit. Fakt jste povedená partička, co si plácá po plecích jací jsou kabrňáci. Tak jen do toho mládeži.
Folk jistě vydrží i vaši péči a přežije i bez vás.
davy   |Registered |13.03.2014 09:54:58
Právě to vzájemné poplácávání po zádech ostře kritizuje MK. Někteří diskutéři ho za to nesnášejí.
Doporučuji přečíst si podrobněji některé jiné diskuse a až potom vyhodnotit, jak to opravdu je. I kydání hnoje je třeba provádět selektivně.
Kastelán  - Kydání hnoje   |95.82.149.xxx |14.03.2014 21:58:20
Víš, tak nějak mě už přešla chuť i na to kydání hnoje i na ten folktime. Bývala to kdysi dobrá webovka. Zabrousil jsem sem po letech tak nějak z nostalgie. Občas jsem si kdysi z ukázek kapel i něco uložil, patří to dodnes k takovému mému hudebnímu pokladu. Nějak se to všechno vytratilo. I ty ukázky... jen kecy zůstaly, ty jsou nesmrtelné. Možná právě pro tu absenci matérie, o které se kecá.
Tak se tu junioři mějte. a nebojte se, folk je nesmrtelný.
Tomáš Hrubý   |Manager |15.03.2014 19:17:35
Mohu vědět, kdo je tu ta semknutá partička, která odmítá diskutovat, musí být chválena a plácá se po plecích? Nikde ji nevidím. Vidím jenom o příspěvek a o tři výše neskutečně samolibé slizské pidy. Nevím, jestli někomu může vadit, že se na hudebním serveru píše (a diskutuje) o hudbě. Asi ano. Mně zase vadí,když si někdo stvoří neexistujícího protivníka a pak ho slavně a samolibě porazí.
MK   |213.195.200.xxx |26.02.2014 11:14:34
Kastelán je typickej případ člověka, co tvrdí, že by komerční televizi nezapnul nebo bulvár nevzal do ruky a přitom z toho cituje celý pasáže. tydle pokrytci jsou dost průhlední, nic novýho.
MK   |213.195.200.xxx |26.02.2014 11:11:06
Od dob Víti T. se mi moc nechce zdůvodňovat svoje rozhodnutí, a navíc jste se ptal celkem slušně. Nicméně diskuse se tu vyvinula obvyklým způsobem, takže už mužu. Proč 8? Protože 9 dostává Smetana a 10 Mozart.
Lukáš Vořech Pokorný   |Registered |24.02.2014 11:37:48
Kromě Honzy Žambocha je na první pohled z bookletu patrné ještě jedno jméno... Martina Trchová, která namalovala titulní stranu bookletu. Obraz jsem před časem viděl v Brně na Martinině výstavě. :) Jen by mě zajímalo, jak obraz souvisí s obsahem desky? Pro mne je zajímavé vidět něco, co jsem považoval za samostatné umělecké dílo, jako součást jiného uměleckého díla... vytváří to další kontext, kterému do momentu, než si CD poslechnu, asi neporozumím. :)
Slávka -vy-  - souznění   |194.228.232.xxx |24.02.2014 14:59:17
Když zatím nikdo povolanější nezareagoval, dovolím si zkopírovat z FB Iva Cicvárka, který koncem roku napsal k fotce svého cédéčka: "Autorem maleb je Martina Trchová - její obraz Provazochodců se mi na jaře tak zalíbil (a nějak vnitřně mi souzněl s muzikou), že jsem jí poprosil, zda bych nemohl její obrazy použít..."
recenzent recenzentů   |37.48.32.xxx |25.02.2014 22:17:53
Zase zde píšou ti samí vlezdozadničtí - jejich guru MK zase jednou něco napsal, že davy, Slávko, Vořechu a vám podobní
davy   |Registered |26.02.2014 00:00:36
Pokud na tohle odpovím, tak bych se měl podepsat "recenzent recenzenta recenzentů".
Nevšiml jsem si, že by někdo z výše uvedeného seznamu nějak viditelně podlézal pisateli recenze. Ještě si to pro jistotu zkontroluju, ale obávám se, že stejně nic nenajdu. Maximálně zde můžu najít reakce na Kastelánův příspěvek, ale ten se týkal všech recenzí bez ohledu na to, kdo je napsal.
rr   |37.48.39.xxx |26.02.2014 09:09:34
Tak proč odpovídáte??? -davy- co je to a nebo, kdo je to -davy- Je to takhle, jednou mi můj kolega folkař v práci doporučil, abych se sem koukl, že to je neskutečná groteska a i když sám nemuzikant, jsem zjistil, že to je tady jak v český politice, jsou tu ti, kteří to vše myslí až urputně poctivě, pak jsou tu takoví, kteří si z toho všeho jen dělají legraci a spíš tu zlou, a pasou se na poctivém smyšlení těch prvních, no a pak je tu pár neznámých, kterým se to vše nějak nelíbí a chtějí, aniž by byli zveřejněni, pomoci těm poctivým. Dalšími jsou asi jen čtenáři, kteří jsou z toho nejspíš dost vykulení a nebo znechuceni, to by nejspíš ukázala návštěvnost tohoto serveru. Mě na tom jen fascinuje to, že vy všichni, co sem chodíte a nebo píšete, hrajete za jeden tým, jste vlastně dva tábory lidí na opačných stranách hřiště, dobrý paradox, pak se nedivte, že vás ostatní hudební svět moc nežere, proč taky.
Co se týče vlezdořiťství, tak toho tu je od určitých diskutujících opravdu hodně, stačí si přečíst jen recenze pana MK a tím nemyslím jen jeho pozadí. Každopádně byste se měli vy všichni nad sebou zamyslet a uvědomit si, že tímto tu ničemu nepomáháte, jen přiléváte do ohně benzínu. Zajímalo by mě, kdo z vás v životě vůbec kdy co dokázal, co je za vámi vidět, co umí takový -davy- , Slávka, Kastelán a jiní ukrytí pod nicky. MK, alespoň píše recenze, i když znám samozřejmě daleko lepší, ale píše, VT skládá muziku a píše písničky, založil kapelu a Folk žije, to jsou myslím asi ti dva největší odpůrci, takže za všechny.
Budu to zpovzdálí dál sledovat a uvidím, jak dlouho mi to vydrží ... jestli se něco změní, nebo ne, ale dost pochybuji a je mi někdy dost smutno z toho, co čtu a není to jen tady, stačí si přečíst jakoukoli diskusi na netu.
davy   |Registered |26.02.2014 12:22:31
Mně by se líbilo, kdyby sem napsal i ten kolega folkař (a občas i další náhodní návštěvníci).
To rozdělení na poctivce, zlé srandisty a neznámé nespokojence je velmi, ale opravdu velmi nepřesné, jak by to vyhodnotil jeden "znalec úplně všeho". Některé účastníky lze dohledat v sekci Servis/Komunita FT, takže zde např. lze vyčíst, že jsem sice opravdu nic nedokázal, ale přináším sem takový ten zdravý alternativní pohled (nebo přímo i nadhled) regionálního, neambiciózního a ještě k tomu líného muzikanta. . Ostatní účastníci toho dokázali podstatně víc, někdy i v mimohudebních oblastech.
Rozdělení na dva folktimové tábory lze VELMI NEPŘESNĚ charakterizovat jako spor mezi konzervativním a inovativním přístupem. Ale znovu opakuji, že je to velmi nepřesné, i když přesnější než to výše uvedené rozdělení na poctivce atd. Myslím, že MK píše recenze stejně poctivě jako VT dělá hudbu. Všichni se nemůžou shodnout úplně ve všem.
Slávka -vy-  - kádrovák a cenzor?   |194.228.232.xxx |27.02.2014 16:31:20
Davy, jako bych až sem cítila sosnový háj z úplně jiného fóra, ale to souznění se zdejším samozvaným cenzorem je zábavné Jo, tak pan Vladislav Nohejl (nebo jeho kámoš se stejnými názory) by nás rád prokádroval? A když mu nebudeme vonět, tak nám snad zakáže sem psát svoje názory? Zajímavé! Asi by taky rád řídil folk jako firmu
Ivo C.   |89.176.146.xxx |26.02.2014 02:44:29
Ahoj, každopádně: podkud s Milošovým názorem na desku nesouhlasíte - ať už jestli jí měl dát o bodík víc, nebo o hodně bodíků míň, napište to sem! Točili jsme tu desku srdcem, ale to neznamená, že se musí líbit každému... Je možná škoda, že v hodnocení desek je málo hodnocení posluchačů...

Jo a k dotazu na obal - přemýšlel jsem o obalu celé loňské jaro a jeden den jsem na FB uviděl Martininu malbu. A vědel jsem (sám nevím proč, nemám na to racionální argumenty), že to je přesně obal k naší muzice. A pak Martina jako bonus věnovala pro booklet i další své malby, titulku nafotil Honza Matěj Rak - zkrátka nám pomohli samí lidé, s nimiž se léta znám a vážím si jich. Pro posluchače je to asi totáně nedůležité, pro mě to důležité je...
PetrZ   |85.71.231.xxx |26.02.2014 09:20:57
Pro mě rozhodně lepší deska než ta s ódama na subordinaci.
Ten obrat se panovi Milošovi povedl.

PS. Márty včera vzpomněl, že ju zkusí najít.
Já jsem rád, že není v obalu zase schovanej drak, protože toho jsem pro změnu dodnes nenašel já.
Slávka -vy-  - neumělé poděkování   |194.228.232.xxx |27.02.2014 16:39:36
Pro Iva C: Mám obavy, že většina posluchačů spíš poslouchá, než že by psali do diskusí. Myslím, že pro nás laiky je většinou těžké vyznat se v tom, proč se nám nějaká muzika líbí a ještě hůř se to formuluje. Prostě poslouchám a někde něco zarezonuje a já najednou cítím radost (nebo smutek, dojetí), prostě NĚCO cítím a jsem za to vděčná, páni muzikanti. Když slova vyvolávají představy, které dokresluje muzika, barva hlasu a tón nástroje… to všechno uvízne v hlavě a ráda se pak vracím, k desce i na koncerty. Neumím to napsat "muzikantsky", ale o téhle desce to platí. A Martinu Trchovou mám ráda jako muzikantku i jako malířku.
Ivo C.   |89.176.146.xxx |15.03.2014 01:00:22
Dík! Víš, většinou má muzikant málokdy šanci od normálních posluchačů (nekamarádů) dozvědět se právě něco podobného. Ne rozbor, ale pocit...

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
1516171821
22
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib