12.11.2008 Ten ksindl! (Miloš Keller)    PDF Tisk Email

Nad Xindlem X famfrní prakticky celá folková scéna. Někdo nadšením, někdo pohoršením. Jisté je, že takový ohlas mezi posluchači, kolegy i pořadateli už dlouho nikdo na folkové scéně nevzbudil. A tak není mnoho těch, kteří by v jednom roce posbírali všechny možné Porty, krtky a další žánrová ocenění. A tipuji si, že tomu ještě konec nebude. Přiznávám, já famfrním též, ale spíš proto, že konečně rozčeřil hladinu poklidného folkového rybníčka pořádný kámen hozený z jiných žánrů.   Famfrnění z nadšení či pohoršení začalo u soudnějších jedinců přecházet v úžas, jak se žije "tam mimo rybníček", co se tam řeší, jaxe tam mluví a podobně. A jak je většina folku zoufale out nudnými popisy svých hluboce niterných pocitů a vyumělkovanými textovými obraty a jen mudruje, umírá-li, nebo je už mrtva. A přitom Xindl hluboce niterné pocity popisuje také a neotřelá slovní spojení vrší taky - jenže (a to je rozdíl) přirozeně a s lehkostí.

O Ondřeji Ládkovi jsem věděl, že působí na scénách blízkých rapu a hip-hopu a že tam působí víceméně průměrně. Na folkové scéně ovšem okamžitě zazářil - to je ale dáno spíš stavem té scény, než Xindlem samotným - to aby bylo hned na začátku článku jasno, že nepřeceňuji jeho přínos, jen prostě výborně zaplnil vakuum, které mezi folkovými sólisty existuje.

Tak čím se Xindl X odlišuje - prakticky vším. Počínaje zpěvem, který důsledně využívá rapperských a hip-hopových metod projevu (jakkoliv je to tak na 30% výkonu, který je běžný na příslušných scénách), obrací přízvuky, chrlí slabiky, rozděluje zdánlivě nepřirozeně slova. Ani tak moc nezpívá, jako spíš křičí, lamentuje, hecuje, naléhá a vyzývá. Tolikrát diskutované obracení přízvuků je zde funkční a na místě, protože je vědomé. Xindl X se odlišuje i texty. Nakonec v nich není tolik vypípávaných slov, jaxemsi původně myslel, o to více mnohoznačných, mnohovrstevných a jinotajných výkladů jsem v jeho textech nalézal - vždy ale vedoucí nakonec k témuž? Texty jsou jazykově "in", používají soudobé moderní hovorové obraty, je ale také znát, že Ládek umí se slovy pracovat - nejsou tam nechtěné a neúmyslné chyby či gramatické nedostatky, vznikající z nedostatku nápadu. Všechno přesně sedí. K tomu si dokáže s jazykem hrát: používá originální přirovnání (svět sis stáhnul z netu), nezvyklé slovní obraty (cool v plotě), nečekaná významová spojení (musíme se promrdat k lásce) a neotřelé rýmy (pasivně/masy vně). Posluchače nešetří a všechno pojmenovává přímo a natvrdo.

Překvapením na desce byla i muzika. Xindla jsem zatím viděl naživo jen jako sólistu a demo CD jsem měl také jen v jeho podání. Muzika s výraznou dechovou sekcí ve správné míře doplňuje poselství textů, tu jej podtrhuje, tu odlehčuje. Takhle hrávala Laura a její tygři v nejlepších začátcích. Zejména dechová sekce předvede i dost samostatné tvořivosti a tak zakryje slabší písničky, které nutně na desce také musí být (Nech to koňovi, Můj cíl) - i ty jsou však v rámci žánru hodně nad průměrem. Písničky příjemně osvěžuje v některých případech i zpěv Jany Infeldové.

CD je vybaveno stylovým originálně ilustrovaným bookletem, dokumentujícím příslušnost k více žánrům. Xindl X vzbudil pozornost - i kdyby nevydržel dlouho ve folkových vodách, alespoň je provětral. Ti, u kterých vzbudil pozornost spíše negativní si musí sami přebrat, jestli je lepší pozornost nevzbuzovat. Ani u publika, ovšem.

Na http://desky.ifolk.cz/index.php jsem mu dal **********

» Xindl X a Jananas napsali novou hymnu Světlušky. Videoklip k písni ZZZ spojil mnoho známých osobností (FOLKtime.cz)

» Xindl X dává nahlédnout do světa za displejem (FOLKtime.cz)

» Dýchánek v Bluessklepě aneb Jsem to já (Džexna)

» Druhá soutěž o dvě vstupenky na Xindla X (FOLKtime.cz)

» Xindl X oslaví 10 let na scéně a čeká ho mimořádně nadupaný rok 2018 (Zdena Selingerová)

Stranďa  - Re: Ten ksindl!   |62.77.70.xxx |12.11.2008 07:35:00
Nějak si nejsem jistý, že v tom - Folkovém poklidném rybníčku zůstane a bude vířit dál. Nemůžu se pořád zbavit pocitu, kdyby se přihlásil Jakub Konig z Obří broskve jako písničkář do Konkursu, tak udělá ten vír úplně stejný.
Miloš  - Re: Ten ksindl!   |82.114.195.xxx |12.11.2008 07:46:00
Specifičnost "folkového rybníčku" je v tom , že vyčnívá ten kdo se co nejvíce odlišuje. Nevím zda xindl používá ...nezvyklé slovní obraty... ale slovní obrat "cool v plotě" použil již Karel Plíhal v názvu své knihy Jako cool v plotě.
Milouš Jkeš  - Re: Ten ksindl!   |89.176.69.xxx |12.11.2008 08:07:00
Prosím, aby mi nebyl bráno prvenství. To jsem řekl já a ještě ze mě dělali legraci. Přeji vám hodně úspěchů, mladí svazáci. Taky vás čtu.
MJ  - Re: Ten ksindl!   |89.176.69.xxx |12.11.2008 08:08:00
Soráč, je mi devadesát, Jakeš, samozřejmě
Stranďa  - Re: Ten ksindl!   |62.77.70.xxx |12.11.2008 11:36:00
Nevím, jestli jsi mi dobře rozuměl Miloši, myslel jsme tím, že mi nepřipadne, že by tady Xindl zůstal hrát, co by folková stálice, kupříkladu jako Žalman 40let a jeho songy se hráli ještě za 30let. Nejde mi o srovnání, ale prostě mu nevěřím, že zůstane avantgardním folkařem na pořád. Jen prostě rozvířil hladinu a půjde dál a rybníček zůstane zase folkovým a countryovým, protože ani jiným být nemůže, že? Naopak, to věřím třeba Epydemyi, protože to je jejich život a svět. U Ondry dojem nemám, že by byl tím Folkařem. Beru jeho účinkování ve Folkovém rybníčku, jako výlet trochu jinam, ale budu se rád plést, protože se mi líbí co dělá a jak to dělá.
FRMOL/SINGL L/  - Re: Ten ksindl!   |62.40.64.xxx |12.11.2008 12:12:00
PŘEKLÁDÁM ČLÁNEK DO NĚMČINY A S VÝRAZEM "JAXE"
NEMOHU HNOUT.MŮŽE NĚKDO PORADIT?
Džexna  - Re: Ten ksindl!   |88.100.10.xxx |12.11.2008 13:17:00
Stranďo, pokud se Ondrovi podaří proniknout do širšího povědomí u posluchačů jiných žánrů, tak tím samým folkem, písničkářstvím, kterým uspěl i u porot a diváků v našem poklidném folkovém rybníčku.
Co je to ten folkovej rybníček? Opustili jej například Nohavica, Plíhal nebo J. Nedvěd, kteří už dávno v povědomí "nefolkových" posluchačů jsou?
Jo a Canny jako sólista? Slyšela jsem několikrát. Sorry, ale to je přesně ten typ, který by jako písničkář zapadl do řady těch průměrných, nudných. V Obří broskvi, to je jeho parketa!
Stranďa  - Re: Ten ksindl!   |62.77.70.xxx |12.11.2008 14:29:00
Ahoj Jani, říkal jsme si, jestli se ozveš. Tak za prvně termín Folkový rybníček není můj, ale MK a já sám jej používám jen ironicky. Za druhý, co se týče Jakuba, znám ho od jeho začátků, kdy mi dával číst jeho první texty a myslím si, že se velmi mýlíš, je v něm veliký potenciál a stejně, jako mu to jde s kapelou, tak mu to jde i samotnému. A kdyby byl opravdu jen sám, tak z něj bude prostě a zase další folkový písničkář (není myšleno ve zlém), protože by jme si ho do něj napasovali, tak jak se to stalo s Xindlem. Vždyť i MK píše o Xindlovi, že v jeho domovské branži působil víceméně průměrně, já to samozřejmě nemůžu posoudit, protože jsem jej do letoška neznal. Že by tkzv. Folkový rybníček byl tím odrazovým můstkem, vždyť i Martin Maxa a Petr Bende hráli folk, kdysi, akorát jim to uhlo někam jinam což? Co se týče Jakuba docela určitě není a ani by nebyl nudným písničkářem, přečti si jeho texty, nebo co píše do blogu. No a za třetí si nějak nepamatuji, že by Nohavica, Plíhal, nebo dokonce Nedvěd opustili folk, i když jsou v širokém povědomí. Když se nad tím zamyslím, tak mi vychází, že kdybych vzal jakémukoliv interpretovi typu Xindla, nebo Cannyho kapelu, tak z něj zase bude písničkář, kterého si přiřadíme honem rychle do folku, jen aby jsme tu hladinu rozčeřili. Není to pěkné, jak se nám ty žánry krásně propojují, jen aby s tím taky souhlasili ti interpreti. Zkusil se už někdo Xindla zeptat, zda se cítí, býti folkařem? Když jsem kdysi Jakubovi řekl, že vlastně skládá folkové písničky, tak se mnou nesouhlasil, ale to je už skoro deset let, dnes by to jistě posuzoval jinak.
šery  - Re: Ten ksindl!   |62.209.192.xxx |12.11.2008 14:29:00
Taky soráč, že se pletu odborníkům do diskuze. Ale věříte, že mně je úplně fuk, jestli vás, z folkovýho rybníčku, XX vyšplouchne? Já jsem ho viděla loni živě hrát před publikem (který zas jiný "odborník" označil jako "vyzobaný slunečnice") a líbil se moc, i když ty lidi nepřišli na něj. Podruhý jsem ho viděla v Carpe Diem letos v létě - a tam už si "jeho" publikum zpívalo s ním. Tak jsem si vzpomněla na jednu slečnu, co dělá v jednom hudebním klubu, jak hodnotila folkaře: "Voni si tam brnkaj na kytaru a řešej smrtelně vážně hříchy celýho světa a přijde na ně pár lidí." To je vlastně taky názor odborníka, ne?
XX si (i podle mě) našel svojí cestu a vlastní xicht a jeho posluchačům bude taky fuk, do jaký škatulky si ho kdo připíchnete. Nakonec muzikanti by měli hrát spíš pro lidi (třeba jako jsem já :)))) než pro hudební odborníky, ne?
Stranďa  - Re: Ten ksindl!   |62.77.70.xxx |12.11.2008 14:33:00
Milá Šery, s tím docela souhlasím.
mfk  - Re: Ten ksindl!   |195.250.143.xxx |12.11.2008 15:09:00
Třebas "wierd" (da geredet)?
Džexna  - Re: Ten ksindl!   |88.100.10.xxx |12.11.2008 16:53:00
Ahoj, Luboši, vezmu to odzadu. Pokud si přečteš rozhovor s Xindlem v FC (listopad), odpově´d na poslední otázku najdeš. Ano, Xindl X se cítí být folkařem a za slovo folk se rozhodně nestydí.Rozhovor je velmi zajímavý, například tam oponuje tvrzení, že přišel do folku odjinud. Ani jsem nevyrozumněla, že by jeho domovskou branží byl hiphop nebo rock. Ondra se spíše těmi styly inspiroval, (poměrně nedávno) a využil prvky zejména v interperetaci (rap, obrácené přízvuky). Pokud se objevuje na jiných než folkových akcích, nehraje odlišný repertoár, než jsme zvyklí, a většinou vystupuje sám. Pokud vystupuje s kapelou, stále je písničkář, ale s hutnějším doprovodem. Na rozdíl od Cannyho. Canny je součástí kapely Obří broskev. Ale jako sólista? Jenom texty nestačí, jestliže se mu nepodaří píseň předat dál.
Prostě nemyslím si, že by si do folku Ondra jen odskočil, nakonec, před dvěma lety už v Konkursu písničkářů byl, ale ještě neuspěl, ještě musel "zrát".
MK  - Re: Ten ksindl!   |193.179.126.xxx |12.11.2008 18:02:00
ad Stranďa: Ale to je jedno jestli zůstane nebo nezůstane - podstatné je , že rozvířil. Nebo ukázal cestu jak oživit a zesoučasnit folk. Vnést do něj inspiraci odjinud. Dělají to i jiní - snaží se vnášet například do folku inspiraci z folklóru - a kam to vede všichni slyšíme. Čili přiklady perspektivní a slepé ulice. Je dokonce jedno, za co se sám XX považuje (to ad Džexna) - nálepky udělují publicisté a interpreti s nimi samozřejmě mohou nesouhlasit. Ten člověk co jej Stranďo zmiňuješ - na to ti mužu říct jediné: Kdyby byly v p*deli ryby, nemusely by být rybníky. "Kdyby" se prostě nepočítá. No a příklady JN, PŽL a dalších - tam je to dílem 30 a více let soustavné práce a také značný díl nadání, charisma a pod. Jsou to osobnosti, které mají co říci i posluchačům ostatních žánrů a je jedno že to sdělují folkem. Tak jako XX má co sdělit posluchačům folku.
Ad nicky Miloš a Milouš J: Až na vás přijdu, nebudete se mít dobře. To platí opakovaně i pro babku a kalába. Já dovedu čekat a vy chybu prostě jednou uděláte.
babka  - Re: Ten ksindl!   |62.24.94.xxx |12.11.2008 18:49:00
Zdravím MK, chyby děláme dnes a denně, na některých koncertech rozpočítáváme, kdo je bude dělat dnes. Sedávat v koutě je samozřejmě možné.
Stranďa  - Re: Ten ksindl!   |62.77.70.xxx |12.11.2008 18:59:00
ad: Džexna - To je samozřejmě dobře, že se považuje za folkaře, jen aby mu to vydrželo. A že přestoupil z jiného ranku jsme si odvodil z Milošovo článku. Přečtu si ten listopad, časopis mám, jen jsme se k tomu ještě nedostal, abych byl v obraze a docela se těším až za třicet let mu někdo bude říkat, to už tady bylo, ale to je vývoj. O Kubovi mě nepřesvědčíš, znám ho dost dobře a vím, jaký je, pracuje na sobě asi pomaleji než Xindl, ale talentu má na rozdávání. Zkus si o něm trochu víc zjistit. Doporučuji: http://www.obribroskev.cz/

ad: MK - To samé jako Janě - doufejme, že mu to vydrží, řekneme si to po jeho třicetileté tvorbě až mu budou říkat noví a mladí publicisté, že už je oposlouchaný a tenhle model už tady byl, nedokážu si dost dobře představit, že bude tímto stylem zpívat dalších dvacet let a že ho budou pořád poslouchat další noví mladí a že je bude dál oslovovat, což se myslím zrovna JN,KP,PŽL povedlo, ne?

ad Oba: Prostě víc věřím kapelám typu Epydemye, Marien,Šantré,Přelet MS, nebo písničkářům jako je Arnošt F, či Nestíhači Já to takhle prostě mám a vždycky vše ukáže a ukázal čas, jsme zvědav, kdo nový přijde v příštím roce, aby nám všem rozvířil hladinu našich rybníčků, že? Jen mě pořád mrzí, že vy publicisté jste pořád zaujatí vůči kapelám tradičního vzoru o kterých už psal VT v debatě FC. Já se snažím koukat na to, jestli ten interpret umí hrát na nástroj, jestli umí zpívat, jestli to, co zpívá není blábol, což je snad to nejméně snadné. Pořád mám pocit, že vám stačí, když je jen neotřelý a nevidíte tu práci, kterou si s tím kolikrát, ten člověk dal a berete to jen jako písničky k táboráku a tím to zvadlo. Je to vlastně takové novodobé škatulkování. Xindl mě zaujal nejdříve svým přednesem a vlastně si uvědomuji, že jsme to vůbec nepovažoval za nějaký rap, potom se mi líbilo, jak dokázal jedním dechem zazpívat tolik slov a vět, ten kdo zpívá mi dá jistě za pravdu, že to opravdu musí člověk trénovat. A co mě potěšilo asi nejvíc, že jsme mu v té přehršli slov rozuměl, oč mu v textu jde. Ale docela určitě jsme ho nepovažoval za nějakého vlajkonoše nové tváře folku, prostě. Co mě asi nejvíc mrzelo bylo to, že se převážná část lidí smála, když zazpíval nějaký vulgarismus, ale už si vůbec neuvědomili, že je to chytře použité. Proto jsme se vůbec nepohoršoval nad tím, že vulgarismy používá, i když nejsem ten, kdo by jejich používání schvaloval. Prostě ho považuji za skvělého interpreta svých písniček, ale ne za toho, kdo by měl ukazovat kudy dál ve folku. Tvorba Redla, Nohavici, Samsona, Janouška, či Plíhala mi pořád ještě připadne kvalitnější a řemeslnější a to, že se mladé kapely snaží tvořit podobně jako oni neberu jako úpadek folku, ale jako správný směr.
Tomáš Pohl  - Re: Ten ksindl!   |89.176.69.xxx |12.11.2008 21:13:00
Nic nového pod Sluncem. Zrovna jsem dočetl bezva knihu o Šafránu. Krom jiného z ní vyplývá, že písničkáři neměli moc rádi androše a androši písničkáře a ještě tu byla alternativa. Uvnitř Šafránu byla spousta jmen, každý trošku jiný, ale všechny sral režim.
Neuvažuji o tom, zda Ondra Ládek je hip hopper, raper nebo folkař. Je tu mladý člověk, který zpívá moderním jazykem městského kluka pohybujícího se v určité komunitě o svých názorem, pocitech a citech. Je to jiné než zpívá třeba Arnošt F. o rodinné pohodě , když se rozední, jiné než zpívají kluci Nestíhači tom, že je dobré nebýt aspoň chvíli sám. Mám rád všechny ty jmenované kluky, už proto, že jsou každý jiný a mají velkou invenci. A taky mám rád ty šikovné holky jako jsou Jana Šteflíčková, Dana Houdková či Jana Infeldová. Je to pokaždé trošku jiné, ale vypovídá to otevřeně o tom, co tahle generace cítí. Když to někdy poslouchám, jsem docela rád, že mi je tolik, kolik mi je. Ony ty naše děti to nemají vůbec lehké, to vidím i u těch cca 300 mladých lidí, které učím a které mám rád.
Jestli Ondra změní rybníček,je mi jedno. Důležité je,že zůstane sám sebou za všech okolností a jeho tvorba bude pravdivým vyjádřením jeho duše a ne chlebařinou. Nedávno jsem byl na koncertě Trabandu a u Jardy Svobody mám podobný pocit jako u Ondry Ládka. Je to umělecky velmi silná generační výpověď prezentovaná moderním způsobem. Nemám nic proti legendám a rád si je poslechnu, ale přes svůj téměř penzijní věk si velice rád rozšířím obzory, mám -li kým si je rozšířit. A v případě Ondry L. tomu tak je. Howhg
jan-matej rak  - Re: Ten ksindl!   |89.24.5.xxx |12.11.2008 21:26:00
Ackoli se mi to, co Ondra Ladek dela, nelibi bezvyhradne, zcela souhlasim s Milosem (Kellerem, nikoli Jakesem) a Tomasem Pohlem. Je to zajimave rozruzneni. A k folku se Ondra prihlasil tim, ze se prihlasil na Portu, to je jednoduchy.
Kdybychom se vsichni snazili prorazit tim, co delal Nohavica, Zalman nebo Plihal, byla by to mizerie. Stejne jako chtit po Bachovi prorazit ctytrhlasou fugou. Vzdy je treba nekolik tradicionalistu, kteri rozvijeji ten klasicky smer a naopak nekolik prudicu, pro ktere (bez ironie) zitra znamena vcera. Oboji lze delat dobre.
Tomáš Pohl  - Re: Ten ksindl!   |89.176.69.xxx |12.11.2008 21:44:00
Souhlasím, nebýt prudičů, svítíme loučemi. Ahoj Matěji.
babka  - Re: Ten ksindl!   |62.24.94.xxx |12.11.2008 23:03:00
Vy asi myslíte, proč se mu ty přízvuky neobracejí samy, to by se pak nikdy nikomu nemohlo líbit, ne?
Hlas lidu  - Re: Ten ksindl!   |89.176.69.xxx |13.11.2008 00:49:00
Mladá paní babko, nechcete jít už do prdele ?
Džexna  - Re: Ten ksindl!   |86.49.42.xxx |13.11.2008 01:14:00
Luboši, sám asi tušíš, že ty škatulky s tradicionalisty a modernisty jsou někde v tobě. Proč jsi publicisty nepodezříval například vloni, když píšeš: "Jen mě pořád mrzí, že vy publicisté jste pořád zaujatí vůči kapelám tradičního vzoru". Téměř jednohlasně jsme chválili Epydemyi, nová CD Nestíháme nebo Šantré (z těch, které tu jmenuješ), a většinou velmi pochybovali o originalitě Burany.
add Jakub: Na Obří broskev po čase jdu, 18.11. (trojkoncert s Jarretem a My3.avi ve Futuru).
Add MK: Jenže ty nálepky mohou být často matoucí či zavadějící. Například případ T. Kluse, kterého kdosi přirovnal k Nohavicovi, a v článcích se to začalo papouškovat. Nebo Belmondovo přirovnání Xindla X ke "krylovskému typu písničkáře" právě pro způsob otevřené generační výpovědi. A jakou to vyvolalo nevoli těch, kteří to pochopili jako nálepku Xindl X = Kryl.
Add ToPohl: Souhlas. Diskuse je pod recenzí CD Návod ke čtení manuálu. Píseň Můj cíl, odkud také název céda pochází, považuji na rozdíl od MK jako jednu z nejsilnějších, právě pro znepokojující vystižení pocitů mladého člověka v současném světě.
fo-ol  - folk je jen nalepka   |86.49.38.xxx |13.11.2008 03:37:00
proboha nereste furt co je a neni folk, zda zustane u folku ci nikoliv. folk je jen nalepka pouzivana k priblizeni, vytvoreni predstavy o tom jaka hudba to asi tak je. jestli to pomuze k tomu aby ho vic lidi poslouchalo, tim lepe. obavam se ze prispeje spis k tomu ze spousta lidi kterym by se mohl libit se mu obloukem vyhne, ale snad ne...
FRMOL /SINGL L/  - Re: Ten ksindl!   |62.40.64.xxx |13.11.2008 08:14:00
ANEB,JAK NAPSAL KLASIK: VYŽENEME KOZY,ABY ZASE MOHLI JEZDIT VLAKY.
babka  - Re: Ten ksindl!   |62.24.94.xxx |13.11.2008 08:57:00
Jít do prdele je výraz vhodný pro značné pracovní nasazení, tak jste to myslel?
Stranďa  - Re: Ten ksindl!   |62.77.70.xxx |13.11.2008 10:59:00
ad JT: Bohužel nic takového necítím, to že hraji tradiční muziku ještě neznamená, že jsme tradičně zaměřený, to by se mi přece Ondra, ani Canny nelíbil. Matěj Rak taky natočil moc pěkné CD s Ježkárnama a nepovažuji ho za tradičního interpreta, jen proto, že použil tak starou muziku. Jen mi vadí, že jste z Xindla udělali jakéhosi zachránce folku, navíc vůbec necítím, že by měl někdo folk zachraňovat a ukazovat kudy dál, folk má totiž svůj vlastní a přirozený vývoj a Ondra do něj prostě přispěl. Znovu opakuji, že jej považuji za velmi zajímavého autora a interpreta svých písniček, nic víc a to jej nijak nesnižuje. A ještě jednou opakuji, že posuzuji jakéhokoliv muzikanta tak, že sleduji jestli umí hrát, zpívat a skládat. Nikdy jsme nikomu neřekl, že hraje tradicionalisticky, nebo že je avantgardní, vždycky hledám tu kvalitu, chleba si taky nebudu kupovat nedopečený. Navíc si myslím, že jen tak o někom říci, že hraje tradičně a že to tady už bylo (což jsem se už hodně krát dočetl), přijďte s něčím zajímavějším je blbost. To je totiž to škatulkování, které já mám na mysli a které vy aniž si to uvědomujete děláte. Velmi dobře si pamatuji, jak jsem v Řevnicích přišel po rozhodnutí poroty mezi vás a hned mi Pavel Rada naznačoval, jestli jsem se nerozhodl pro Xindla, tak nemám v porotě co dělat. To jak rozhodnu o tom, co mě se líbí a co považuji za kvalitu je jen a jen má věc a nikdo mi do toho nebude mluvit, stejně tak jako mi nikdo nebude mluvit do toho jestli se mi líbí víc tradiční pojetí, či avantgardní, prostě hledám kvalitu a je mi jedno jaký má kabát. Prostě vím, že někdy, třeba za pár let přijde zase někdo jiný s něčím zajímavým a mě se to bude líbit, protože to bude zajímavé a originální, nic víc.
babka  - Re: Ten ksindl!   |62.24.94.xxx |13.11.2008 11:51:00
Sakra, vy máte po ránu řečí.
Tomáš Pohl  - Re: Ten ksindl!   |195.113.8.xxx |13.11.2008 12:43:00
Milý Luboši,
přiznám se, že jsem Ondru Xindla slyšel jako poslední z posledních. Taky nemám rád, když někdo pracuje "metodou zlatý kočár", tj. pořád mele jak je někdo úžasnej a pokud ti onen dotyčný cokoli jako porotci vytkl, neví nic o demokracii a svobodě názoru. Ondrovi jsem přišel na chuť a líbí se mi, protože je zase jiný než jsou ti vedle něj a před ním.A je mi zcela pumpa, zda mu budu říkat folkař či jinak. Proč proboha ? Paní Inka zemánková taky nezpívala folk a mám ji rád a stejně rád si poslechnu nedávnou osmdesátnici paní Simonovou. Současně toleruji právo kohokoliv na názor a na osobní vkus a pokud se neshoduje s mým, nemusí být špatný člověk . Nemám rád chování podle hesla Kdo neskáče není Čech a běda těm, kteří nevstanou při Vlajce či neskáčou na naměstí. Jako vždy tady diskuse zabíhá na úroveň jisté militantnosti,což je blbina na entou a jen to potvrzuje existenci toho pověstného kachního rybníčku- viz i zmíněný Šafrán atd.
Tvoje CD poslouchám stejně rád jako CD Ondry L. a dalších, které mi něco dávají, v nichž je umělecká pravdivost.
Ale už by to chtělo se potkat. Byť tohle není vzkazník, pozdravuj moc a moc Verču.
Stranďa  - Re: Ten ksindl!   |62.77.70.xxx |13.11.2008 14:38:00
ad Tomáš: Díky Tome, jsme rád, že mi rozumíš a vlastně jsme ani nic jiného od tebe neočekával. Pokud jedeš na Vánoce v Telči, tak by jsme tam měli být s Nezmarama a s Přeletkami. Jinak bych tě docela rád viděl u nás 28.listopadu na Návštěvě u Stráníků. Koukni na www.stranici.cz je tam veškeré info. L.
Klára  - Re: Ten ksindl!   |194.228.197.xxx |13.11.2008 14:57:00
S posledním odstavcem o té "originalitě nade vše" stoprocentní souhlas! A při vší úctě - s Džexnou na téma písničkáři nediskutuju od té doby, co prohlásila za nudnýho i Smrže
Džexna  - Re: Ten ksindl!   |88.100.10.xxx |13.11.2008 15:13:00
Speciálně pro tebe, Kláro, cituji ze svého článku Jak chutná Jananas: Snad proto mě v závěru koncertu napadlo, a prosím, nekamenujete mě za to, že Ondra Ládek je takový Jiří Smrž. Oba intenzitou a smrští závažného textu svých výpovědí při delším poslechu naprosto stravují mou pozornost. Oba plní touhy a pochybností, jen s tím rozdílem, že Smrž v duchovní rovině a Ládek je tvor ryze pozemský.

1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
151617181921