gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

21.01.2003 Dívky na košteti (Džexna)    PDF Tisk Email
Reportáže

Do pražského Akcentu v úterý 14. ledna na Mladou folkovou krev mě nepřivedla jen zvědavost. Koncerty "hvězd" či zavedených kapel a jednotlivců si hudbymilovní návštěvníci zpravidla dopřejí. Ale, zda, kdo a proč chodí či nechodí na mladé, začínající muzikanty? Možné důvody diváckého nezájmu se pokusil pojmenovat Miloš Keller v článku Oni na nás nechodí 22. listopadu 2002 na Internetfolku. K písňové tvorbě je celkem shovívavý, ostatně mladí se teprve probouzejí. Poukazuje na formální stránky jejich pódiové prezentace. Slabá dramaturgie - řazení písniček, nepřipravený jevištní projev, oblečení. Nikoho nejmenuje, platí to obecně. Článek vyvolal kilometrovou diskusi souhlasných i nesouhlasných názorů, posléze osobních útoků a slovíčkaření. Miloš Keller vytýká autorům reportáží, že si uvedených chyb nevšímají. Tak jsem hozenou rukavici zvedla a vydala se na koncert tří mladých písničkářek, Magdu Brožkovou z Turnova, Martinu Trchovou z Prahy a Žofii Kabelkovou z Jihlavy. Sál byl zaplněn asi z jedné čtvrtiny, diváctvo tvořili příbuzní účinkujících, kamarádi, stálí návštěvníci a několik zvědavců, včetně mne.

Program byl avizován jako rejdění čarodějnic a skutečně, na nasvícenou scénu představující spíše neuklizený dívčí pokoj než ježibabí doupě, se přikradly tři příšerky. Společně si zazpívaly úvodní čarodějnickou píseň a pak vystoupily každá ve svých samostatných blocích. První odložila hyzdící propriety Magda Brožková. Slibný začátek měl první vydařené pokračování. Magda upoutává hlubším hlasem, na kytaru hraje zostra, převážně beglajtem, texty samozřejmě o lásce, přesto nepostrádají vtip i nadhled. Pochlubila se dokončováním své desky ve studiu Good Day Records Jirky Maška a veselými historkami z natáčení. Je to energická dívka, což se projevuje i ve spojovacím slově mezi písněmi, mluví dost rychle, polyká koncovky, ale celkem to ještě šlo, její vystoupení mělo spád.

Po přestávce přišla Martina Trchová, které patřila hlavní část programu, v několika písních doprovázená Karolínou Skalníkovou na příčnou flétnu. Písničky o lásce, většinou pomalejší, v textech nápadité, se vzájemně si podobným vybrnkáváním na kytaru, dobře zahrané. Hlásek dívčí, čistý, jak už to tak bývá. Martina nezapřela svědomitou přípravu na koncert, přesto jsem začala mít problémy se soustředěním, že by spadl pověstný řemen? Rozvláčné povídání s "lostomilým" chichotáním, v němž předávala postupně Žofce Kabelkové k dvacetinám docela vtipně vymyšlené praktické dárky (cestovní koště, řidičský průkaz na koště, pravidla pro cestování na koštěti), a další převážně pomalé skladby tempo brzdilo. Martina chce být učitelkou, asi bych nyní nebyla její dobrou žačkou. Její nevýrazné podání učební látky by mě mořilo, začala bych si nejspíš pod lavicí kreslit učitelky - čarodějnice. Když se poněkolikáté ozvalo její: "Žofkó-o!", aby překvapila dalším z dárků, přála jsem si, ať jí své místo v kouzelnické komůrce konečně přenechá. Tady ani tak neselhala dramaturgie, ačkoliv méně slov i písniček bylo více, spíš režie. Tedy nic, co by se nedalo napravit.

Žofie Kabelková, nejostřílenější z dívek, tímto nedostatkem netrpí. Mezi písničkami zbytečně moc neplácá, hraje. Na ní je vidět, jak roste, nechává si poradit, učí se. Už se nechichotá, na kytaru se rok od roku lepší. Nejsilněji na mě zapůsobila v písních s doprovodnou kapelou Kabela (akust. nebo el. kytara a basová kytara). Jakoby víc vynikl i její zpěv. Repertoár tématy také příliš nepřekvapuje. V písních samozřejmě skloňuje lásku, jenže, o čem jiném by dvacetileté dívčiny měly zpívat? Ale každopádně má podle mě největší šanci dozrát a uspět.

Koncert s kratičkou přestávkou trval tři hodiny. Spokojení kamarádi a příbuzní v sále zůstali, zvědavci se rychle zvedli a odešli, včetně mne. Přijdeme příště?

Co se týče pódiové prezentace, měla jsem asi štěstí. Jistě se tak často nestává, aby měl koncert začátečníků předem danou a jasnou koncepci. Divadelní kulisy a tři vymóděné babizny, které chtěly pobavit. Sled písniček zejména u Trchové jsem již naznačila, méně by bylo více. Nebála bych se, podobně jako to udělala Žofka s písní z filmu Nejasná zpráva o konci světa zařadit i píseň jiného autora. Repertoár si dívky budou postupně rozšiřovat, doufejme o nová témata s odlišitelnými poutavými melodiemi a doprovody. Časem. V mluveném slově by neuškodilo u Brožkové zpomalit, u Trchové zrychlit, u obou zkrátit, někdy i vynechat. Náhodný divák neznal přítomné v sále, ke kterým dívky adresovaly některé poznámky, mohl mít dojem, že se ocitl na školní akademii pro SRPŠ.

Občas nám všem neuškodí vyslechnout si názory i kritické, a nehledat v nich osobní útoky, ale zamyšlení, pomoc, radu, a začínající muzikanti i cestu k diváckému úspěchu. Aby příště lidi zase přišli a bylo jich víc. Já přijdu, jsem totiž zvědavá, ale nějaký čas si počkám.

"Písničkář jen s kytarou v sobě musí mít víc než jen schopnost psát dobré písničky. Musí v něm být kousek krysaře, musí umět publikum, obrazně řečeno, hypnotizovat. Já takovou schopnost nemám?"(R. Křesťan).


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
sun  - Re: Dívky na koštěti   |195.122.221.xxx |22.01.2003 00:06:00
...možná byla chyba v Tobe, ve škole jsi urcite nechápala nekteré triviální veci...
Mám pro Tebe skvelé rešení, chod i nadále jen na své oblíbené slavné komercní kapely a písnickáre, a recenzím akcí mladých krásných a veskrze nadšených lidí se nevenuj, ten vecer byl totiž prekrásný, ale to zrejme je vskutku nad Tvé chápání, nakonec jak se jinde priznáváš, nejsi žádný kritik... Je to bohužel pravda, a doufám, že podobným akcím jako byla ta v Akcentu se budeš zdaleka vyhýbat, nebo o nich alespon nebudeš psát!
Petr  - Re: Re: Dívky na koštěti   |213.246.101.xxx |22.01.2003 09:18:00
Milý nebo milá "sun" - proc tak záštiplná reakce?
Džexna nenapsala žádný zdrcující odsudek, jenom rozebrala to, co by mohly vystupující písnickárky vylepšit. A za to by jí mely spíše podekovat
mar  - Re: Re: Dívky na koštěti   |195.113.47.xxx |22.01.2003 09:19:00
Sun, jsi úplne mimo a myslím, že jsi vubec nepochopila smysl celého Džexnina príspevku. Jsem rád, že Džexna psala tak, jak to bylo a nevymýšlela si, jak to u i-reportáží z podobných akcí bývá témer zákonem. Myslím, že její pohled byl o dost prínosnejší, než treba nedávný príspevek MK. Pokud budou na podobné akce chodit stále jen takoví, jako jsi ty, Sun, nemá koncert smysl.

M. N
Irena Motlíková  - Re: Re: Dívky na koštěti   |193.179.126.xxx |22.01.2003 09:38:00
Sun - každý muže ríct svuj názor a každá kritika je dobrá, protože pomuže nekam se posunout, zamyslet se, neco vylepšit. A že nekdo všechno jen nechválí, to ješte neznamená, že šlo o špatnou akci, která se mu nelíbila..
Petr H.  - Re: Re: ne pro SUN ale pro ty co reagovali..-))   |195.250.131.xxx |22.01.2003 10:02:00
.. proboha proc vubec vynašíte další soudy nad takovým ,,blafem,,? Myslím že SUN vaše pripomínky stejne minou tak proc plýtvat casem? Nicméne je to tu cím daál tím ,,zajímavejší,,-)
pejsek  - Re: Re: Re: ne pro SUN ale pro ty co reagovali..-)   |195.113.47.xxx |22.01.2003 10:07:00
)) Zdar Petre, pravdu díš. J
Magda B.  - pro všechny!   |212.65.194.xxx |22.01.2003 10:15:00
Musím ríct, že je mi líto, že se tu všichni takhle hádáte - vlastne i kvuli me... Když jsem si clánek v noci precetla, tak mi z nej bylo smutno-ne proto, že Džexna rekla naplno naše chyby, ale proto, že pro me byl ten vecer v Akcentu moc krásnej a byla jsem štastná, že jsem tam mela svý nejlepší kamarády a myslim, že to bylo strašne milý a uprímný (i když treba dlouhý...) Když jsem si clánek precetla, prišlo mi, že to Džexna asi nevidela stejne jako já, a bylo mi to líto.
A prosim - když všichni mužou ríct svuj názor, tak nenapadejte Sunny!!!
Jinak Vám preju hezký den a prijdte se príšte podívat
Petr H.  - Re: pro Magdu   |195.250.131.xxx |22.01.2003 10:29:00
Nic ve zlém Magdi, jen me štvou reci typu ,,radeji se Akcentu vyhni,, atd. Sun je jiste fajn, nicméne nekdy je mlceti zlato. Jinak na príští koncert urcite prijdem, tady já ano. cauky
Irena Motlíková  - Re: pro všechny!   |193.179.126.xxx |22.01.2003 11:33:00
Magdi, vubec nemusíš být smutná. Urcite jsi tam spouste lidí udelala radost a byli na tebe pyšní! Tak v tom pokracuj.
Klokan  - Re: pro všechny!   |194.228.214.xxx |22.01.2003 12:18:00
Náhodou to je podle mého jedna z nejlepších kritik koncertu poslední doby. Jasne ukazuje na slabá místa a vyzdvihuje silná. Nikoho nezadupává do zeme a naopak naznacuje, co a jak zlepšit. Je treba brát na zretel i fakt, že se snaží na koncert dívat predevším podle merítek, která byla zverejnena v jiném clánku na IF.
V jednom ohledu kritikum (v tomto prípade Džexne) nezávidím, protože si vlastne na koncert nejdou až tak užívat, ale pracovat (no, trochu silné slovo). Podlehnout atmosfére koncertu je pro ne paradoxne ve finále spíš mínus, i když mohou samozrejme ve své kritice tuto atmosféru popsat.
Jen víc takových kritik... (to nemyslím na tebe Madlo, ale na kohokoliv ;-) )
Školník  - Re: Re: pro všechny!   |194.228.18.xxx |22.01.2003 12:19:00
Neboj Kloku, já až se naucím cesky, tak na Vás nekdy vyrazím )
Petr Sedláček  - Re: Dívky na koštěti   |80.95.100.xxx |22.01.2003 12:49:00
Absolutne souhlasím s Klokanem. Na koncerte jsem byl, predesílám, že se osobne se všemi aktérkami znám a že je mám rád (aby mne nekdo nenapadl za zaujatost). Atmosféra koncertu byla vážne vynikající a jsem rád, že jsem tam byl. Jsem si stoprocentne jistý, že drtivá vetšina tech, kterí tam byli, odcházeli domu se "sluncem v duši". Já konec koncu taky.
Ale to se snad nevylucuje s tím, co napsala Džexna, ne? Naopak obdivuju, že té úžasné atmosfére nepodlehla. Samozrejme se do Akcentu zase rád prijdu podívat
Klokan  - Re: Re: Re: pro všechny!   |194.228.214.xxx |22.01.2003 12:55:00
pomóóóc 8-
Honza Žamboch  - Re: Re: Dívky na koštěti   |195.47.57.xxx |22.01.2003 14:06:00
...Petre, že ty máš na ty ženský slabost. Nejsi ty náhodou chlap? Jasne, když hrajou v Akcentu Žamboši, tak to nám panácek marodí, zato když je na podiu taková koncentrace žen...škrk brk honem na koncert. Každopádne souhlasím s obema názory. kritik muže videt, ceho si "obycejný" divák vubec nevšimne a naopak, Sun mohla reagovat jak reagovala a nevidet chyby. Má vubec smysl psát kritiky na koncerty? Pokud ano, tak bych tyto kritiky poslal umelcum, kterých se to týká. K cemu je nezucastnenému cloveku mírne negativní kritika koncertu na kterém nebyl? Aby si radši ješte dva roky pockal, než se interpret zlepší? A pak teprve na koncertík šel? Kritika CD ano. Ovšem kritika koncertu? Napsat verejne o necem, co už se stalo...já nevím. Jako reportáž ano. Ale osobne bych se v ní radeji vyhnul necemu, co se mi nelíbilo. Proc o tom ríkat ostatním? Nikdo si na ten koncert už nezajde znovu. Každý koncert je vetšinou jiný. Rozpatlávat verejne že nekdo neco pokazil, nebo že neco ješte neumí se mi zdá jaksi netaktní. Když mi nekdo napíše, že to, ci ono delám špatne tak to vezmu. Když to napíše verejne, stejne me to naštve, i když to bude pravda. Respektive, naštve mne to mnohem víc. My muzikanti jsme strašní ješitové a lže kdo nesouhlasí. Takže, pokud neco zvorám na koncerte, nesmírne mne to žere. A dlouho. Když o tom nekdo napíše, je to mnohem horší...jedno negativum. Nekdo si toho orání ani nevšimne a koncert se mu líbí, recenze ho naštve...druhé negativum. Nekdo si precte recenzi, kritiku, rekne si...no tak to já si na tu Trchovou ješte dva roky pockám a dva roky neprijde do Akcentu...tretí negativum. Zámerne jsem to všechno prehnal. Chci tím ríct, že je lepší verejne chválit. Opak podle mne neplodí nic dobrého, at je to míneno sebelíp
Klokan  - Re: Re: Re: Dívky na koštěti   |194.228.214.xxx |22.01.2003 14:22:00
Já myslím, že to tak jednostranné není. Ona i špatná kritika muže být dobrá reklama. Když se všechno jen popíše a tektne se vyhne nepovedeným místum, pusobí taková reportáž trochu nereálne, vlastne ni moc neríká.
Pokud jsou tam uvedeny veci pro i proti s prevahou kladných poznatku a celkove reportáž/kritika zaujme, tak to naopak muže být podnet pro návštevu príštího koncertu. Clovek si pak totiž chce udelat vlastní názor. Zrovna tak na me pusobila tahle kritika.
Ale máš úplnou pravdu v tom, že bych chtel znát kritické pripomínky nejdrív sám a ne se o nich až docíst na verejném míste. A taky, že nemá cenu psát reportáže typu "tak na tohle opravdu nemá cenu chodit", protože každý koncert je skutecne jiný. To snad ale není prípad této reportáže
Magda B.   |212.65.194.xxx |22.01.2003 15:15:00
Predem zdravím Pétu Sedlácka a Honzu Žabocha! Já myslím, že téma psaní recenzí a reportáží asi bohužel nevyrešíme. Nejspíš jediný co se dá delat, je navrhnout všem co se zapojili do toho divocení a mají chut, aby se príšte prišli podívat. Nikdo tu neslibuje profesionální výkon, ale mužu ríct za sebe, Martu i Žofku, že se opravdu snažíme, aby všichni z našeho koncertu odešli s hezkými pocity. Nevím, jestli je na míste omlouvat se za to, že jsme i na jevišti spontánní a umprímný. Já osobne jsem to na koncertech ostatních brala jako obrovský plus! A pokud se jedná o tu atmosféru-mela jsem pocit, že by mela být jedna z nejduležitejších vecí, které vlastne v cloveku zustanou. Clánek je rozhodne výbornej pro nás-úcinkující a pro lidi, kterí tam byli. Ted už je na ostatních, jestli když si to prectou mávnou nad námi rukou, nebo se prijdou podívat, jak to s námi - AMATÉRY (!!!) vlastne je
Alena Kučerová  - Re: Re: Re: Re: Dívky na koštěti   |212.65.193.xxx |22.01.2003 17:21:00
"Jako reportáž ano. Ale osobne bych se v ní radeji vyhnul necemu, co se mi nelíbilo. Proc o tom ríkat ostatním?... "
--------------------------
Mám pocit, že si trochu pletete pojmy - reportáž - a - reklama. Reportáž je o tom, co se stalo a jak to dotycný videl se vším všudy - cerné i bílé. Reportér tu prece není od toho, aby mezi plevami hledal cisté zrno pozitiva a to pak stavil na svetlo denní z toho nejružovejšího úhlu nebo aby vymýšlel reklamní slogany. Podle me, je toto jeden z nejlepších clánku FT.
Pleva
Honza Žamboch  - Re: Re: Re: Re: Re: Dívky na koštěti   |195.47.57.xxx |22.01.2003 17:55:00
Milá Alíku. Já jsem ten clánek neodsoudil. Jen jsem, možná zeširoka, chtel ríct jak to cítím já. Tedy subjektivní názor. Myslím si, že clánek objektivní je. Ale uniká mi trošku jeho význam. A nedivím se, že muže nekoho naštvat.

PS: nejsi ty náhodou to velmi rádo diskutující stvorení, co mi o nem vyprávela Endy?...:-
Marťa Trchová  - Re: Dívky na koštěti   |212.20.104.xxx |22.01.2003 18:09:00
Ahoj všichni,
puvodne jsem nechtela situaci nijak komplikovat, ale cítím, že bych se mela vyjádrit už treba proto, že koncerty v Akcentu porádám. Tenhle clánek je v podstate nestranný, což by melo být jeho plus. Ale Honza Žamboch to napsal opravdu pekne: "Má vubec smysl psát kritiky na koncerty?" Víš, Džexno, strašne ráda bych si od Tebe osobne vyslechla neco o tech našich chybách, jak to vidíš ty. Když ale clovek napíše verejne co si myslí (pricemž spousta jiných lidí mohlo mít z akce své vlastní pocity), bere na sebe pomerne velkou zodpovednost, co to udelá s lidmi, kterí o akci nemají ani páru. Pripadá mi jako naprostý pruser to, že treba nejací potencionální diváci neprijdou nebo odloží svoji návštevu Akcentu jen kvuli jednomu clánku.
Delám ty koncerty druhým rokem, piplám je od kolíbky a snažím se, aby z nich lidem bylo co nejlépe, aby se jich to skutecne dotklo u srdícka? Nabízí se mi odpoved, že Džexny se naše atmosféra takhle nedotkla a to me osobne hrozne mrzí. Na jedné strane by mel být recenzent nestranný ( ve smyslu toho, že jde na novou muziku, že nezná muzikanty osobne), na strane druhé podstatou veškerých estetických prožitku, které mužeme následne hodnotit, je preci to "že se necháme strhnout celkem". Hodnotit potom detaily, jako jestli se zrovna chichotám ci ne, mi pripadá trošku mimo, nehlede na to, že kdyby Magda zpomalila a prestala s chichotáním, možná by to ztratilo spoustu vecí, pro které jí obdivuji se všemi jejími písnickami a ostrejšími proslovy. Je to proste naše Magda. Pusobí na me spontánne a bezprostredne a to je, myslím, obrovský podíl na atmosfére, kterou vytvárí.
V podstate me na tomhle clánku mrzí neco úplne jiného. Bylo mi smutno, když jsem ho cetla. Byl to pro me jeden z nejkrásnejších veceru. Nikdo nenapsal o tom, že jsme si speciálne kvuli nemu nacvicily carodejnickou hymnu, že jsme nacvicily i jiné písne z mého repertoáru, že vecer byl symbolem Žofciných dvacátých narozenin a muj písnickový program treba nemel takový spád, protože jsem jej zámerne podrídila predávání tematických dárku, kterých bylo více, že vecer nebyl nijak pripraven a my samy na pódiu jsme zažívaly dojetí, slzicky a spoustu necekaných událostí? Nemeli by lidé císt o tomhle?
Když se o nás píše jako o amatérech, proc i autor clánku delá amatérské chyby? Jako vyvozovat scestné závery o mé ucitelské budoucnosti? Být pedagogem je jiná role než stát pred lidmi jako autor svých písní, které jim hraji ze sebe. Nejsem si jistá, zda je dobré vytýkat mi to, že bych si mela zaradit do repertoáru písnicky cizích autoru. Jsem písnickár, jde mi o to, abych lidem ukazovala ve svých písních svet tak jak ho vidím já. Jestli budu hrát veci prevzaté je moje volba, která by se nemela hodnotit. A poslední vec, která se me dotkla, nebot i Miloš Keller ji dosti nepresne reprodukoval. Ríct, že v sále byla "hrstka" ci " ctvrtina lidí" je jednoduché. Proc nikdo nenapíše, že Akcent má kapacitu pres 200 lidí a tudíž ctvrtina je stále ješte padesát lidí, což by nám v dnešní dobe mohly jiné kapely závidet? Vyvozovat závery, zda na nás lidi chodí/nechodí? Žijeme v jiné dobe, každý den si mužete vybrat ze spousty koncertu a jiných akcí. Chci mít pocit, že ale vždycky budem mít pro koho hrát, že budou lidi, kterí nás budou chtít slyšet a nebudou rešit jestli naše scéna vypadá jako dívcí neuklizený pokoj než jako carodejnické doupe. Budou ohromeni tím, že jsme si speciálne pro ne neco pripravili?
Omlouvám se za román?
Sunny  - Re: Dívky na koštěti   |194.228.77.xxx |22.01.2003 19:58:00
AHOJ VŠEM!MUSÍM TO TU UVÉST TROCHU NA PRAVOU MÍRU!Vubec žádnou reakci na clánek jsem ješte nenapsala,nevím,kdo je SUN,ale já to nejsem,takže se me ani Magda ani nikdo jiný nemusí zastávat?(ale díky)!
A ted už chci prispet svojí troškou do mlýna,protože vcera v noci,když jsem si to precetla,tak jsem na to proste nemela?Možná už se budu trochu opakovat?
Já jsem byla z vecera naprosto nadšená,moooc se mi líbil!Samozrejme chápu,že každý to bere jinak.Nebudu tady nic kritizovat.Každý má svuj názor,i džexna,i Sun a možná práve o to,rozpoutata tuhle diskuzi,o to tu šlo..?..Chtela bych se ale zastavit u jedné veci?Jsem moc ráda,že Marta je veselá,milá holka a k ní ten smích proste patrí..Žofka mela poprvé a naposledy dvacetiny,Marta pro ni mela spoustu milých dárecku a samozrejme z toho byla mooc nadšená a taky trochu v rozpacích jak to Žofka prijme(to už jste videli sami)No a smích preci rozpaky odbourává?No proste,kdyby tam byla vážná,nebo dokonce brecela,tak by to asi byla síla,a hlavne by to nebyla ona.Takže Marti,klidne se dál smej a vlévej dobrou náladu i ostatním!
HOLKY JEN TAK DÁL,DRŽÍM VÁM PALECKY,MÁM VÁS RÁDA TAKOVÉ JAKÉ JSTE A TO CO DELÁTE?TOHO SI MOC VÁŽÍM!
P.S.:Ráda bych vedela,kdo je Sun,nejen kvuli clánku..Díky.
sun  - Re: Re: Re: ne pro SUN ale pro ty co reagovali..-)   |195.122.220.xxx |22.01.2003 20:35:00
Už rok a ctvrt Martina Trchová porádá svou akci v Akcentu a jen díky jejímu úsilí si v Praze zahrálo mnoho neznámých muzikantu. Tuto možnost mnohým z nich nikdo nenabídl, a dlouho asi nenabídne. Myslím, že Martina z této bohulibé cinnosti nemá ani halír, a delá jí z cisté radosti...
Kdysi dávno v jedné Velké zemi nejaký Robert Zimmerman vzal do ruky ponekud neumele kytaru a zacal zvláštním hlasem prozpevovat své podivné songy, byl to myslím citlivý clovek, a kdyby o nem nejaká tamní Džeksna napsala jak je na podiu špatný, treba by hrát prestal, a byla by to škoda...
Mimochodem, jeho o dost pozdejší studiový duet s Cashem je príšerný, ti dva by asi v Akcentu vubec neobstáli... :-o
Miluju na autorském divadle a na koncertech tu krásnou bezprostrednost, je to vlastne performance, která je neopakovatelná, a podle mého názoru objektivne nehodnotitelná...
Znovu tedy opakuji, tento zpusob hodnocení at autorka používá u profesionálu, kterí dva roky a více jezdí se stejným dramaturgicky vypilovaným programem, nelišícím se mnohokrát jediným slovem a honorovaným mnohatisícovými cástkami...
Pokud chce Folktime navázat na styl IF, pak je to ovšem rozhodne krok správným smerem, od té doby, co napsala kdysi jistá kriticka o Plíhalovi, že vlastne neumí zpívat, proste internetfolk nectu...
A to je konec dalšího mého blafu...
PaP
Mirek  - Re: Re: Re: Re: Re: Dívky na koštěti   |195.47.44.xxx |23.01.2003 07:04:00
jéééééééé - ty žiješ ? )
v tom prípade hezký nový ro
Slavomil  - Re: Re: pro Magdu   |194.228.253.xxx |23.01.2003 08:27:00
Podle mne je Sun divná
Deniska  - Re: POZOR!!!!   |212.71.161.xxx |23.01.2003 09:34:00
Tak tedy! Kdyz jsem si precetla tuhle recenzi, taky jsem mela znacne smisene pocity! A to z nekolika duvodu. Magdu znam dyl nez kdokoliv z Vas, kdyz zacinala hrat a zpivat, byla jsem u toho. A to co ona dokazala, pres co vsechno se musela prenest, aby byla tam, kde je ted, za to ma muj obdiv. Nic ve zlem, ale co si v teto branzi dokazala ty Dzexno??? Sama dobre vim, jake to je. Taky jsem se zkousela nekam prokopat a prave podobni lide, jako ty me od "folku" tak odradili, ze bylo tezke v nem po letech zase hledat zalibeni. Podle meho nazoru, kdyz uz by nekdo mel psat recenze, tak lide, kteri v tomto smeru uz neco dokazali a kteri vedi, jake to je, stoupnout si na podium pred lidi a vydat ze sebe vsechno co jde. Madla je velmi energicka, spontalni a hlavne uprimna holka a za to ji mam moc a moc rada. Vnasi svetlo do zivota spouste. A Kazdy ma sve chyby i profesionalove. Kritika??? Ano, ale proc tak trpce a neosobne? Fraze tipu -
"u Brozkove zpomalit, u Trchove zrychlit" no kde to jsme??? Vzdyt cestina je tak rozmanity jazyk a dalo by se to napsat mnoha, daleko slusnejsimi zpusoby!!!
A zaver??? Ten uz si z toho vyvodte kazdy sam. Jenom jednu vec... HOLKY DRZIM VAM PALCE A VERIM, ZE SE PODOBNYMI KRITIKAMI NENECHATE ODRATIT JAKO JA! Ahojky Denisk
Petr Sedláček  - Re: Re: POZOR!!!!   |80.95.100.xxx |23.01.2003 09:45:00
Denisko, s vedomím všeho, co již bylo napsáno - a nemá takhle ciste náhodou Džexna právo na názor? Já mám Magdu taky rád - ne proto, cím si musela projít, ale proto, co delá a jaká je ted. I proto si myslím, že je vdecná za jakoukoli kritickou pripomínku - plácání po ramenou je pro nás muzikanty tuze príjemné, ale dopredu nás zrovna moc neposouvá.
Ale to všechno prece není duvod, aby to všechno bral clovek tak strašne osobne, ne? Ptát se Džexny "Co že dokázala ve folku ona" je stejne pritažené za vlasy jako ptát se Tebe, co jsi Ty dokázala v recenzích/kritikách. Pokud máš pocit, že Te nekdo odradil od folku, pak ver, že to je jenom a jenom Tvoje chyba. Asi to pro Tebe nebylo tak duležité, když ses nechala. A to opravdu vím, o cem mluvím.
Mno. A neodpustím si jedno štírí píchnutí: absolutne s Tebou souhlasím, že je ceština nádherný a rozmanitý jazyk. Škoda, že Ti tedy tu a tam vypadne z vety cárka (a to verím, že spontální" je preklep).
Ale stejne se mej moc pekne, jo
Irena Motlíková  - Re: Re: Re: POZOR!!!!   |193.179.126.xxx |23.01.2003 09:46:00
Hele a napadlo vás nekoho, že jsme ted možná otrávili i Džexnu, takže prijdeme o další reportáže a treba my mimopražští nebudeme mít tušení, že nejaký carodejnický vecer byl a kdo na nem hrál??
Petr Sedláček  - Re: Re: Re: Re: POZOR!!!!   |80.95.100.xxx |23.01.2003 09:50:00
To víš, že napadlo. Proto se jí porád tak zastávám )) Navíc ta reportáž vážne nebyla špatná
Deniska  - Re: Re: Re: POZOR!!!!   |212.71.161.xxx |23.01.2003 09:55:00
POkud ctes pozorne, tak ja ji jeji nazor neberu!!! To tam je celkem jasne napsano. Nebylo uz mnohokrate receno, ze kazdy ma pravo na svuj nazor??? Tak ja jsem vyjadrila svuj!!!! Ze jsem se nechala odratit? JE to moje vec, ano, ale vim jaky to je a proto nechci aby se to stalo moji kamaradce. JE pravda, ze je starsi a odhodlanejsi nez ja byla v te dobe, ale vim jak dokaze tohle zabolet!
Tak ahoj
Ps..par recenzi a reportazi jsem taky napsala..
Deniska  - Re: Re: Re: Re: Re: POZOR!!!!   |212.71.161.xxx |23.01.2003 09:59:00
Kdyz uz pitvas muj moji cestinu.... uz ti nekdo rekl jakej je rozdil mezi recenzi a reportazi???
Magda B.  - Pro Péťu a Denisku!   |212.65.194.xxx |23.01.2003 10:03:00
Vy dva moji milý! Já Vás budu muset seznámit... Takhle mi tu do sebe nerejte! Dyt je s Váma jinak taková sranda, herdek! :-

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Prosinec 2025 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 910
16
232425262728
293031    

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
Copyright © 2025 FOLKtime - Vaše brána do světa folku. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc