01.10.1999 Jeroným Lešner - písnickár (Šaolín) |
![]() |
![]() |
![]() |
Rozhovory | ||||||||||
Myslím, že folk se od loňska zase výborně obrodil, a to v tom smyslu, že na festivalech hraje víc mladých kapel. Diváci je začínají brát vážněji a zřejmě všem dochází, že až Kamelot jednou skončí, bude tady prostě muset být někdo další, čí písničky se budou zpívat. A jako muzikant vnímám, že publikum víc naslouchá a přestává se tolik zajímat o stánky s nápoji. Co by, podle tebe, měli dělat mladý muzikanti, aby se dostali do povědomí diváků ještě víc? Asi musejí počkat, až ti staří vymřou (směje se). A teď vážně. Můžou pořádat své pravidelné večery a zvát si tam jako hosty jiné kapely, které pořádají zase něco jinde, a tak si všichni navzájem zahrajou a představí se co nejširšímu počtu lidí, které folk opravdu zajímá. Taky by se měli snažit hrát i jen tak mezi lidma. Když skončí festival, vždycky někde na lavičkách dvě stě lidí zbyde. Já tedy nechci moc mluvit o sobě, ale určitě polovina lidí, co mě zná, si mě pamatuje i proto, že si rád zahraju i takhle. Můžeš tak sehnat nejedno pozvání na slušný festival... Myslím, že to může pomoct. Nepochybuji o tom, že když budou diváci mladý kapele tleskat a neodzívají ji, že si toho pořadatel všimne. A to se právě poslední dobou děje. Ty jsi písničkář. Jaký je vývoj na písničkářském nebi? Zaujal tě letos někdo nový? Přímo v letošním roce jsem asi nikoho nového neobjevil. V amatérským podhoubí se, podle mě, zase letos až tolik nestalo. No, že jsou Jan Matěj Rak, Petr Pololáník a Ivo Cicvárak čím dál lepší - to mě překvapí vždycky... Takovým trochu ještě objevem je právě Jan Matěj Rak a jsem rád, že se s ním znám ještě z doby, kdy na Zahradách nehrál. Jinak jsem se letos účastnil několika písničkářských festivalů a plno lidí jsem poznal, takže se těším, jak se kdo do příštího roku změní... A když už jsi je poznal, udržujete spolu dál nějaké kontakty? Kontakty, že bychom si psali dopisy, to asi ne, ale když se někde na festivalu potkáme, tak si spolu sedneme a zahrajeme. Někdy je to těžký, protože hodně lidí přišlo k folku třeba přes divadlo nebo poezii a nemají hraní pro lidi moc rádi, ale radši se někam uklidí do ústraní, kde si improvizují. Druhý tábor jsou hudebníci, kteří vzešli od ohňů a hromadnýho zpívání a hraní pro lidi bytostně potřebují. Klasický příklad z profesionální ligy je srovnání Samsona se Slávkem Janouškem. Řekl bych, že je lepší, když se hraje lidem, ale pak tomu nesmíš podlehnout a zbulvárnět. Můžeš nám přiblížit, jak to vypadalo na Zahrádce písničkářů? Měli jste třeba možnost nějakých seminářů a konzultací s Jirkou moravským Brabcem? Byla tam cítit nějaká řevnivost a konkurence, nebo si spíš všichni navzájem fandí? Někteří si navzájem nefandí. No, asi záleží na tom, jak se člověk sám se sebou srovná. Ale celkově to byla výrazně skvělá akce a doufám, že se tam ještě někdy podívám. A co chystáš do budoucna? Průběžně doplňuju repertoár, abych mohl hrát už jenom to, co mám rád. No a ve výhledu je i spolupráce s různými zajímavými hudebníky pražského folkového podsvětí. děkuji za rozhovor Sdílet na...
Powered by !JoomlaComment 3.26
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
Copyright © 2023 FOLKtime - Vaše brána do světa folku. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.
Skvělé a neodrbané Ohrané pásmo ...
Schválně jsem si poslechl všechny tři verze té pís...
Skvělé a neodrbané Ohrané pásmo ...
Neobjasnil jsem nic, protože jsem si včas nepřečet...
Skvělé a neodrbané Ohrané pásmo ...
Milý posluchači, poslechni si zítra Tomáše Hrubého...
Skvělé a neodrbané Ohrané pásmo ...
Opavdu je na tomto dvojcédé písnička Znamení blíže...
Tři kytaristi U třech kytar aneb...
Děkujeme za milá slova a těšíme se na další setkán...
Skvělá písnička do blbé doby (89...
Moc pěkně zahrané a zazpívané. Nejen tahle. Jste s...