gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

15.06.2010 Jaké bylo Jamboree 2010 (Miloš Keller, Džexna, Renata =o))    PDF Tisk Email
Reportáže
Letošní Jamboree, dvoudenní setkání bluegrassistů v hledišti i na podiu, proběhlo ve dnech 28. a 29. května tradičně ve Strakonicích. Na stejný termín vypsal pan prezident volby do PS. Pořadatelé se přizpůsobili, začínalo se v pátek až večerním programem, ale jinak se moc měnit nemuselo. Počasí festu přálo, kapelám to hrálo a to bylo to hlavní. Ani letos FOLKtime.cz v hledišti nechyběl. Jak jsme svátek bluegrassistů viděli my, vám předkládáme v následujících řádcích:
Jamboree z rychlíku (Miloš Keller)
Rychlíky do Strakonic jsou spíše prokletím, kilometricky nejkratší trasa je navíc postižena výlukami, a tak je dnes název (na rozdíl od Kvítku) spíše symbolický. Na Jamboree jsem dva roky nebyl, i proto, že byl festival v sále a to pro mě prostě tu atmosféru nemá a nemá. Letos ale bylo pěkné počasí , a tak jsem s radostí konstatoval, že u Letního kina je nový krásný most pro pěší a cyklisty, hrad i areál se proměňují do krásy, nebo přinejhorším zůstávají stejné a fe
Blanket
Blanket
foto: Renata Králová
stival je stálou jistotou. Příjemně překvapila i cena vstupného na sobotní večer (180,- Kč), a tak mi nekalilo radost fakt nic. Vlastně ano – stánkař se sladkými vdolečky letos nepřijel a tak první cenu dostaly obalované oříšky a topinky. Diváků bylo spíše prostředně, ale dost na to, aby vytvořili slušnou atmosféru. Rosťa Čapek už se mnou mluví, i když můj deset let starý referát o jeho moderování mi ještě nezapomněl. Koupil jsem si u jeho stánku kalendář na rok 2011 a konstatoval, že tentokrát vyprávěl jen asi jeden nebo dva vtipy z internetu a byl spíše tím silnějším z dvojice Čapek – Leicht. Míša nějak nebyl ve formě, ani hlasově, se mi zdálo. Stejně mě ale mrzí, že to, co všechno já čtu pracně z papíru, když uvádím festival, ví Rosťa o těch kapelách zpaměti a ještě spoustu věcí navíc a nepodělí se o to s posluchači. Moderování bylo jinak ve znamení ohlašování výsledků voleb a spontánních reakcí publika na ně. Já nevím, já bych při moderování prostě pořád měl na paměti barvu krajů – ta se ještě dva roky měnit nebude.
Ale pojďme k muzice. Otevírali standardní Blackjack, hned po nich první experiment večera – skupina Cimpr Campr zaujala zajímavými výlety do newgrassu, inspirací jazzem i jakousi novou akustickou vlnou – příjemně by se to poslouchalo i na samostatném koncertě. I další Jan Zellen vybočoval z průměru – sólista, ale jako by hrála celá kapela. Něco jako Honza Bican, abych přirovnal a vystihl charakter vystoupení. Pak opět klasika – Křeni a potom svěží country – bluegrassový vítr BlueGate. Ilon je vystoupení od vystoupení, rok od roku jistější a větší hvězdou. Přirovnání? Suzi Quatro. G-runs 'n Roses byli mile sympatičtí a také velmi klasičtí. Kdybyste do křížovky dostali výraz „unylá barová muzika s banjem ve 3 ráno“ vyplňte „Eliška Ptáčková a Acoustic Sound“. Úvodní a závěrečná převzatá píseň sedly a šlapaly a tak kapela přidávala, za tři autorské písně Elišky by se ale nemusel stydět ani ten nejdepresivnější folkáč na základním kole třeba Porty. Reliéf opět ujistil, že se nezmohli na další mikrofon, semkli se kolem jednoho a podobně kompaktně působil i jejich projev. Nechce se mi napsat „klasika“, protože ve vystoupení Reliéfu je vždy něco osobitého a zvláštního, přinejmenším vokály a písně zpívané acapella. Po Reliéfu přišla dvojice Beňa a Ptaszek. Podáno na jevišti to není tak odporná parodie jako slyšeno na desce z vězení, ale po druhé písni je to stále stejné, stále dokola a stále stejně špatně odposlechnuté ze šelakových desek. Oni ti interpreti ve dvacátých letech minulého století v Americe skutečně tak nekňučeli – to zkreslil čas a tehdejší úroveň zvukového záznamu. Celé vystoupení jsem spolu s okolím řešil, jestli zpěvák zpívá skutečná slova, nebo jen vydává jakési angličtinu foneticky připomínající zvuky. Je pravdou, že určité groteskní prvky vystoupení mělo, ale jedna píseň v šapitó mezi čísly s tygry a akrobaty by byla tak akorát a na správném místě. Poslední koho jsem viděl a slyšel byl Blanket – nadchnulo mě oživnutí kapely, dokonce jsem se na ně šel podívat až k pódiu – ano, jsou to oni, na jejichž muzice jsem tento žánr poznával a nahrával na magnetofon. Omládl jsem o 25 nebo kolik let. A oni také. Chápu, že pro mě má Blanket kromě hudební i emocionální hodnotu, ale jsem rád, že můžu napsat, že to byl starý dobrý Blanket. Vy ostatní dopište do diskuse, jací byli Jill & Steve Walsh, Cop a Druhá tráva, během jejichž vystoupení jsem už musel cestovat ku Praze. Ale pokud mohu konstatovat podle jednoho večera, Jamboree to bylo na jedničku.
Bluegrassová filharmonie (Džexna)
Tak to já do Strakonic rychlíkem přijela, i když to nebyl vlak, ale rychlíkový autobus. Ale také až v sobotu, mohu tedy opět jen částečně doplnit mozaiku festivalového dění svými postřehy. Vloni jsem své povídání z Jamboree končila prosbou k Billu Monroeovi, tátovi bluegrassu, o přímluvu tam nahoře za lepší počasí pro letošek, a ta zřejmě byla vyslyšena. Festival se vrátil do svých obvyklých kulis, tedy i na nádvoří strakonického hradu. Tam jsme dorazili v 10:30, kdy začínal dopolední program Bluegrass sesion No. 10, tradičně moderovaný Zdenkem Schwagerem. Oproti loňsku se program ztenčil na menší počet kapel, ale méně je prostě někdy více! Kapely místo obvyklé dvacetiminutovky včetně zvučení dostaly 30 minut. Zahajoval zkušený chomutovský kvintet Album, výborný i ve vokální složce, a okamžitě mě dostal do správné nálady i pojetím skladeb pro bluegrass netradičních,
Todd Lombardo & Viktor Krauss
Todd Lombardo & Viktor Krauss
foto: Renata Králová
například od Beatles. Rodinná vltavotýnská sestava Luňáčkové, nástrojově variabilní rodinný klan táty Luňáčka a jeho tří potomků, je zase interpretačně o kus dál, dobře se poslouchal především zpěv banjisty Jardy jr..Nováčkové Twisted Timber na finále pražské Porty mezi soutěžícími folkovými kapelami působili jako živá voda i přesto, že zpívali pouze anglicky a v tradičním pojetí nepřinášeli nic převratného. Ve strakonické konkurenci už to tak snadné neměli, zpočátku se potýkali s nejistotou ve vokálech a rozklížeností, ale nakonec to ustáli. Flashback už je zkušená parta, která se prý každý rok chystá končit. Doufejme, že takhle končit budou ještě dlouho! Ve velmi dobrém světle, nejen proto, že nádvoří zalévalo slunce, se předvedl GrassRoad, jejich modernější pojetí mělo xicht, temnější hlas zpěvačky Terezy Houdkové má příjemnou barvu a ve výrazu si zachovává civilnost. V civilu, tedy ve svých typických černých kvádrech, přišli pánové ze Sunny Side, a jejich precizní a přitom velmi zábavné bluegrassové retro bylo pověstnou pěknou tečkou za letošním sejšnem. Zvučící přestávku před vystoupením hostů ze zámoří jsme využili k malé procházce po okolí hradu (Miloš už zmínil novou lávku přes Otavu). Abych zachovala i jeho stravovací linii, doplnili jsme něco tekutin po výborném bramboráku plněném zelím.
Kontrabasista Viktor Krauss & Bluegrass friends (Todd Lombardo – kytara, Robert Crawford – bicí, Steve Walsh – el. kytara, host Jill Wals - zpěv) na poměrně velkých plochách rozehráli barevnou škálu tónů s výbornými kytarovými sóly v symbióze s umírněnou, přesně šlapající rytmikou a citlivou melodickou basou. Příjemná pocitová muzika přesně se hodící do odpolední atmosféry, její vnímání nenarušila ani jediná dešťová přeháňka festivalu.
Hlavní sobotní program v letním kině plynul, jak už bylo popsáno. Tak jen pro doplnění: Vystoupení dvojice Beňa a Ptaszek, hudebních klaunů, kteří naprosto dokonale napodobují nahrávky dřevního blues černošských pouličních zpěváků, pořizované možná ještě na Edisonovy válečky, sklidilo u diváků úspěch jako hrom! A co už Miloš neslyšel: Blanket v úplně původním obsazení nebyl, Martina Černého nahradil někdejší Kůsův spoluhráč z Fám banjista Michal Novák. Ovšem jakoby Černému z oka vypadl (tedy před 25 lety).
A jací byli November 2nd s hostujícími Jill & Steve Walsh? No, polovina hlediště se při November 2nd odklidila do občerstvovacího prostoru, protože hodina jednotvárné a nemelodické alternativy moderní country v angličtině začala brzy nudit a zima útočit. Dojem nezachránila ani řada instrumentalistů zvučných jmen (Guma Kulhánek) včetně hostů (Lubošové Malina a Novotný), ani výborně zpívající Saša Langošová, jejímuž hlasu chvílemi nejistá Jill Walsh nemohla konkurovat. Koncert nešťastně dramaturgicky zařazený. Možná by vyzněl lépe v jiném čase a jiném prostředí. Během programu nastřádaný hodinový skluz posunul až k půlnoci patrně nejočekávanější hudební nadílku, protože se diváci vrátili. Míša Leicht posbíral zbytky svého hlasu a obdivuhodně statečně se s handicapem při zpěvu popral. Pánové z Copu a Druhé trávy připomněli loňské společné vánoční dvojkoncerty (prý letos zase budou), nejprve v samostatných blocích, s prohozenými písněmi (Cop – Kdo to obchází můj dům, Druhá tráva – Kladivo), s Copem zazpíval Robert Křesťan Bílým koním. Při duetu Leicht - Křesťan Záchranná mise se kapely začaly propojovat až do závěrečného vyvrcholení, kdy se bluegrassová filharmonie Druhá tráva s Copem rozloučila velikou parádou Midnight Moonlight . Že zářil nejen měsíc na noční obloze, snad ani nemusím zdůrazňovat.
Páteční večer uchem fotografa (Renata =o))
Do Strakonic jsme dorazili v pátek autem. Nebyla zácpa, a tak i rychle. Ale ne dost, protože jsme nestihli začátek skupiny Sem Tam. Který z těch psů mám ráda a bylo to fajn uvítání. Slun
Poutníci
Poutníci
foto: Renata Králová
íčko svítilo, na pódiu parkoval Míšův Harley v barvě „ohájskej oranžovej“ (amíci nemůžou vědět, jaký vztah Míša k této barvě má) a diváků mnoho nebylo, ale to se v průběhu večera měnilo, až bylo kino zaplněné skoro ze tří čtvrtin. Deset minut po osmé večerní nastoupilo první duo večera Ralph Schut a Ondra Kozák. Byla to pohoda, Ralfova čeština je skvělá a oba protagonisté jsou bezvadní muzikanti. V průběhu soboty jsme je pak měli možnost vidět ještě v jiných formacích, ale spolu plují na stejné vlně. Druhé duo večera, Radim Zenkl a Jarda Samson Lenk, byl zážitek. Samson měl svou „normální“ kytaru a Radim Zenkl střídal nástroje: začal kravským (aspoň doufám) rohem, s mandolínou ho známe všichni jako kouzelníka, a pak ještě zahrál na flétnu. Spojení Samsonovského folku s bluegrassem bylo pohlazení. Po přestávce nastoupila Věra Martinová, Jamie Marshall a P.R.S.T. Věru Martinovou a Jamie Marshalla jsem slyšela vloni na Country Fontáně, tam vokály zpívala sestra Martinové, tentokrát se mi to celé jevilo živější. Poslechli jsme si standardy jako Malý dům nad skálou a Až na vrcholky hor a pak nastoupil Jamie Marshall se svým cockerovsky zastřeným hlasem a publikum ožilo. Chtěla bych zažít jeho samostatný koncert. Ve 22:30 přišla srdeční záležitost - Poutníci. Hráli hodinu, která utekla jako voda. Zajímavý byl nový zvuk banja, za pomoci modulační krabičky. A vrcholem byla Telegraph Road, prostě bluegrass! Časový skluz 10 minut se v následujícím zvučení podařilo protáhnout na hodinu. Jen zvědavost a anonce na Viktora Krausse & friends držela diváky na místě, i když už ke konci většina lidí byla dost rozladěná. Nedokážu zhodnotit výkon zámořské hvězdy (i když basa byla fakt úžasná), protože mně chybělo banjo, housle a pidlikání. Únava, zima a určité zklamání zapříčinily, že jsme po půl hodině opustili kino. Bohužel jsme nebyli sami…S posledním Modrotiskem se musíme sejít jindy a jinde – škoda.

Tolik, milí čtenáři, písmenková mozaika našich dojmů. Sluší se ještě připomenout, že Jamboree opět pořádalo strakonické Městské kulturní středisko za podpory mnoha sponzorů, dramaturgii měl na starosti Petr Kuklík a všechny potřebné informace tradičně poskytoval tištěný Banjo Picker. Zvuk hlavních pořadů, kromě hostů z USA, zajišťoval tým Páji Jindráka a počasí svědomitě řídil Svatý Petr.

Více fotografií najdete v Renatině albu a celkem 12 videozáznamů je k vidění na Youtube Džexny.
A jak se líbilo letošní Jamboree vám?
Druhá tráva & Cop
Druhá tráva & Cop
foto: Renata Králová

Sdílet na...
Kam dál?

» Na Banjo Jamboree 2016 zahraje Alison Brown! (Banjo Jamboree)

» Banjo Jamboree aneb na koupališti s nejstarším (Tomáš Hrubý)

» Porta… a další letní zážitky (díl druhý) (Tomáš Hrubý)

» Jaké byly některé festivaly aneb dlouhý pohled zpět - 2.část (Tomáš Hrubý)

» Banjo Jamboree: po týdnech tíživého ticha jiskřivý bluegrass v bahně (Tomáš Hrubý)

Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Míša Leicht  - B.J.   |Registered |15.06.2010 11:40:34
Renato... "Oakland orange" (barva motocyklu zakladatele Hells Angels S.B.) Jinak firemní barva HD.
Miloši... Správný (a důležitý)postřeh. Možná příští rok dostaneš příležitost a konečně správná rétorika, erudovanost a znalost barev krajů oblaží i tuto skvělou akci. Beztak jsem již před několika lety ohlásil tzv."moderátorský důchod"...
Tolik k článku... Mrzí mne ale, že musím přinést ještě jeden poznatek, který je velmi důležitý a každý se tomu radši vyhýbá... Kvalita zvuku pro tento žánr byla více než nedostačující (nic proti Tobě osobně Pájo nemám), ale za spousty muzikantů a posluchačů to prostě musím napsat. Slabá intenzita, občasné houkání, dlouhé přestavby (které určitým způsobem také působí na "formu" moderátora)a navyšují skluz,to jsou faktory, které v očích náhodného návštěvníka tuhle muziku zdegradují na absolutně nepochopitelný a nesmyslný žánr. A to mne moc mrzí. A je to škoda...
Renata =o)  - Míšovi   |Registered |15.06.2010 12:32:48
Omlouvám se za zpatlaninu (hlavně fandům), špatná paměť a překavapení, že mám vůbec něco napsat.Příště si ověřím. Díky za pochopení.
MK   |193.179.126.xxx |16.06.2010 14:37:38
Míšo... Koukám že tahle axe má obzvlášť štěstí na nedůtklivé moderátory Nejen já, ale i kolegyně Džexna měla v minulosti výstup s jedním z vašich kolegů kvůli popisu jeho uvádění a teď jsem si rozhádal zase já ještě tebe. No jsem rád, že sis všiml těch barev, je můj postřeh o hlasové neformě taky v pořádku, nebo jsem se mýlil? Tohle byla spíš ta důležitější věc.
Nemohu si pomoct, ale muset jít zkoumat až k jevišti sestavu Blanketu (například) nesvědčí jen o mé krátkozrakosti. Muset vysvětlovat, z kterého nebe zčistajana spadli Beňa a Ptaszek nesvědčí jen o mé erudovanosti.
Míša Leicht  - Nedůtklivost   |Registered |16.06.2010 21:00:02
Miloši...Nerozhádal...O čem je řeč (Blanket, Beňa, Ptaszek)? Tomu asi nerozumím...Vysvětlit, prosím.
MK   |193.179.126.xxx |17.06.2010 10:30:46
Víšco, prostě si myslím, že bys sestavu Blanketu vyjmenoval zpaměti (minulou i současnou), ke každýmu přidal historku a rovněž z hlavy shrnul jejich historii (a Rosťa taky, zatímco já se u toho radši spoléhám na papír) a místo toho jste házeli ceny do publika. No a já se musel jít podívat, kdože to v tom Blanketu hraje. A tak to bylo takřka u každý kapely. Máš "smůlu" že na festival chodím nejen na kapely ale i na moderátory. Připouštím, že v publiku mohli být znalci, kteří sestavu Blanketu taky znají, nebo naopak úplní laici, kterým ani nedošlo, že od moderátorů nedostali vše, co by dostat mohli a vadí to jen mě. Na druhou stranu mi to vadí na více axích, jen tady se o tom aspoň diskutuje. Možná jsem jen deformovanej.
Míša Leicht  - Deformovanej   |Registered |17.06.2010 21:08:33
Spíš jde o to, co ode mne kdo chce... Nikdy jsem nebyl encyklopedik, spíš se snažím improvizovat a mně osobně moderátoři, kteří monotóním hlasem odříkávají fakta vypsaná z internetu bytostně rozčilují. Myslím, že návštěvníci téhle akce nechtějí slyšet fakta o kapelách, které znají (to publikum je specifické a ví na co si zaplatilo, tudíž znají), spíše je zajímají neotřelé, neotřepané a nečekané věci. A to je moje parketa... Na závěr rada dinosaura: nic nečíst, snažit se navodit přátelskou a veselou atmosféru, uvolnit se. Snad si z toho někdo něco vezme-š.
MK   |193.179.126.xxx |18.06.2010 10:28:17
Jasně, souhlas, byla by otrava, kdyby byli všichni stejní. Ale já píšu o tom, že právě třeba vy dva byste všechny ty informace podali živě, vesele, neotřepaně (třeba právě přes zážitky, vzpomínky a historky) a z hlavy, úplně stejně jakoste házeli ty ceny do publika. A že je prostě škoda, že házíte jen ty ceny.
Já jsem spíš ten typ co tě "bytostně rozčiluje", ale dělal jsem spoustu rozhovorů a vždycky jsem byl nadšen, když host dokázal na standardní otázku odpovědět nestandardně, a to se mi dělo i v případě rozhovorů s tebou nebo ještě před desítkami let v rádiu i s Rosťou. Proto nepíšu "jak byste to měli dělat" ale jen lituju, že nevyužíváte svoje možnosti.
Džexna   |Manager |18.06.2010 12:08:08
Já ještě dodám, že byste mohli pamatovat i na onoho náhodného návštěvníka ;-), který přišel poprvé a všechny nezná. Jasně, kapely se jmenovitě představí samy, ale o sobě víc mluvit nebudou, protože chtějí čas využít hlavně pro hraní. V Banjo Pickerovi sice informace jsou, ale například o kapelách z dopoledního BG Session tam není nic, jak podotkl Zdenek Schwager (taky už se na mě nezlobí). Musel sáhnout do svých znalostí a osobních zkušeností a připomenul i další souvislosti, kde se tahle muzika hraje.
A co se rozdávání sponzorských cen týká, už jsem kdysi navrhovala dát je třeba do krabice u vchodu, ať se každý obdaruje sám.
Míša Leicht  - M.L.   |Registered |18.06.2010 12:54:41
Jo, jasně, máš pravdu, že takhle by to u pravého moderátora mělo být... Víš, já ale až tak moc moderátor nejsem a moje ambice ani tímto směrem nesměřují. Lid si mně tam tak trochu "vškatulkoval". Do budoucna jsen se omezil na aKce (axe) pro kamarády a dobré známé. Tvá slova si beru k srdci, i přes to že asi "starýho psa novým...".
pan Klobouk   |85.207.103.xxx |15.06.2010 16:36:36
Budu se opakovat, ale doporučil bych panu Kellerovi totéž co Ladislav Stroupežnický namátkou třeba Adalbertu Kolínskému nebo Elišce Kutnohorské.
Ale děkuji mu že jsem ho celou sobotu ve Strakonicích nepotkal.
S tou unylostí Elišky Ptáčkové už se opakujete. Budu se opět opakovat a přál bych si jednou hrát a zpívat alespoň takhle unyle.
Zvuk byl letost dost bídnej, zlaté nádvoří proti kinu. Holt neměl Pája svůj den, stane se.
MK   |193.179.126.xxx |16.06.2010 14:28:53
Nevěřím, že se jmenujete Klobouk. Až napíšete svůj email, napíšu vám přesně a bez příkladů co bych doporučil já vám (kam například jít či co si kam strčit, ev. co komu políbit, repertoár rad pro každého mám, jak jistě víte, široký).
Eliška   |85.207.183.xxx |17.06.2010 13:27:01
Děkuji za zastání
Džexna   |Manager |16.06.2010 00:34:13
Pane Klobouku, opakovala se i Eliška Ptáčková tím, že nasadila tři stejné autorské rozvláčné písně jako vloni. Ano, hrát a zpívat (zejména v angličtině) umí, ale že je dobrá autorka mě ani letos nepřesvědčila.
Ozvučení: Míšo, slyšela jsem sobotní nádvoří, taky to tam zahoukalo a taky bylo dlouhé zvučení u Viktora Krause. Zdenek Schwager vyhlásil pauzu a my jsme šli "na buřta". Oproti programu bylo o jednu kapelu míň, tak se to vešlo.
V letním kině jsme seděli jako vždy u cesty na úrovni zvukaře a měli jsme zvuk dobrý. Nevím, jak jste slyšeli v odposleších. Skluz na Jamboree bývá vždy (a větší, však víš, i hodina a půl). Od 16. hodiny, kdy odehrálo 10 kapel, byl asi 40 min. Zhruba tedy 4 min. na kapelu, to je jeden přídavek navíc. Skluz na hoďku zvučením protáhli November 2nd, ale to bylo v režii jejich zvukaře. Vy i Druhá tráva už jste s sebou zase hodili a závěr byl velmi velmi zdařilý!!! A vlastně celé letošní Jamboree!
Míša Leicht  - "Na buřta"   |Registered |16.06.2010 11:05:39
Přál bych Ti Džexno zažít, jak vypadá ve Strakonicích dobrý zvuk. Za celou éru to bylo jen několikrát, ale stálo to za to... Že jste seděli u cesty na úrovni zvukaře, neřeší problém intenzity zvuku v celém amfiteátru, nebo ne? Aparatura byla zkrátka nedostačující k prostoru, který měla pokrýt. Pája je zvukař poměrně dobrý, (svůj den měl), ale toto je holý fakt. Pro příště se bude muset posílit, nebo půjdeme "na buřta" všichni...
Džexna   |Manager |17.06.2010 00:03:43
Míšo, klidně připustím, že zvuk nebyl IDEÁLNÍ, protože to ve venkovních betonových areálech není prakticky nikdy. Ale rozhodně nesouhlasím, že nějak žánru uškodil nebo jej dokonce degradoval. V sobotu určitě ne a poslouchala jsem na různých místech, i dole, kde jsem točila.;-)
Jen na okraj, zažili jsme v historii opravdovou ostudu s jiným zvukařem, písnička a půl bez jakéhokoliv ozvučení, neb nebyl u pultu. Ale vidíš, že bluegrassové diváky to od návštěvy dalších ročníků neodradilo a přijíždějí v hojném počtu rok co rok.
Míša Leicht  - Že v hojném počtu?   |Registered |17.06.2010 00:55:08
Tvůj názor, Džexno. Za názorem svým a ostatních muzikantů i diváků si stojím. Toť ode mne vše.
Zdeněk Fík   |80.243.100.xxx |20.06.2010 22:45:19
Džexno, špičkový a nejlépe placený servisní technik se pozná podle toho, že nic nedělá, jen sedí, pije kafe a stroje mu běží. Stejné je to se zvukařem. Já vím, na koho mířil Tvůj ukazovák, ale dobrá kapela opravdu nepotřebuje nepřetržité zásahy a nesmyslné surfování po pultu. To je mnohdy spíše na škodu. A co se týče letošního Jamboree? Připadá mi celkem zbytečná vysoká investice do špičkových kapel, která není podpořena úměrnou investicí do zvuku (promiň Petře a Pájo). Je to to samé, jako když si živnostník koupí příklepovou vrtačku za 20 litrů a pak do ní strká čínské vrtáky za 50 kaček.
Džexna   |Manager |21.06.2010 13:23:13
Zdeňku, Míšo, mám vás ráda a chápu, že vy, jako muzikanti, byste chtěli zvuk nejraději jako na nahrávce. Ale divákovi tyhle nuance zase tak nevadí, vnímá spíš vás a to, co hrajete, podle toho reaguje, ne, jestli je zvuk naprosto dokonale vyvážený. Benitto zmínil přeřvaný zvuk u November 2nd. Diváci je nepřijali nikoli kvůli přezvučení, ale proto, že je jejich hudba nezaujala.
Jistě, když jsou nastavené šavle, BG kapely si už většinou dynamiku ohlídají, ale tehdy kdysi při vystoupení amerického dua, ty šavle zůstaly dole a byl to právě Míša, který razantně zakročil a zvukaře sehnal.
Chlapci, přesvědčovat vás nebudu, stejně jako vy nepřesvědčíte mě o tom, že letos byl zvuk pro některou z kapel nedůstojný. Tím nepopírám, že se to nestává. Jednou jsem zdrhla z vystoupení Druhé trávy (já a z DT!!!) Bylo to ještě na starém Výstavišti v Plzni, a nesnesla jsem marné snažení kapely, kdy slyšet byl jen zkreslený Křesťanův zpěv a velký buben.
Míša Leicht  - Ach jo...   |Registered |22.06.2010 00:38:52
Ach jo, Džexno...
Zdeněk Fík   |80.243.100.xxx |23.06.2010 01:33:35
Pokud "divákovi tyhle drobné nuance zase tak nevadí", tak je mi velice líto muzikantů (včetně mé maličkosti), kteří zbytečně vyhazují peníze za drahé nástroje. V tomto případě zcela postačí Jolany nebo bulharský kytary. Džexno, tvůj názor je zvrácený a naprosto amaterský. Tady nejde o to, že "muzikanti by chtěli zvuk nejraději jako na nahrávce", ale divák by ho za zaplacené vstupné měl dostat bez ohledu na to, je-li to jeho priorita. Pravidelní návštěvníci BG festivalů jsou totiž na špatný zvuk už zvyklí, ale noví posluchači bohužel ještě ne (nebo bohudík?).
Benitto  - doplněk   |62.84.154.xxx |17.06.2010 08:41:03
Modrotisk byl důvodem, proč pro mě páteční večer nebyl fiaskem. Viktor Kraus a přátelé dlouhým nazvučováním a (alespoň pro mě) nepříliš chytlavým preludováním byli spíše nepříjemní.
Úžasnými vícehlasy a jadrnou muzikou mi právě Modrotisk spravili náladu. Pokud někdo nevydržel, udělal chybu
Jinak November 2nd nic moc, už od poloviny vystoupení byly slyšet v publiku hlasy volající po ukončení jejich představení (bohužel, či bohudík, nerozuměli česky). Připočteme-li k tomu i dobu zvučení a přeřvaný zvuk, rád se s nimi už nesetkám.
Mr.Dan  - Opravdu vytříbený vkus autorky   |213.220.209.xxx |17.06.2010 14:27:56
Na Jamboree jsem strávil sice jen jeden večer ze dvou, ale jakožto posluchač mající rozhled trochu dál než od bluegrassu k newgrassu si dovolím tvrdit, že paní Králová (alias Džexna - už jen ta přezdívka hovoří za vše ) by neměla být připuštěna k tomu publikovat svoje velmi subjektivní a mnohdy žánrově ovlivněné hemzy na poli vcelku renomovaného byť vskutku žánrového časopisu. Mám totiž dojem, že jsem byl na docela jiném festivalu, ačkoliv jména účinkujících sedí, dojem z nich už nikoliv, rsp. v mnoha případech naprosto opačný, než co tu uvádí paní Renátka...
Slávka-vy-  - Danovy hemzy   |62.209.192.xxx |17.06.2010 14:46:40
Škoda, Dane, že jste nepostřehl alespoň to základní:
Džexna NENÍ Renata, jde o dvě různé zpravodajky
a já jim (i MK, samozřejmě) moc děkuju za jejich "subjektivní" dojmy.
Třeba můj opravdu nejsilnější zážitek z jednoho jamboree byly spálený záda
Mr.Dan   |213.220.209.xxx |17.06.2010 14:56:16
Aha, pardon, tak to je tedy asi pro všechny ty autory, kteří se na článku podíleli. Bohužel z článku není patrné, kterou část psal kdo, neboť jediný podpis najdeme v záhlaví a pak už nikde.. :) A jinak ano, aspoň že to počasí vyšlo!
Slávka-vy-   |62.209.192.xxx |17.06.2010 15:32:05
Možná, Dane, máte sníženou schopnost porozumět psanému textu? Nechci být jedovatá, sama jsem dys-, ale podle mě je reportáž naprosto jasně rozdělená mezititulky na tři samostatné části a nakonec i pohled na některé vystupující se liší – Beňa a Ptaszek rozčilují MK, kdežto Džexnu baví...
Houbák  - Dvakrát meř, jednou řež!   |SAdministrator |17.06.2010 16:22:35
Dane, příště bych doporučil se nejdřív podívat do tiráže, jak se kdo jmenuje, než začnete někoho napadat .
Ale pro příště aspoň vím, že bude lepší k jednotlivým odstavcům napsat i jejich autora, aby to bylo jednoznačné.
Do této reportáže jsem to zpětně doplnil.
MK   |193.179.126.xxx |17.06.2010 16:38:08
Lichotí mě, že mě považujete za "autorku". Jinak Mr.Dane, po Vašem příspěvku vážně uvažuju o vypsání nějaké ceny pro nejpitomnější příspěvek čtenáře. Jinak, vážený pane, varuju vás - vaši přezdívku psanou bez tečky jsem zatraceně rychle prohlédl!
Marek  - CH JO   |82.100.31.xxx |21.06.2010 00:45:11
TEDA, VY TU JSTE NA SEBE JAK PSI! Urážka za urážkou. Má to smysl? Hudba má spojovat, ne rozdělovat, jako si to museli vyslechnout November 2., za pokřiku "my chceme country !Jeďte domů !" To je opravdu potupa pro lidi, který se snažili o nějakou fůzi. Myslím si, že například Tučňáci svýho času měli dost podobnej zvuk, ale holt tam zpívala legenda, tak nebyl už asi napadanej. Chci jen říct, že pro mne osobně to bylo trochu zklamání, ta reakce pár lidí v publiku (odhadem 5 ale zato byli slyšet), a celej pozitivní předešlý dojem s akce, která se snaží o to, aby bluegrass neupadnul v zapomění. Což není vina pořadatelů asi. Jinak zvuk okolo páté řady, ke kraji byl docela v poho.
Ještě bych se zastal Elišky, jsou to její první autorský počiny, který se nejspíše rodí v dost velkejch bolestech, takže bych ještě vydržel. Ale tady, jak se zdá se dost často popravuje rovnou.
Takže hudbě zdar !
Mára
Benitto  - re: ch jo   |62.84.154.xxx |21.06.2010 12:06:31
Tak to si dovolím usilovně nesouhlasit. Tučňáci měli zvuk moderního country, to co se linulo z pódia při November 2. bylo něco poněkud jiného. Nemám pocit, že by zrovna tahle hudba spojovala.
Reakce možná byly poněkud přehnané, ale myslím, že dost okolních diváků souhlasilo (třebas mlčky). Ono se to dalo poznat na potlesku. Teda tím, že téměř nebyl.
Ondra   |89.103.178.xxx |22.06.2010 08:34:58
Ty jo,pěkný,já byl asi na jiným Jamboree než čtu tady.Z mýho hlediska-zvuk na nádvoří zámku-super,zvuk v amfiteátru-katastrofa dost velká,místama mi to připomělo mou starou krystalku,nebo chraplající rádio,které používají zedníci na stavbách.Vystoupení Elišky bylo moc příjemným překvapením,při kterém nejednomu muzikantovi padala čelist,což se nedá říct o vystoupení V.Krausse,při kterém se lidi začli nudit a postupně se bavit a trousit průběžne na pivo,vzpomínám si dokonce na slova "co je tohle za muzikantskou ona*ii" Beňa Ptaszek měli u většiny lidí úspěch,to že to pár zapšklých lidí nebaví,co je ostatním po tom.A ohledně moderování-mně už unavuje na všech festivalech slyšet " a další kapelou která se vám představí je ... ve složení ...hrajou od roku...a do sestavy přibyl..." kurník,když jedu na festival,tyhle informace si mám zjistit na netu,pokud mně to zajímá.Pokud mně kapela zaujme až na místě a nevím o ní nic,tak po příjezdu domů si najdu její stránky,rozhodně je lepší házení cen do publika a rádoby vtípky než tohle mezičasové kecání o další kapele.A ohledně vyhlašování výsledku voleb,myslím,že na to všichni čekali a že byli většinou lidi rádi,jak volby dopadly,nebo že by právě kvůli výsledkům to mohlo někomu vadit?:)
Marek   |82.100.31.xxx |22.06.2010 16:50:46
No, přiznám se, že jsem váhal, zda uvádět třeba Tučňáky, a nespletl jsem se . Zvuk Tučňáků byl stejný, co se týče nástrojovky (bicí, pedal steel, el.kytary, banjo,dobro). Taková píseň Měsíčku, rozhodně již před 20.lety měla blíž k November, než ke country, ale nechci se tu babrat v detailech. Nemyslím, že americká písničkářka, která se střídala s Langošovou nebyla k poslouchání, a styl, který hraje November je vlastně to, co v Americe vychází s fůzování country, folku, blues a samozřejmě i s popu, tedy např. A.Morisette, J.Osborne, S.Colvin atd., ale protože za oceánem si s tím nedělaj tak těžkou hlavu, tak vystupování takovýchto písničkářek, který občas použijou zkreslenou kytaru, na country festech není asi zase takovej trabl, jako zde. Připomělo mi to vypískání Redla na Portě. Tenhle žánr je sice konzervativní, ale zdá se, že posluchači ještě víc. Blanket samozřejmě dobrý, mám jejich první EP, ale už mi to asi tolik nedává, tak jsem místo pískání šel na pivko, co pak je to takový problém, nedívat se na něco co mne nezaujalo? Program znám, tak si počkám, jsem tam dobrovolně. No, ale už toho mravokázání nechám. Buďte zdrávi všichni !
Benitto   |62.84.154.xxx |23.06.2010 10:31:04
Ono by to nejspíš těm konzervativním divákům tolik nevadilo, kdyby měli stejný prostor jako ostatní ("konzervativně" kvalitnější) kapely a kdyby je nezvučili skoro hodinu. To prostě otráví. A stepovat kdesi hodinu a půl místo poslouchání Copu či Druhé trávy - komu by se chtělo, zejména když už je půlnoc fuč.
Otrávil by i Blanket, kdyby se před svým vystoupení babral se zvukem takovou dobu.
Tomáš Pohl   |78.102.50.xxx |23.06.2010 06:37:44
Ještě, že jsem napřijal pozvání a nejel tam. Diskuse mi opět připomíná rozpravu o vyslovení nedůvěry vládě v Poslanecké sněmovně. Bude to asi tím, že většina poslanců má ráda BG Není nad to, vidět to na Vlastní oči
Fanoušek Bluegrassu  - Recenze Jamboree 2010   |77.48.69.xxx |15.07.2010 15:44:03
Vůbec nechápu jak člověk jako Miloš Keller, který pracuje v (Country) rádiu, které nedává prostor této muzice a dokola pouští stejné sračky dokáže recenzovat bluesgrassové a bluesové kapely.
fanda americké muziky   |77.48.69.xxx |16.07.2010 16:11:27
Pan Keller je přesný prototyp zahořklého hudebního kritika, který ač je sám bez talentu, hodnotí rád ostatní a velice rád je poučí o tom jak se má hudba dělat.
Je mi ho líto a z jeho recenze na Jamboree ve Strakonicích 2010 je doslova sršet závist bez špetky objektivity. Měl by se stydět...
Slávka-vy-   |80.188.9.xxx |17.07.2010 15:10:57
Pro fandu BG a americké muziky: Nevíte, jestli někdo řekl Zbyňku Burešovi, jak se zahazuje, když pro Country Radio dělá pondělní Bluegrassovou kolekci? A takový Cop, Modrotisk, Blankyt, Druhá tráva, Petr Kůs a další, co na CR slýchám, by asi byli překvapení, jaké mínění o nich máte
Nebylo by lepší, fando, abyste nesršel hněvem proti kritikovi a napsal spíš, proč se vám líbí Ptaszek nebo Ptáčková? Ostatní vystupující, jakož i celkové vyznění festivalu, MK chválil
fanda americké muziky   |89.24.6.xxx |19.07.2010 18:29:20
Milá Slávko. Já nesrším hněvem a nejsem narozdíl od vás "kritiků" vztahovačný. Každý kdo na Country rádiu propaguje americkou muziku (např.Bureš)mi dělá obrovskou radost.Protože poslouchat pořád dokola folkové české písničky není žádný med i když je mnoho z nich velmi krásných. Co se týče interpretů které pan Keller ztrhal: Je mi to jedno! Ti lidé nosí kůži na trh a musí počítat i s negativní kritikou.Pan Keller by si však měl sehnat více informací o interpretech o kterých píše aby ze sebe omylem neučinil chytrou horákyni.
MK   |212.71.128.xxx |19.07.2010 18:38:20
Milý fando americké muziky, děkuji za vaše slova uznání a jsem rád že vám dělám radost. Poslechněte si někdy na Countryradiu můj pořad Zadáno pro legendy nebo Countrytime. Nebo se aspoň u těch Legend koukněte na program na stránkách rádia. Asi byste si měl sehnat více informací, abyste nebyl za chytrou horákyni.
fanda americké muziky   |89.24.6.xxx |19.07.2010 19:08:16
Pane Kellere jste mi zcela lhostejný
MK   |193.179.126.xxx |20.07.2010 09:59:35
Ale nejsem vy fando jeden. to byste to nepsal.
Slávka-vy-   |80.188.9.xxx |20.07.2010 23:50:01
Milý fando! Vy to teda nemáte moc srovnané, možná si dokonce ty rádia pletete, protože na CR je českého folku míň než americké muziky Jinak jsem asi takový kritik jako vy, takže, kolego, což takhle být v té kritice kritika konkrétnější?

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
2223242526
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib