gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

23.06.2003 Grasscocktail, Carodejná a ty další? (Albína Pethsová)    PDF Tisk Email
Názory

Nedávno se mi dostala do ruky horká novinka plzeňské kapely Grasscocktail - CD s hodně slibujícím názvem - "Čarodějná". Mám radost, že kapela z Plzně se dokázala za relativně krátkou dobu své existence v nynější sestavě dopracovat k oficiálně vydanému nosiči.

Musím přiznat, že Grasscoctailu moc fandím, se všemi členy kapely se dobře znám a že jsem s touto kapelou určitou krátkou dobu vystupovala.

Má čistá radost je zkalena pouze faktem, že na CD se objevuje několik písní, které pocházejí z mé autorské dílny a byly zde zařazeny bez mého souhlasu a vědomí. Za zmínku stojí i to, že úvodní píseň "Hej,číše nalévej" nahrála tato kapela přes výslovný nesouhlas autorky Jitky Justové. Různé úpravy nebo dokonce zapomenutí originálního textu či melodické změny v písních nebudu raději komentovat. Trochu mě překvapuje, že skupina s takovými ambicemi a vlastním silným skladatelským zázemím se nezdráhá zajít tak daleko.

Co můžu já nebo Jitka dělat?

Upozorňuji, že vůbec nic! Protože nejsme registrovány v žádné organizaci, která zastupuje autory skladeb a písní, stalo se nám, že naše vlastní písně jsou na nosiči této kapely, navíc se změnami, které dle mého názoru mění původní smysl skladeb.V této situaci se může ocitnout každý, kdo není takto registrován a skládá. Svůj názor na toto CD zde nebudu publikovat, ostatně, poslechněte si CD sami. Chtěla jsem pouze upozornit na problém ,,krádeží skladeb" a na možnou obranu. Co nejdřív se pokusím zaregistrovat u některé z organizací, která mi zaručí, že na dalším CD Grasscocktailu či jiné kapely nenajdu své písně, k jejichž úpravám, interpretacím a vydáním jsem nedala souhlas. Ke cti členů kapely budiž připsáno, že mi autorství písní alespoň neupřeli.

Přeji hezký poslech a světlejší zítřky...


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Ivo Cicvárek  - Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |195.178.65.xxx |23.06.2003 13:18:00
Moc doufám, že se k tomu Irena, ci jiný clen kapely vyjádrí..
Ilon  - Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |62.84.142.xxx |23.06.2003 13:30:00
.....nemám slov....to je tedy síla!!!
Irena  - Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |193.179.126.xxx |23.06.2003 13:36:00
No, nechtela jsem, ale budiž:
Milá Albínko, mrzí nás, že se na nás zlobíš a zatahuješ do našeho soukromého sporu i další lidi. Sama nejlíp víš, že písnicky jsi do Grasscocktailu prinesla ty, naucila jsi nás je, hrála jsi je s námi, natácela na demo snímky (a to vcetne Jitciných "Cíší") a pri svém odchodu z kapely jsi nám je nechala s tím, že až je budeš chtít hrát v nejakém svém novém uskupení, dáš vedet....?
Tvé písnicky se staly soucástí kapelní historie a nemužeš je jen tak vygumovat, už jen proto, že jsme je zaranžovali (predevším Radim) a v našem podání se dostaly do podvedomí posluchacu.
Již jsme ti psali, že CD Carodejná je prurezem tvorby Grasscocktailu za poslední tri roky. Navíc Radim ti vše telefonicky vysvetloval, omluvil se ti za to, že jsme se vcas neujistili, že písnicky mužeme nahrát, a pokud vím, ty sama jsi mu rekla, že nechceš vec dál nikde rozpatlávat. Proto me ponekud prekvapuje, že jsi nedodržela slovo.
Také jsi zapomela dodat, že naše CD se ti nedostalo do rukou náhodou, ale že je máš prímo od nás.
Co se autorství týce, nevím, proc bychom ti je meli upírat? Naopak pri každém koncertu jsme vždy zduraznovali, že se jedná o tvé skladby, a že príšte je posluchaci pravdepodobne uslyší od tvé nové kapely. Na bookletu jsi také všude rádne uvedena a aby nedošlo k mýlce, v príloze pro PC zduraznujeme, že: "Nekolik písnicek jsme MELI od Albíny Pethsové (naše zpevacka a dobristka z prelomu roku 2001/2002)?"
Nicméne, tímto se tobe i Jitce ješte jednou omlouváme a prejeme hodne štestí pri vašich hudebních aktivitách.
*  - Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |193.179.126.xxx |23.06.2003 13:41:00
Inu milá Albíno, kdybys byla registrována, mohly se ti sypat tantiémy plnými hrstmi. Kdybys byla aspon chytrá, využila bys to ke své propagaci - Podívejte, moje písne hrají kapely. Ale protože jseš jenom Alblbína, tak tu rozpatláváš svoje ženské neurozity. Krásná ukázka, jak pros*at možný raketový start ke sláve nebo penezum vlastní malicherností
Ilon  - Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |62.84.142.xxx |23.06.2003 13:49:00
milý(á) hvezdicko v závorce - nedokážeš se ani podepsat! Podle mého názoru jsi vubec nepochopil(a) o co tu jde! Nemyslíš si, že Albíne jde v tomto sporu o peníze a slávu, že ne!
Petr M.  - Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |213.246.101.xxx |23.06.2003 13:56:00
Výron hvezdicky v závorce (anonyma) svedcí pouze o jeho zanedbaném vychování a pro tuto diskusi je zcela nepodstatný. Bohužel jsou internetové diskuse takových blábolu plné
*  - Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |193.179.126.xxx |23.06.2003 14:14:00
Milá Ilon, a o co jí teda jde? Píše písnicky proto, aby si je schovávala v šuplíku? Já myslím, že proste jen neví co chce a nedá pokoj než to dostane. S hudbou to nemá žádnou souvislost. Co delá Mírek, Ilon?
PS A nejsem hvezdicka v závorce, závorku tam pridelává ten diskusní sluha
*  - Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |193.179.126.xxx |23.06.2003 14:15:00
Milý Péto, jsem stejný anonym jako ty. Nebo si myslíš, že bych se nedovedla podepsat PETR
tinuša  - Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |217.118.103.xxx |23.06.2003 14:19:00
môžeš byt rada,že TVOJE pesnicky budú môct pocut rôzni ludia a neostanú zavreté v šuflíku.
asi trošku nechápem,o co ti vlastne ide.myslím,že týmto zverejnením si sa dosti zhodila,ved predsa po odchode s kapely si si veci mala odniest so sebou.a okrem toho kapela mala rôzne vystúpenia pred vydaním CD,takže si musela vediet co a od koho hrajú...
prajem vám,nech si to vyriešite k všeobecnej spokojnosti,ale fakt si myslím,že by to malo íst skôr cestou dohovorov.
Ivo Cicvárek  - Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |195.178.65.xxx |23.06.2003 14:51:00
Jen pro upresnení - pokud je autor registrovaný pod OSA, prechází svolení k nahrání písní na OSA (doufám, že se nepletu). Vetšinou se považuje za automatické, že autor chce, aby jeho písne byly hrány (i nahrávány) pokud možno v jednom kuse :) Me by spíš zajímalo to predelávání písní (text, harmonie) bez vedomí autoru? Asi jsem se mel zeptat rovnou - nepripadá mi nijak divné, že kapela hraje písne svého bývalého clena - kapela se v tomto prípade asi vubec ptát nemusela (ptají se snad ty desítky amatérských kapel na svolení Nedvedu, Kamelotu... jejichž písne hrají?) Jak je to s uvedením na desku netuším (ale taky nevidím žádný morální ani právní nedostatek - pokud nekdo ví víc, vyvedte me z omylu). Pripadalo by mi ale divné, pokud by byl upraven text písne (za úpravu nepovažuji vypuštení, ci pridání spojky apod.), prípadne zmenena harmonie, proti vuli puvodního autora. Opravdu bylo do tech písní TAKTO zasaženo?
Irena  - Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |193.179.126.xxx |23.06.2003 15:01:00
Co se týce melodických nebo textových úprav, nejsme si jich vedomi ­ písnicky jsme natocili tak, jak jsme je v posledních letech hráli, pokud tedy došlo k nejakému prehmatu, je nám to opravdu líto, ale vycházeli jsme z toho, jak nás je Albína naucila. Drobnou úpravou prošla jen Shadey Grove (tradicionál) - pokud jsme premístením refrénu (vynechání po každé sloce a naopak jeho zdvojení) zmenili význam textu, opravdu nás to mrzí, ale nebylo cílem písnicku zkazit
Albína  - Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |195.47.28.xxx |23.06.2003 15:10:00
Milá Ireno,
vubec se nezlobím.Proste mi vecne vadí, že jste nahráli dve mé písne a vubec jste se neobtežovali mi to sdelit.Dozvedela jsem se to z CD, které jsi mi opravdu poslala.
Pri odchodu z kapely jsem jasne rekla, že nechci,
aby kapela nadále hrála písne- Modrošedou a Do ticha, že byste je mohli natocit, me nenapadlo ani ve snu. Aranže techto písní byly hotové dávno pred tím, než je zacal Grasscocktail hrát. Puvodne byly urceny pro jinou kapelu.Nicméne Radim je aranžér velmi zdatný a je jisté, že puvodní aranž byl jeho invencí obohacen.Byl to také Radim, který mi vše vysvetlil telefonicky, poté, co jsm mu zavolala, ale ponekud pozde. Písne byly již vydané na CD a argument"..že jste meli málo materiálu" nepovažuji za príliš silný.
To ".. že nechci nikde nic rozpatlávat a své slovo jsem nedodržela" sis zrejme úplne vymyslela.
P.S. A co Nancy Griffith, nechodí Te strašit
Albína  - Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |195.47.28.xxx |23.06.2003 15:19:00
Ahoj Ivo,
V písni Shadey Grove bylo vypušteno dvojverší a v písni Do ticha byla zmenena melodie tak, že už tam vlastne nic moc nezbylo, a to je škoda ne
Irena  - Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |193.179.126.xxx |23.06.2003 15:19:00
Albi, nesnažím se argumentovat, jen vysvetluju. A obsah vašeho telefonického rozhovoru mi pretlumocil Radim, nepredpokládám, že by mel potrebu ho pribarvovat. Naopak se podivoval, že hovor probehl hladce a v celkem prátelské atmosfére.
Nekolikrát jsme se ti už omluvili, a ver, že nestojím o další vysvetlování a když, tak pouze osobne....
Doufám, že brzo uslyším tvé písnicky v podání Kolekce nebo jiné tvé kapely, jsem na ne zvedavá a držím palce, abyste meli úspech
dan  - Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |217.118.103.xxx |23.06.2003 15:29:00
a myslíš že to je práve to nejhorší?odkud bereš jistotu,že VAŠE texty sú NEJ??
dan  - Re: Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty dalš   |217.118.103.xxx |23.06.2003 16:02:00
to byla reakce na Albínin príspeve
odborník  - Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |193.179.126.xxx |23.06.2003 16:06:00
No tak to je jednoduché - to tam urcite nezbylo ani tech standardních 7 taktu pro posuzování, je-li skaldba stejná nebo ne. Pak se tedy jedná o jinou písen a vy Albíno na ní neoprávnene vznášíte nárok
barban  - Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |212.27.209.xxx |23.06.2003 16:07:00
neríkám tak ani tak, ale na mý slova dojde
Albína  - Re: Re: Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty   |195.47.28.xxx |23.06.2003 16:10:00
Aha promin Dane,
já mám primerenou jistotu, že naše texty nejsou ty nejlepší ze všech textu.
Co je nejhorší, to fakt nevím
Irena  - Re: Re: Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty   |193.179.126.xxx |23.06.2003 16:17:00
Ahoj Dane, ono není tak duležité, jestli je necí text lepší nebo horší, ale tady bych musela dát Albíne za pravdu, že autor má právo na to, aby JEHO text nebyl menen - proste on ho tak napsal a mel k tomu duvod..Fakt me mrzí, jestli jsme nekde zmenili text, já bych taky nebyla nadšená, kdyby mi nekdo predelával moje veci
dan  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a   |217.118.103.xxx |23.06.2003 16:26:00
milá irenko.já nejsem ani autor a ani interpret,ale chápu co myslíš.ale když se hrá nejaká písnicka v kapele dlouhou dobu,tak se ani porádne neví,jak byla zložena...asi by mela být zapsaná v notách....
a když to je už v notách,tak je to už jen krucek k OSE....tot vš
mesic  - Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |195.47.28.xxx |23.06.2003 16:48:00
naprosto sohlasim,hnus
mesic  - Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |195.47.28.xxx |23.06.2003 16:50:00
mas recht,to bude asi nejakej chytra
mesic  - Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |195.47.28.xxx |23.06.2003 16:53:00
Taky si sve veci odnesla,necetla si poradne ten clanek?Netusila o nahravani CD ani o tom,ze tam budou jeji pisne.To uz se potom muze krast kazdymu,kdo neni v OSA
tin  - Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |217.118.103.xxx |23.06.2003 16:54:00
a co vlastne?s cím súhlasíš
mesic  - Re: Re: Re: Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty dalš   |195.47.28.xxx |23.06.2003 17:00:00
ze krast se nem
Irena - GC  - SHRNUTÍ   |193.179.126.xxx |23.06.2003 17:05:00
Abych to nejak uzavrela, natocili jsme písnicky, které jsme meli dlouho dobu v repertoáru - pokud jsme nekde opravdu neco pozmenili, nebylo to úmyslne a mrzí nás to. Víc asi nemám (ani nechci), co k tématu ríct.

Ondro (Mesic), jsem ráda, že konecne stojíš pri své manželce (Albína), ale myslím, že by to šlo sdelovat svetu i jemnejšími výrazy.

Dekuji všem zúcastneným za názory a všem preji hodne pekných písnicek a radost z nic
tinuša  - Re:   |217.118.103.xxx |23.06.2003 17:42:00
Albínke treba udelit "medailu"za statocnost a chrabrost.....gratulujem
ešte sa ale stále nevyjadrila o co jej ide./chápem síce jej rozhorcenie..ale
Ondra Měsíčnan Peths-Bluegate  - Re: Grasscocktail, Čarodějná a ty další?   |194.228.158.xxx |23.06.2003 18:13:00
Koukám,že tady hodne lidí nepochopilo,že nejde o peníze nebo slávu,ale o princip.To bych potom mohl prijít na koncert písnickáre,který není v OSA,vzít si jeho písen,která se mi líbí,nahrát si ji s kapelou,aniž on by o tom vedel,potom bych mu poslal CD a mel by být ješte rád,že se jeho písnicky hrajou?Myslíte si,že to je sakra naprosto v porádku?V podstate tohle kapela G.C.udelala-Albína ani Jitka nevedely,že G.C.nahrávají nejaké CD,natož s jejich písnickama.I když Albína s touto kapelou hrála,tak podle mne má právo rozhodovat o osudu svých písní,a když pri odchodu rekla,že si je bere-Do ticha a Modrošedá,tak to považovala za vyrízené a netušila,že kapela to bude ignorovat!Jitka se dozvedela,že G.C.nahrál její písen až poté,co jsem se podíval na obal CD a zavolal jí to-a uprímne vám reknu-moc ráda nebyla.Ten clánek mel upozornit,aby se autori registrovali a meli svá díla tudíž chránená,nebo jim je kdokoliv muže nahrát na CD bez jejich souhlasu,jako v tomto prípade!Právne je to sice nepostižitelné,ale kde je morálka?Jak by se vám líbilo,kdyby vaši písen nekdo nahrál na CD,aniž byste o tom meli tušení?Tohle by se mezi muzikanty delat nemelo
Albína  - Re: Re:   |194.228.158.xxx |23.06.2003 18:28:00
Šlo a jde mi pouze o jediné, vyjádrit své pocity, myšlenky nebo názor.
1/Domnívám se, že není možné, nahrávat jakoukoli muziku bez vedomí autora, at už je, nebo není registrovaný kdekoli.
2/Není úkolem autora obcházet všechny koncerty v okolí a sledovat, kdo kterou jeho písen hraje.
3/Pokud kapela oficiálne vydá CD, je to trochu jiná liga, než když si hraje písne pro potešení nekde u ohne./Nemyslím tím z hlediska radosti nebo prínosu./Taková kapela by již ale mela respektovat urcitou kulturu chování.
4/Vlastnictví je vec, která se nedá poprít, at už se jedná o hmotné ci nehmotné statky.
5/ Nevím za co mi chceš dát medaili

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Duben 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
 1 2 3 4 5 6 7
 8 91011121314
15161718192021
2223
29     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib