gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

12.09.2002 Folkotoc - šance i pro vás (Michal, skupina Načas)    PDF Tisk Email
Fejetony

V loňské klubové sezóně na 7 místech v republice probíhala výměnná akce koncertů v rámci volného sdružení kapel zvaného Folkotoč. Tento projekt, byl v našich krajích první svého druhu. Na základě vlastních zkušeností mohu konstatovat, že se jednalo o úspěšnou akci, kterou je možné doporučit ostatním kapelám. A to zejména těm, které se potýkají s podobným problémem jako my. S možností si zahrát jinde než v místě působení kapely. Chtěl bych pro budoucí zájemce a organizátory podobných podniků napsat pár zajímavých postřehů , které by jim mohli pomoci v inspiraci či vyvarování se chyb, jakých jsme se dopustili my.

Co nám Folkotoč přinesl dobrého?

1. Kluby a návštěvnost: Když to uvedu na příkladu naší kapely, tak jsme za ten rok jsme navštívili v rámci Folkotoče 5 (jiní 6) nových klubů při průměrné návštěvnosti 40 lidí na koncert, kde bychom si koncert sami uspořádat nemohli.

2. Nezávislost zúčastněných kapel

3. Zviditelnění: Od počátku jsme měli jasno, že chceme, aby tato akce byla transparentní. Chtěli jsme, aby nás veřejnost vnímala jako návod k řešení problému folkových kapel s koncertováním. Vyšel nespočet článků a reportáží v žánrových časopisech, několik rozhovorů v rádiích, upoutávka v televizním pořadu Zahrada a konečně profilové CD Folkotoč se třemi písničkami od každé zúčastněné kapely.

4. Prodej desek: V rámci Folkotoče na koncertech naše kapela prodala 52 ks vlastního CD. To nám z větší míry zaplatilo náklady na benzín.

5. Nové kontakty: V průběhu akce se navázaly dobré vztahy mezi jednotlivými kapelami, které budou pokračovat i po skončení Folkotoče.

V čem jsme chybovali a co nevyšlo.

1. Komunikace: Podcenila se příprava. Před zahájením akce nedošlo ke koordinační schůzce. Folkotoč celou dobu řídil po e-mailu či telefonu jeden člověk, který uveřejňoval termíny koncertů a řešil informační šumy. Jak se později ukázalo, nestačilo to.

2. Odlišné představy zúčastněných: To byl asi největší problém. Standardem pro někoho je hrát bez ozvučení pro někoho nikoliv. Někdo propagaci dělal řádně a někdo nevylepil ani plakát. Pro někoho je běžné, se ptát svého hostitele kdy a kam má přijet a jiná kapela byla zvyklá na "donášku až do domu".

Nestejné podmínky v klubech : Většina klubů byla pro klubové vystoupení sice dobře zařízena, ale našli se výjimky. Např. místnost pro 15 lidí je podle mého nedostatečným prostorem pro takovou akci.

Pro ty kdo přemýšlí o uspořádání podobných "škatulat" mám 5 dobrých rad.

1. INFORMACE a KOMUNIKACE Je nutné vytvořit úzký organizační tým, který vymyslí způsob sdělování informací mezi jednotlivými účastníky. Všechny zúčastněné kapely by se měly osobně sejít před vypuknutím akce a dohodnout se na termínech a podmínkách za jakých se budou koncerty konat a způsobu vzájemné komunikace.

2. JASNÉ PODMÍNKY ÚČASTI Všem musí být jasná pravidla hry. Každá zúčastněná kapela by měla vědět do čeho jde a jaké budou na ni kladeny požadavky po stránce pořadatelské. Např. jak dlouho má hrát hostující skupina, nutnost zabezpečení ozvučení koncertu atd. Nejlepší by byla existence papíru s pravidly, který by zúčastnění stvrdili podpisem.

3. KAPELY Co se týká kvalit kapel měly by být podobné a musí splňovat pár podmínek. Musí na ně chodit lidi, mít vlastní scénu, která není provizorní a být dosažitelná (za nedosažitelnou považuji kapelu vzdálenou 200km a více od druhé) a bude na ni spolehnutí. Ideální počet kapel je sudý a to v rozsahu mezi 4-10. Podle mého je dobré po roce sestavu kapel trochu obměnit. Zejména kvůli divákům.

4. ZVIDITELNĚNÍ Akce musí mít jméno a lidé kolem "takového Folkotoče" by měli mít chuť a snahu ji propagovat. My jsme uvažovali i o jednodenní přehlídce Folkotoče, která se s technických důvodů neuskutečnila.

5. SPONZOR Není nutný, ale určitě by se dal už pro takovou akci sehnat a snížil by tak riziko ztrátovosti za dopravu.

Folkotoč 2001/2002 : Jauvajs (Praha), Načas (Praha), Lidee Noire (Chomutov), Juwel Folk (Děčín), Strašlivá Podívaná (Plzeň), Kvinta (Litvínov), Jitrocel (Čáslav)

PS: Chtěl bych ještě jednou poděkovat Martinovi Šílovi ze skupiny Lidee Noire, který vzal většinu organizačních záležitostí na svá bedra a věřím, že další ročník Folkotoče, který chystá bude ještě úspěšnější než ten loňský. Pokud by byli zájemci pro příští sezónu pokuste se Martinovi ozvat ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ).

Folk Generaton ©

Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Květen 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
   1 2 5
 6 7 8 9
131419
21
27  

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib