01.04.2003 P.R.D.I. - Wapi gigi... aneb 42:41 minut dobré muziky + MP3 (Belmondo)    PDF Tisk Email

Neznáte-li dosud P.R.D.I. (název je odvozen z počátečních písmen křestních jmen členů souboru) a chcete-li přiblížení k jiné skupině, vězte, že to není možné. Muzikanti kapely ve svých různých hudebních obdobích včetně toho probíhajícího, se podíleli a podílejí na velmi různorodých hudebních projektech. Jejich zkušenosti a celková vyhranost se úspěšně podepsala na zvuku jejich druhé desky Wapi Gigi, který ač inspiraci nasává z mnoha žánrů, přesto je typicky svůj. Kapela má hutný a vyvážený zvuk. Oproti živým koncertům, kde do popředí vystupuje kromě kapelníka Romana Pokorného i výborný sólový hráč na elektrickou kytaru Michal Růžena Chroňák, na desce je jasně slyšitelné naprosté podřízení se celé kapele. Navíc písničky jsou tu podbarveny i dívčími hlasy.

P.R.D.I.

Spíš k folku než jinam míří texty, lépe řečeno zhudebněné básničky Jiřího Žáčka (co by se jim dalo vytknout?), texty Romana Pokorného se zase blíží textům rockovým, když vynechám sladce popové "Málo mám" (jistě by po této písni mohla sáhnout řada našich rádií) a pestrou paletu doplňuje i lehká ironie a humor. Pravda je, že v "Sedím u mísy" přechází v těžší kalibr a dovedl bych si desku představit i bez tohoto drsného příběhu ze života, u kterého by slabší povahy mohly mít potíže. Zato na koncertech by mi tato písnička určitě chyběla. I tak těžká témata, jako sebevrah nebo deprese, dokáže skupina pojmout tak, že po poslechu ve vás uvízne malý střípek životního otazníku, ale přesto nemáte chuť se jít pověsit či spolykat prášky.

Krásný nadhled kapela předvádí ve své úpravě známé "Zátoky". Barvitě popisuje těžký osud muzikantů, kteří se nedrží jedné jediné své, za všech okolností správné, žánrové škatule a kteří se neberou příliš vážně (jak P.R.D.I. sami o sobě pravdivě tvrdí) a muzika je prostě baví bez ohledu na konzervativnost řádky posluchačů. A to nakonec považuji za největší přínos skupiny, i když ortodoxně vymezené (záměrně se mi nechce použít ostrého výrazu "omezené") vyznavače folku, trampáren, blues, rocku, beatu a všech možných dalších žánrů, jejichž vliv ve zvuku skupiny objevíte, asi nepotěší. Zato příznivce žánru hudby "dobré" právě naopak. A věřím, že je nás víc.

Deska se narodila za dobré spolupráce se zvukařem a režisérem celého projektu Jirkou Maškem v jeho studiu Good day records a vydal ji ADC systems. Jelikož nechci doporučovat zajíce v pytli, není nic jednoduššího než na internetu otevřít stránky www.prdi.cz a ve formátu mp3 si poslechnout ukázky písniček z desky. A kromě toho kapelu najdete v Praze pravidelně na třech tradičních místech - v hospodě Na Slamníku (kde se pořádají koncerty) nebo v klubech Kain a Mlejn.

P.R.D.I.
Roman Pokorný - akustická kytara, zpěv
Michal "Růžena" Chroňák - elektrická kytara
Pavel Geisler - bicí, zpěv
Daniel Brož - elektrické housle
Ivan Exner - basa
Ivo Horňáček - akustická kytara, zpěv
a hosté

Písničky:
Moje sladká, Mám tě rád, Wapi gigi, Hořká můza, Pět let, Deprese, Málo mám, Sedím u mísy, To se někdy stává, Oblázek, Tma beze snů, Zátoka.

R.oman  - Re: P.R.D.I. ­ Wapi gigi... aneb 42:41 minut dobré   |195.113.180.xxx |02.04.2003 21:22:00
Jsem dojatý,tomu snad nikdo neuverí... Ješte jsem Te, milý Belmondo nevidel a už jseš mi sympatickej...
Jsem rád,že nejsem sám,kdo si uvedomuje,že prdi jsou nejlepším folkrockem široko daleko-tohle píšu hlavne proto,že verím v reakce tech,kterí si to zatím dostatecne neuvedomují.
Ale máš u mne pivo, Keller už rok dve nebo co pijete... :
Petr Buchtel  - Re: Re: P.R.D.I. ­ Wapi gigi... aneb 42:41 minut d   |62.84.141.xxx |03.04.2003 12:15:00
Plne s Tebou souhlasím Belmondo. Tvá rezence-nerecnze je naprosto výstižná. Já sám jsem posluchacem spíše jiného,tvrdšího žánru a o kapely hrající tento styl, nebo spíše smes stylu, i když velmi osobite pojatou, se v podstate nezajímám. Jedinou vyjímku tvorí Žlutý pes s Ondrejem Hejmou, ke kterému by se kapela P.R.D.I. dala - i když vzdálene - prirovnat. Stejne jako ve Žlutém Psu, i v Prdech stojí v popredí osobitý a charismatický zpevák s velmi dobrou barvou hlasu a témer vždy velmi presvedcivými výkony (Roman Pokorný). Vynikající je i projev perkusionisty a druhého zpeváka Ivoše, zejména v jeho vlastních skladbách a neméne taky i v koncertovém záverecném bonusu "Smoke on the water" - hymny hardrockeru. Brilantní, vprade rocková interpretace této skladby jasne ukazuje na kvalitní rockové koreny muzikantu Prdu. Co ješte dodat? Kdo mužete, jdete na koncert!! Nebudete zklamáni. Škoda jen, že naše vydavatelské firmy jsou tak tupé a dokolecka vydávají sracky typu Holki nebo A-tak. Ani nefandím comebecku popové babicky Heleny Vondráckové, která omracovala mladé snad nekdy tesne po druhé svetové válce a už teprv ne nesmrtelnému Kájovi Gottovi, který by mel vystupovat už možná jedine v poradech pro duchodce a nebo na lokálních televizních okruzích nemecké televize. Tito všichni výše zmínení zabírají místo té skutecné kvalite, která obcas v naší puvodní, ceské muzice odnekud vykoukne, aby opet beznadejne sklonila hlavu. V této souvislosti se nemužu nezmínit o naprosto skvelé, až nedostižné kapele "Divokej Bill" Znáte ji? Jestli ne, verte, že o hodne pricházíte, nebot jejich koncerty jsou strhující a nabité enrgií. Jen lehounké prirovnání jejich stylu: zpevné, ale nevtíravé refrény se snoubí se svižnými, témer pankovými pasážemi. A celé to cástecne cerpá z ceského folkloru. Vše dokresluje prítomnost i takových nástroju, jako jsou housle nebo akordeon. Nedokážete si to predstavit? Nikdy jste je v televizi nevideli, protože tam jste roky naráželi napríklad na hovada typu Lunetik? Prijdte na koncert do pražské Akropole 9.a 10.4. Budete príjemne prekvapeni (a to nejsem žádný podplacený kámoš Billu - osobne se neznám s nikým z nich). Budete spokojeni stejne tak, jako když navštívíte kapelu P.R.D.I., která hraje v žižkovském Kainu (Husitská 1,P-3) o Velikonocním víkendu v sobotu 19.4. od 19,30 hod. Tak, howgh, Petr B.
zkf  - Re: Re: Re: Nabity Divoky Bill   |147.228.164.xxx |09.04.2003 18:33:00
Te energie je v nich opravdu hodne. Kdyz jsem mel tu smulu a pripletl se jim do cesty na Majalesu v Plzni v Cernem rackovi, tak jsem byl svedkem toho, jak vyskakujici zpevak temer urval ze stropu vetrak a ohnovou hrou oslehaval strop. Zbyne
Marek  - Re: P.R.D.I. ­ Wapi gigi... aneb 42:41 minut dobré   |213.235.129.xxx |11.04.2003 23:13:00
Aha,
vubec hudbje nerozumim, but se mi líbí, nebo ne. P.R.D.I. - y mám rád. Jen tak, jde mi to vod srdce. Byli u nás na divadelním festivalu (kdo mne neznáte, tak u nás je f Sokolove), a taky jsem byl na pár koncertech a taky pár dalších krásnejch kontaktu. Ale zpátky k tomu, že je mám rád - ani jsem netušil, že se k tomu dá napsat tolik "odbornejch" vyjádrení. Možná proto je mám tak rád - že sou tak dobrý. A aš se zprasej, nebo budou pro nekoho jen na regionální vysílání - já je budu mít porát rád. Je to totiš vod srtce. A deda ríkal" kdyš nevíš jak dál, zeptej se svého srtce, to ti nikdy nezalže. NEUMÍ TO
Tom  - Re: P.R.D.I. ­ Wapi gigi... aneb 42:41 minut dobré   |194.228.173.xxx |12.04.2003 10:03:00
No nevím nevím jestli je ten clánek opravdu o P.R.D.I.-ech... Tolik superlativu jsem naposled videl pohromade ve výrocní zpráve výsledku dolu Nosek v roce 1976. Dovolím si mírne oponovat. Nejedná se o milý muzikantský nadhled, alébrž o težkou závislost na alkoholu se všemi souvisejícími projevy, jako je euforie rychle precházející v hlubokou depku. Na toto nepochopitelné uskupení chodím pravidelne ze dvou prozaických duvodu. 1) Co bych sedel doma 2) Vodím tam i své tri syny, aby videli jak dopadnou když nebudou poslouchat tatínka. A CD jsem si koupil proto, abych mel neco v záloze když bludím holky který stejne milujou Danecka. Jo budu na ne chodit dál taky ze dvou duvodu. 1) Treba vyhraju tricko jako minule 2) Chutná mi pri nich tequilla. Tomá

1 2 5
 6 7 8 9
131419