gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

30.06.2005 Dvakrát Vyšehraní s Mirkem Kováríkem (Cimbura)    PDF Tisk Email
Reportáže

Druhý ročník festivalu divadla a hudby Vyšehraní na letní scéně pražského Vyšehradu měl na programu dva večery, kterým dodávala lesku mj. účast mága slova Mirka Kováříka, speakera, který po téměř tři desetiletí učil na Portách svojí fenomenální recitací diváky vnímat moderní českou i světovou poezii. Před několika lety portovní scénu opustil a jeho umělecký život se ubírá jinými cestami. Malým comebackem velkého recitátora k žánru, u kterého jsem ho poznal, jsem byl potěšen natolik, že jsem se rozhodl oba večery navštívit.

12. června 05: ?NÁŠ ŽIVOT HOŘÍ JAKO SVÍCE?

Na forbíně jeviště, které svou výškou prozrazovalo, že všichni jsme si rovni, hořely čtyři svíce. Světla za muzikanty, kteří v posledním roce opustili scénu života. Za Zuzanu Navarovou, za Pepu Blažejovského, za Luboše Dvořáka - Lampu a za Karla Zicha. A nebyl by to Mirek Kovářík, kdyby hned v zahájení večera a během něho ještě několikrát nepřipomněl recitací veršů Václava Hraběte jeho v následující den nedožité pětašedesátiny a letošní čtyřicáté výročí jeho předčasné smrti.

Zuzanu Navarovou měla připomenout skupina Neřež jejích někdejších parťáků z legendárního Nerezu, Víta Sázavského a Zdeňka Vřešťála. S druhým z nich udělal Mirek Kovářík krátký rozhovor o Zuzaně. Skupině Neřež to úžasně šlape, písničky

foto: Vítek Školník Urban ©

Mirek Kovářík

foto: Vítek Školník Urban ©

téměř nemají vadu, ale čím bylo vystoupení vzpomínkové, na to jsem nepřišel. A přídavek mě skoro otrávil! Většinou díla Jana
Nedvěda nejsem nadšen a přesto se musím zeptat, proč nevytvořili a nehráli Sázavský s Vřešťálem svůj zlý výsměch jeho životu a písničkám, píseň Honza toulavej, v době jeho největší slávy? Je vkusné zařadit píseň zesměšňující stárnoucího a nemocného člověka do večera na počest zemřelých umělců? A není její hraní v době, kdy Nedvědova sláva pohasíná, zbytečné a možná i neetické?

Na Pepu Blažejovského nemohl přijít zavzpomínat nikdo jiný než skupina Pacifik. Učinila to vkusně, s jistou dávkou humoru, protože bez něj by jim to Pepa neodpustil, ale naměřenou tak, že nikoho neurazila. Mezi písničkami Pepy Blažejovského a Tonyho Linharta, tvořícími standardní repertoár Pacifiku, mi toho večera hodně zasvítilo Pepovo Jaro nad Bretaní, které Marcela Voborská "vystřihla" jako už dlouho ne, stejně jako píseň To bude asi tím od Wabiho Ryvoly. Tony Linhart píseň uvedl připomínkou letošních nedožitých sedmdesátin a zároveň desátého výročí autorovy smrti.

"Kanadského příbojáka" Luboše Dvořáka - Lampu přijel z Brna uctít písní jeho muzikantský žák Roman Horký, který jakoby pro ten večer zapomněl, že je z Kamelotu. Hrál akusticky (rozuměj kytarou na mikrofon) a jeho krásný hlas zněl prostě, jako zpěv barda u trampského ohně, tak, jak vždycky Lampa zpíval. Připomenout Lampu znamená zpívat Wabiho Ryvolu. Roman to zvládl natolik skvěle, že jeho vystoupení bylo pro mě nejsilnějším zážitkem večera. Vedle Lampy připomněl Roman svojí písní Děkujem Vám, pane Foglar i sté výročí narození spisovatele Jaroslava Foglara.

Spirituál kvintet přišel pozdravit svého ztraceného, nalezeného a znovu ztraceného zpěváka Karla Zicha. Skupinu jsem viděl po víc jak deseti letech. O to větší mi udělala radost! Překvapilo mě, jak dokonale nahradil Jiří Cerha Oldřicha Ortinského (a navíc napsal pro obě zpěvačky krásné písně). Potěšilo mě, že u Jiřího Tichoty a Dušana Vančury se léta projevují jen šedivěním vlasů, jinak jsou stále stejní, precizní muzikanti, nezaměnitelní autoři a, s prominutím, stále stejně jedovatě rozesmátí braši, i když to předvedli jen náznakem? Stoupnout si na místo Karla Zicha a hrát a zpívat tak, aby výkon snesl srovnání v kvalitě i originalitě je těžká věc. Jiří Holoubek (z Reliéfu) ji zvládl naprosto dokonale a stal se stejně rovnocenným kolegou zpěvaček Ireny Budweisserové a Zdeňky Tichotové (ty dámy nestárnou ani na hlasivkách!) jako ostatní pánové v souboru. Spirituál kvintet mě velmi potěšil a jeho vystoupení bylo důstojným závěrem vzpomínkového a přesto radostného večera.

17. června 05: VYŠEHRADSKÁ PORTA

Stop time, jedna z nejslavnějších Hrabětových básní v podání Mirka Kováříka otevřela večer pojmenovaný po nejstarším a největším amatérském hudebním festivalu pravděpodobně nejen u nás.

Hudebně večer zahájil čestný president letošního, loňského a už i příštího ročníku Vyšehraní, Stanislav Wabi Daněk se svým hudebním souputníkem Milošem Dvořáčkem. Daňkovou smůlou je, že jeho repertoáru přibývá zatraceně pomalu a jsoucí je natolik mediálně omlet, že většinou nemá při vystoupení čím překvapit, nevymyslí-li kytarový ajnštajn Dvořáček do písničky nějakou novou vyhrávku, finesu či jinou obezličku. Klíďo bych mohl napsat, že to platí i o tomhle vystoupení, kdyby mi Wabi Daněk neudělal radost kratičkou vzpomínkou na jednoho z otců Porty, Jardu Studeného: "Ne vždycky jsem s ním souhlasil a ne vždycky mu rozuměl. Ale vždycky to byl kamarád?"  Ano, takový Studeňák opravdu byl.

Terezka Terčová byla jedním z nejmladších vystupujících z obou večerů a zároveň i jediným, se kterým si Mirek Kovářík vykal. Setkání dvojice umělců, které věkově dělí dvě generace, bylo až dojemné: skládali si zasloužené komplimenty k Mirkově zasvěcené službě poesii a mateřskému jazyku a Terezčinu písničkářství a pěvectví, ona se při tom roztomile rděla a on plaše usmíval a oba se viditelně těšili na společné vystoupení ve Velharticích, které měli hned nazítří. A mě mrzelo, že tam nebudu, tím spíš že, počítal-li sem dobře, hrála a zpívala Terezka, částečně za zpěvácké podpory svého hosta Dana Švece, toliko pět či šest písní, těch co hraje nejčastěji. Vystoupení krásné, škoda, že tak krátké?

Skupina Švorc z Kraslic hrála písničky, které se snažily být legrační a některé i byly. Zhruba před 10 - 15 lety jsem měl možnost důvěrněji poznat FTC scénu západních sudet. Po této zkušenosti se nemohu ubránit dojmu, že muzika Švorcu vychází ze stejného základu jako velká část tvorby v jejich kraji v době, kdy jsem tam měl blíž než dnes. Ne, nebylo to všechno špatné! Kdyby se kapela prezentovala deseti až patnáctiminutovou ukázkou toho nejlepšího, mohlo to být milé vystoupení. Více než půlhodinový blok písní mě i mnohé další diváky pobavil málo a renomé souboru spíš ublížil než prospěl.

Poslední dobou někteří pořadatelé inzerují skupinu Pacifik s dovětkem a František Nedvěd ml. Fanda přitom hraje v koncertech Pacifiku sólově, co já vím, zpravidla jednu vlastní píseň (jednou jsem zažil dvě) obvykle se zajímavou melodií a nepříliš silným textem. Myslím si, že tudy cesta nevede!!! Pepa Blažejovský míval taky sólové písničky - a jaké! - a jeho jméno

foto: archiv ©

Jitka Vrbová

foto: Tomáš Pohl ©

se solitérem na plakátu nestalo nikdy? Vystoupení Pacifiku, sestavené z největších kapelních hitů a prošpikované humornými gagy (Tonymu Linhartovi a Heleně Maršálkové se podařilo vytáhnout ty neotřepané a možná i na scéně tvořit) se mi velmi líbilo. Od úvodní hudební smršti písně Oregon (Fandův hlas je ve sboru slyšet aniž by čněl a zpěv kapely nově, mladě a zajímavě probarvuje), přes Karlínský nábřeží (Helena ho zazpívala s obrovskou grácií zkušené zpěvačky a širokým klaunským gestem k lucerně v horní části hlediště "pod kterou policajt stál" - dokonce hned dva!), až po přídavkové Zlaté údolí, které Pacifik, v posledních měsících často žádán diváky, vrátil do repertoáru, dokonce v novém, dynamičtějším nastudování.

Zhruba dvě desetiletí se nepotkali Jitka Vrbová a Mirek Kovářík na jedné scéně? Mirek uvedl její vystoupení oslňujícím způsobem rozsáhlou básní Josefa Kainara Jak ulovit štiku dlouhou jako stehno antické bohyně. Paní Zpěvačka Jitka Vrbová by dokázala jazzové cítění vnést snad i do halekačky beskydských bačů. Není tedy divu, že v trampských písničkách, které v jejím programu toho večera převažovaly, dokonale swinguje, zkušeně podporována kytarou emeritního jazzmana Standy Chmelíka. Díky tomu posluchač odpouští nejedné z nich (např. Jen ty má Sázavo) značnou naivitu textu. Nicméně nejlepší, co Jitka Vrbová předvedla, byla píseň Čekej tiše s geniálním textem Jiřího Grossmanna, věnovaná původní české interpretce, paní Olmerové. Až šel po zádech mráz? Jitko, díky!

První večer, ten vzpomínkový, zasvětil Mirek veršům praporečníka moderní české poezie počátku 60. let Václava Hraběte, kterého sám nazývá Máchou 20. století. Druhý, tedy tento večer, patřil převážně tvorbě proroka poesie v českých jazzových a rockových textech, tuláka životem a velkého básníka Josefa Kainara. Vedle již zmiňované "Štiky" zazněly dva z Kainarových  Rozhlásků a Báseň s modlitbičkou pro černou hodinku. Poslední vystupující skupina přicházela s muzikou z trošku jiného soudku a proto i Mirek obrátil list - svá vystoupení na Vyšehradě korunoval básnickou beatnickou proklamací Allena Ginsberga Slunečnicová sutra? Recitátora Mistra Kováříka jsem viděl poprvé asi tak před pětatřiceti lety a nechtěl věřit, že už má hodně přes třicítku. Mirek stárne. Dneska bych mu uvěřil možná i pětačtyřicet. A ani o den víc! Vždyť jsem před pár dny slyšel  j e h o  Slunečnicovou sutru?

Jako poslední toho večera vystoupila Strašlivá podívaná z Plzně. Poprvé jsem ji viděl před pár dny na Portě v Ústí a její třípísničkové vystoupení mi připomnělo hned dvě další plzeňské skupiny - Navzájem a Neboysu. Opět se potvrdilo, že posuzovat kapelu bez větší znalosti repertoáru je ošemetná věc: teprve při větším vystoupení na Vyšehradě jsem si uvědomil, že se dvěma dřívejmenovanými kapelami má Strašlivka společný pouze základ v historizujícím folku hledajícím (u každé kapely jiným způsobem) cestu k folklórním kořenům. Osobité písničky kapelníka Petra Merxbauera mě upoutaly svojí melodikou i texty a hutná dynamická muzika současné sestavy již sedmnáctileté kapely mě nadchla natolik, že jsem se po koncertě stal jedním z prvních majitelů čerstvě vydaného CD Strašlivé podívané Čarovné bylinky. Dojem po prvním poslechu: naživo je to paráda daleko větší, ale nelituji, že cédéčko mám.

Závěrem musím poděkovat a poblahopřát ředitelce celého festivalu Martině Dimmerové, statečné ženské, která se nenechala odradit krachem prvního Vyšehraní (kolidovalo s přehlídkou Mezi ploty a navíc bylo šeredné počasí) a pustila se s malým týmem tuctu věrných do dalšího ročníku. Dobré síly jednoho z nejsilnějších pražských mystérií, starobylého Vyšehradu, se jí za to odvděčily: kazilo-li se počasí, jako před Vyšehradskou Portou (17.6.), nebo při Hudebním pohlazení z Moravy Vlasty Redla a Slávka Janouška (15.6.), umoudřilo se a diváci se jím nenechali odradit. Rozbíjel-li produkci rock nesoucí se z pivních slavností na protějším břehu Vltavy, zvítězila kvalita díla (Těšínské niebo 18.6.) a vůle publika prožít ho do posledního slova a tónu. Došlo-li k absenci vystupujícího (viz reportáž Tomáše Pohla z Koncertu legend 11.6.), přerostla tato neuvěřitelným způsobem v obrovský hudební zážitek, který diváky svojí neopakovatelností více než odškodnil. A i tehdy, když (skoro pořád) vše klapalo, dala se vycítit přítomnost čehosi, co jinde nebývá? Myslím, že Márty si tuto podporu, stejně jako přátelskou spolupráci Mirka Kováříka, Wabiho Daňka a ostatních umělců více než zaslouží. Její Vyšehraní totiž nese punc mimořádnosti! Těším se, že se pod nebem nad letní scénou při vyšehradských hradbách za rok všichni sejdeme znovu.                                                                                                         


Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Dušan Vainer  - Re: Dvakrát Vyšehraní s Mirkem Kováříkem   |196.3.50.xxx |30.06.2005 10:00:00
Cimburo, moc pekne napsané. Pokud jde o Nerež, trefil jsi to presne. Me jejich Honza pripadá trapný. Trapný, trapný. Porád mám nejak pocit, že po rozpadu Nerezu se jasne ukázalo, kdo co do kapely prinášel. Zuzana hloubku a duši a hoši neuveritelné muzikantské a aranžérské nápady, což fungovalo tak skvele, že Nerez je i dnes (asi nejen pro mne) kultovní kapelou. Klobouk dolu nad Zdenkovou a Vítkovou zrucností. Bez mucení se prznám - závidím... Nekde jsem slyšel že Z.V. a V.S. jsou schopni udelat písen i z telefonního seznamu. Bohužel mi pripadá, že presne to obcas v soucasné dobe delají
Tomáš Pohl  - Re: Dvakrát Vyšehraní s Mirkem Kováříkem   |80.188.224.xxx |30.06.2005 10:09:00
Milý spolužáku, mohu ti jen závidet tvé zážitky. Vyšehrad má svou nádhernou atmosféru. S hodnocením VS a ZV bohužel souhlasím a moc me to mrzí, že to tak je. Jen na toho Jirího Cerhu namísto Oldricha Ortinského jsem si stále nezvykl,což mu nijak neubírá jeho kvalitu. Ale to víš, nostalgie , je nostalgie. Jinak díky, moc hezké
Jaroos  - Re: Re: Dvakrát Vyšehraní s Mirkem Kováříkem   |62.245.91.xxx |30.06.2005 10:29:00
Presne tak... Tu písnicku Nerež hráli i na Muzice v Hrádku u Rokycan. Na festivalu, kterýho se Nedved nemohl kvuli svýmu zdraví na poslední chvíli zúcastnit, ac byl v programu. Nechutný a trapný..
Black Bart the P08  - Re: Dvakrát Vyšehraní s Mirkem Kováříkem   |85.70.201.xxx |30.06.2005 12:06:00
Kopání do Honzy Nedveda je vubec oblíbený sport. S chutí se ho zúcastnují i nekterí renomovaní hudební publicisté. Není v tom nic jiného, než závist
Tomáš Pohl  - Re: Re: Dvakrát Vyšehraní s Mirkem Kováříkem   |80.188.224.xxx |30.06.2005 16:07:00
Ono je rozdíl mezi vtipnou parodií a necím hodne laciným. Písen Marka Ebena parodující trampské klišé obsažené v i v nekterých písních JN je hezká, milá a v podstate laskavá. JN je príkladem "prebehlíka", který neunesl chvilkovou slávu a kterého ta druhá strana v podstate nikdy mezi sebe neprijala. Ale snad zapadnou ty všechny Blesky, Spy a další sracky a zustanou jen písnicky, byt balancují nekdy na hrane cukrkandlu a kýce, ale napsat jednoduchou a hezkou melodii, co se bude zpívat ješte za X let, to umí málokdo. JN je fenomén, se všemi klady i zápory. Jak jsem napsal u dvojice ZV a VS me taková lacinost mrzí dvojnásob. Nemají to zapotrebí a jak vidím , nezpívali to jen na krtu MT , ale i jinde. Škoda. I jejich sláva je pomíjiva a Puškinova veta, že postavil pomník pevnejší veku, to platí jen u málokoho
Honza Ř.  - ad Honza   |80.188.113.xxx |30.06.2005 16:54:00
Nejsem advokát zminované písne. Jen obecná poznámka: ne méne než na obsahu záleží výsledný dojem na forme a na kontextu. Honzu jsem slyšel mnohokrát pri nejruznejších príležitostech. Nekdy (poprvé; na nekterých samostatných koncertech nerež apod.) jsem se popadal za bricho, jindy (Zahrada 2004; Berounské hradby nebo naposledy Martinin krest) jsem pocitoval podobné pocity, jako zde popisujete vy ostatní. Kámen úrazu posledních let u skupiny nerež tkví dlé mého v nepovedeném sestavování festivalových setlistu a ve Vreštálove pruvodním slovu. Škoda
Šaolín  - Re: ad Honza   |213.246.108.xxx |30.06.2005 17:34:00
Honzo, v takovovém prípade je mi Te opravdu líto. Vreštál se Sázavským jsou opravdoví ubožáci, ten song je sracka non plus ultra. Takhle se parodie nedelaj, naprosto souhlasím s Dušanovým názorem - je to proste trapárna nad trapárny. Bohužel je to presne ve stylu V + S.
Vedle Ebenova zpracování vám k poslechu vrele doporucuju song Nedvedi nededi z CD 17 lízátek, které vydal pred rokem Hromosvod. Tahle parodie je opravdu pecka.
Jinak predpokládám, že každému dospelému ockovanému belochovi je jasné, že výše zmínené mé názory nemají nic spolecného s mým názorem na život a dílo Honzy Nedveda. A to v pozitivním i negativním smyslu..
Ša  - Re: Re: ad Honza   |213.246.108.xxx |30.06.2005 17:36:00
opravuji: Nedvedi nevedi
Ama  - Re: Re: Re: ad Honza   |193.179.166.xxx |30.06.2005 18:01:00
Musím se pripojit - že to hráli naprosto nevhodne loni na Zahrade, kam JN neprijel z výše uvedených zdravotních duvodu, se ješte pri troše dobré vule dalo chápat jako prehmat. Ale že totéž zopakovali o mesíc pozdeji na Muzice, jak ríká Jaroos, je totální trapas :-
vašek müller  - Re: Re: Re: Re: ad Honza   |194.108.119.xxx |01.07.2005 09:19:00
Predne ta písen opravdu není žádná novinka, Nerež ji hraje všude možne. Sám jsem si ji také stahoval z jejich stránek nekdy pred rokem a pul.
Debat o ní už také bylo povícero. ¨Nerež sám váhal zda ji dát na desku.
Celkem proti tomu songu (ani Honzovi Nedvedovi) nic nemám, ostatne mám založené rozhovory s Nedvedem, kde se bojí aby mu trampi nepoškrábali jeho nové luxuxsní fáro a kde tvrdí, že nikdy tramp nebyl a trampské písne nepsal. I na Zahrade jsme se, jak si vzpomínám, pri ní s Milanem Tesarem docela bavili. Milan ji pak nasadil do proglasácké hitparády a mela úspech.
Korektnost je fajn vec, ale s humorem se casto dost nesnáší, ale já se dobre bavím i u CEské sody, tak jsem asi cynik...
Dušan Vainer  - Re: Re: Re: Re: Re: ad Honza   |196.3.50.xxx |01.07.2005 10:53:00
To, že tenhle laciný...nepekná vec mela úspech v rádiu není podle mne merítko kvality. To je merítko zapamatovatelnosti a (v tomto prípade) podbízivosti. Já tu písen poprvé slyšel na koncerte Nerež+Nestíháme na Proseku a musím ríct, že nebýt asi trípísnového "bloku" Nestíhacu, mel bych z koncertu pupínky. Bylo to nesrovnatelné. Na jedné strane skromní studentíci, kterým to tenkrát ješte hrálo tak trochu roztresene a na druhé strane protrelí profíci, kterí koncert sfoukli jako prd (to slovo je zvoleno zámerne). Hádejte, kdo me víc dostal. Když jsem pak na Nerež narazil na United Islands of Prague, zapomel jsem, že neco takového mají v repertoáru. Hrálo to dobre, tak, jak jsem cekal až do chvíle, kdy se ozvalo "On je takoveoooeej Honza toulaveoooeej..." Úplne to tím zazdili. Ale lidi byli nadšení, to zase jóóó. Vreštál ríká na koncertech PRAVDU!!
Šao  - Re: Re: Re: Re: Re: ad Honza   |213.246.108.xxx |01.07.2005 12:40:00
Vašku, presne jak jsem ocekával. Cekal jsem, kdo tady první dá dohromady hrušky s jabkama, byl jsi to bohužel Ty. Prece nikdo nedává dohromady téma 1: osobní názor na Honzu Nedveda a pojednání o tom zaslouží-li si potupu nebo ne, a téma 2: trapné písne pánu Vreštála a Sázavského. Mne by taková sracka vadila, i kdyby byla napsaná o Ive Bittové, Zuzane Navarové, Sadámu Husajnovi nebo Sámeru Issovi - na tom prece nezáleží, jaké téma si vybrali. Trvám však na tom, že to je velice ZLÝ A ZLOMYSLNÝ pocin, který nemá s parodií, natož s humorem nic spolecného. Delat tady ze sebe v Tvém prípade nadcloveka, který je nad tím vším povznesen a baví se s nadhledem moudrého starce, mi pripadá prinejmenším hloupé
vašek müller  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: ad Honza   |194.108.119.xxx |01.07.2005 13:08:00
Nadcloveka? Moudrým nadhledem starce? Bože, kde na to chodíš...(To jen proto, že me to neuráží?)
Já se jen bavím, zkus to nekdy tak
Šao  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ad Honza   |213.246.108.xxx |01.07.2005 14:58:00
No to je presne to o cem mluvím. Ty máš pocit, že Ty jediný se bavíš, zatímco my ostatní jen hledáme, co se nám kde nelíbí? Nebo jak to máš vymyšlený
v. müller  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ad Honza   |194.108.119.xxx |01.07.2005 16:10:00
Nijak to nemám "vymyšlený", jen jsem reagoval v diskusi, bohužel odlišne od zde panujícího vetšinového názoru.
Mám dojem, že dikuse pod clánky nejsou jen k vzájemnému pritakávání.
Když ve stejném duchu reagoval nekdo prede mnou, bylo ho Šaolínovi líto, já ze sebe zase delám jakéhosi nadcloveka (pricemž paradoxne se zrejme ztotožnuji s tím davem, a ríkám, že tohle humor je).
Nevím proc ta averze vuci odlíšným názorum, asi to bude nejaký komplex.
Písen Honza mi neprijde nejak obzvlášt drsná (který verš je nejak opravdu urážlivý?)Pokud bychom složli písen z autentických výroku Jana Nedveda, mohlo by to být mnohem horší...
Dušan Vainer  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ad Honza   |196.3.50.xxx |01.07.2005 16:59:00
Vašku, písen Honza toulavej není drsná. Drsná je napríkad písen God Save The Queen od Sex Pistols. Písen Honza toulavej je TRAPNÁ. Nevadí mi, že Jana Nedveda nekdo uráží. Tedy - spíš je mi to jaksi volné. Nevadí mi Zelený Raoul, kde po nem Štepán Mareš šel daleko ostreji. Rozdíl je nekde jinde. Když pan Benešovský zacne kvílet na zbustrenou basu, jakože to teda bude bžunda, chce se mi blinkat. Ne proto, že bych nemel rád zbustrenou basu. Mám rád zbustrenou basu. Nauzea prichází díky mé nechopnosti spolknout tu podivnou smes skvelého muzikantsví na jedné strane a nováckého hospodského pitvorení na strane druhé. Je to MUJ PROBLÉM, vím to. Ale Nerež jsou takoví, jací jsou a s Nerezem to má už pramálo spolecného. A abych se vrátil, k tomu, o cem Cimburuv clánek vlastne byl, myslím, že lepší "vzpomínaci" by byli hoši z Koa. Nebo Raduza, která mi prijde mnohem víc ze stejného testa jako Zuzana
vašek müller  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ad Honza   |194.108.119.xxx |01.07.2005 17:18:00
Jasne, já nejsem zrovna velkým príznivcem Nerež, ani tu písen nepovažuji za hit století.
Jen ve me ten pocit trapnosti proste nevzbuzuje a jdenou za cas mi vubec nevadí si ji poslechnout.
Honzova neúcast na lonské Zahrade byla täké trošku komplikovanejší, jako je Nedved sám komplikovaný ažaž.
Co se týce vzpomínkových akcí na Zuzanu Navarovou, je logické že Koa se do toho asi nepohrne, pokud chce pusobit dál jako samostatná kapela. Že je Vreštál osobnost zrejme dost kontroverzní je liden kolem folku zrejme také všeobecne známo. Je otázkou, zda casto mají vubec tyto vzpomínkové akce obvykle nejaký velký smysl...
Tohle by možná bylo zajímavé téma k diskusi..
Black Bart the P08  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ad Hon   |85.70.201.xxx |01.07.2005 19:13:00
to VM: Takže až se vrátíš ze Zahrady, bude to téma dalšího Lichého pátku?
Mne osobne ta písnicka nepripadá ani dost málo vtipná, ale mel bych k ní asi jiný vztah, kdyby se s ní ti dva vytasili pred cca 10-15 lety, kdy byl H. Nedved na vrcholu. Tehdy by to bylo i o urcité osobní odvaze, protože Nedvedi meli tehdy mraky fanoušku a desek prodávali statisíce. Dnes už to není o hrdinství, dnes je to o kopání do...(sakra, už jsem chtel napsat mrtvol, ale to by bylo stejne nevkusné, jako samotná ta písen)...nekoho, kdo se nemuže bránit, protože už na to nemá vek, zdraví, umelecký potenciál a nejspíš ani verohodnost.
Ale to mi dost pripomíná jednu nedávnou diskuzi na FC..
vašek müller  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ad   |212.65.201.xxx |01.07.2005 20:59:00
Je to možné, téma to je zajímavé.
Práve ta verohodnost je to, co Nedvedovi schází.
Nedávno jsem mel v aute i první dve cédécka Brontosauru a já verím tomu, že tam to trampství bylo uprímné, i když dnes muže tvrdit co chce.
Písnickár, kterému jeho publikum neverí je /samozrejme umelecky/ mrtvý
Nedvědář  - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re   |85.70.70.xxx |03.07.2005 23:00:00
Jestli JN neco neschází, tak jsou to krásné melodie. Jestli jsou trampské ci jiné je úplne jedno, protože mu Pánbuh nadelil. To není každému dáno. Jeho prohlášení v bulvárech, rádoby filozofické úvahy atd. s tím nemají nic spolecného. Mám pocit, že nekteré jeho písne se budou zpívat dlouho po jeho smrti

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Květen 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
   1 2 3 5
 6 7 8 9
131419
21
27  

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc
Library zlib