28.03.2024 H.R.A., T a V a Fousáč (Miloš Keller)    PDF Tisk Email
V tomto povídání vám představím trojici CD, které se trochu obracejí k minulosti a trochu z ní čerpají.
Hoboes Revival Alva to mají dokonce i v názvu. Začínali kompletně ryvolovkami, na albu Hrajem dál už se autorsky (nikoliv inspiračně) osamostatnili a ryvolovky jsou na něm jen dvě, většinu napsal kytarista a zpěvák Richard Zika. Pro mě trochu překvapením je jako autor i Honza Jícha – když jsem se ale podíval, že jeho skladba se jmenuje Poesie trampingu, bylo mi to jasné. Album přináší celkem 11 písní s ryvolovskou tématikou a v ryvolovském hudebním duchu, tedy s názvuky swingu a jazzu, stále však ale s pevnými trampskými základy i v instrumentaci. Škoda, že ale trochu zapomněli na humor a nadhled zejména Wabiho, a tak celé album působí trochu unyle či šedivě – poslouchá se příjemně, ale svádí k usínání. Naštěstí má nejméně dvě písně, které vás probudí – úvodní Buchta a závěrečná Hrajem dál. Chtělo by to ještě dvě tři takové vyměnit za jakékoliv jiné dvě tři (mimo Poesie, tu by to chtělo spíše pojmout s větším odvazem). Ale dobrou naději k dalšímu CD album dává, to ano.
H.R.A. Hoboes Revival Alva - Hrajem dál
H.R.A. Hoboes Revival Alva: Hrajem dál
Vydáno: 2023
Hodnocení desky: 6,00/10
Seznam písní: Buchta • Zamčený vrátka • Třičtvrtě na podzim • Déšť • Poesie trampinku • Blues blikavé hvězdy • Sochám brečí déšť na vobočí • Píseň jižních moří • Touha • Přeromantická • Hrajem dál
Co o albu napsal Tomáš Hrubý: "Rok 2023 trampské muzice přál a H.R.A. je ještě z toho lepšího, co se urodilo. Navzdory názvu převládají vlastní písně, celé je to dobře složené, doplněné, sestavené. Sound je klasická „moderní trampská píseň“, ale aranže jsou najazzlé víc, než kam Hoboes kdy došli. Zpěv je důvěryhodný, i když v případě Richarda Ziky velmi „oldschoolový“." (7 bodů)

T a V Folk band je kapela, která existuje 50 let, a tak si ke svému výročí vydala album, které by mělo charakterizovat jejich tvorbu. Autorem většiny písní je Vítězslav Malúš (zřejmě dvorní autor, v sestavě kapely nefiguruje), jednu napsal kytarista Antonín Malúš a jedna je od Donovana. Na třinácti písních ukazují především svou stabilitu a lásku k muzice, ve které se střídá country a melodický folk víceméně rovným dílem. Opět jako u předchozího CD – možná by neškodil větší výrazový rozptyl, i tak jsem si ale vybral čtyři písně: Jaro, Máj, Modrý kabátek a Psáno na dlaních. Takové kdyby na CD byly ve větším počtu, dostalo by ode mě ještě o nějaký ten bod navíc. Ale i tak je to pěkný příklad pro ostatní muzikanty, jak lze bez okázalosti sloužit muzice.
T a V Folk band - 50
T a V Folk band: 50
Vydáno: 2023