|
Reportáže
|
 Den po aprílu, který byl ozářen jarním sluncem, se v Salesiánském divadle konalo tradiční jarní setkání členů Jonáš-klubu. Tentokrát ale vlevo od pódia stála kulatá nádoba s nápisem "volby", což setkání spřízněných duší poněkud odlišilo od ostatních, kterých se pravidelně a velmi rád zúčastňuji. Jak řekl úvodem předseda klubu pan Bohuslav Šír, členové klubu se sešli především na výroční schůzi spojené s volbou výboru. Nicméně bylo vždy tradicí, že součástí
|
|
Reportáže
|
 Kalendář sice jaro ještě neukazoval, ale ve čtvrtek 17. března padal první jarní déšť. Den byl ponurý, nebránilo to však dalšímu folkovému koncertu v Doli klubu v Pardubicích. Tentokrát bylo na programu Duo Ťuk a Marien. Přemýšlela jsem, jestli vůbec je v pořádku sepisovat dojmy z koncertů muzikantů, kteří mě vlastně před čtrnácti dny hodnotili coby porota na Portě, ale takové jsou paradoxy života a folkové hudby.
|
|
15.02.2011
Z Potřekova do Potřekova
Napsal uživatel Tomáš Pohl
|
|
|
|
|
Reportáže
|
Co je vlastně v pravém slova smyslu lidovou písní? Jak a kdy vlastně určitá lidová píseň vznikla? Snad každému z nás zpíval někdo v dětství aspoň jednu píseň, kterou nosíme dodnes v paměti a zpíváme ji našim dětem i vnukům. Každá lidová píseň měla svého autora hudby a textu. Jsou písně, které jsou zpívané různě v různých krajích, jsou písně, které se zpívají různě v různých zemích. Milan Dvořák a Věra Slunéčková vzali lidové písně jako základ svého nového
|
|
Reportáže
|
Nevím přesně, kdy jsem přestala brát sníh jiskřící tisíci démanty  a vesele křupající pod podrážkami jako příjemně romantický vjem a začala remcat nad tím, že "ten bílej klouzavej fujtajbl je zase úplně všude", ale tahle zima rozhodně patří do kategorie druhé. Konečně aspoň některé chodníky celkem oschly a tak jsem si ve
|
|
11.01.2011
Příjemné Zimohraní s Ebeny
Napsal uživatel Tomáš Pohl
|
|
|
|
|
Reportáže
|
Kdysi jsem si do budovy na Bubenském nábřeží v Praze 7 chodíval kupovat tramvajenku. Tehdy se jí říkalo Elektrické podniky a byla postavena před II. světovou válkou na základě projektů Adolfa Benše a Josefa Kříže a byla a je klenotem moderní pražské architektury. Čas ale běžel a dnes chodíme pro „open tramvajenky“ jinam a ze sálu v přízemí budovy zní často hezká muzika. Název byl změněn na Kulturní centrum Vltavská a na Tři krále, kdy se schylovalo k dešti a následně
|
|